امتیاز ما

این روزها روی کار آمدن ایرلاین‌های اقتصادی، پرواز کردن دیگر مخصوص قشر خاصی از جامعه نیست. از این رو وجود پروازهای ارزان امکان سفر با هواپیما را برای همه فراهم کرده است. به همین دلیل تصمیم داریم لیستی به شما معرفی کنیم که در آن به معرفی ۱۱ کاری که هرگز نباید آن‌ها را در هواپیما انجام داد، خواهیم پرداخت. در ادامه با بخش دوم این مقاله در مجله دور و نزدیک همراه باشید.

وقتی صبح به مقصد می‌رسید در هواپیما نخوابید

هواپیما

در سفر‌های طولانی بسیار مهم و حیاتی است که در اولین فرصت خود را با زمان محلی کشور مقصد هماهنگ کنید. بنابراین اگر قرار است صبح به کشور مقصد خود برسید در راه نخوابید زیرا با این کار با یک چرت کوتاه دیگر نمی‌توانید یک خواب کامل داشته باشید و این خستگی ممکن است، کل روز با شما همراه باشد. سعی کنید با توحه به اختلاف زمانی میان کشور شما با کشور مقصد، چند روز قبل از آغاز سفر، ‌بدن خود را به ساعت محلی آن کشور وقف دهید و خوابتان را با آن زمان تنظیم کنید.

 

مراقب غذاهای خود باشید

هواپیما

به هیچ وجه، تکرار می‌کنیم به هیچ وجه غذایی که بر روی میز جلوی شما ریخته را نخورید. میزی که جلوی پای شما قرار دارد بارها مورد استفاده‌ی مکرر قرار  گرفته و توجه داشته باشید چند ساعت قبل فرد دیگری بر روی آن غذا خورده. این میز‌ها بلافاصله بعد از صرف غذا جمع شده و بدون ضدعفونی شدن وارد محیطی تاریک می‌شود. پس این میزها منبع انتقال میکروب‌ها است. حتی پیشنهاد می‌کنیم از تماس مستقیم دست و اعضای بدن به این میزها اجتناب کنید. به طور دقیق‌تر بگوییم بر روی هر اینچ از این میزها ۲،۱۵۵ واحد باکتری خطرناک زندگی می‌کند. جالب است بدانید دستگیره‌ی سیفون توالت در هر اینچ فقط ۲۶۵ واحد باکتری دارد. این آمار بسیار قابل تامل است.

داروهای جدید را امتحان نکنید

هواپیما

در طول پرواز ممکن است شما نیاز مبرم به خوابیدن داشته باشید تا هم زمان رسیدن به مقصد خسته نباشید و هم بتوانید زمان پرواز‌های طولانی را با انجام یک کار مفید بگذرانید. در این شرایط احتمالا شما قرص خواب‌آور به همراه ندارید. یادتان باشد در طول پرواز بدن انسان بسیار آسیب‌پذیرتر خواهد شد. بنابراین به هیچ وجه سلامتی خودتان را با ریسک کردن بر روی امتحان‌ داروهای جدید، به خطر نیاندازید.

از لنز استفاده نکنید

هواپیما

باز هم افت فشار هوا و خشکی هوای داخل کابین در طول پرواز و یک معضل دیگر. در پرواز به هیچ وجه از لنز استفاده نکنید زیرا به دلایل ذکر شده مایع موجود بر روی قرنیه‌ی شما به حد بسیار کمی خواهد رسید و این یعنی چشم شما دیگر محافظ ندارد. لنز هم یک عامل خارجی و خراشنده است. همچنین به دلیل خشکی چشم ممکن است این لنز به لایه‌ی قرنیه‌ی شما بچسبد و عواقب دردناکی برای شما به همراه داشته باشد. پس سفر خود را به خطر نیاندازید. لنز‌های خود را درآورده و از عینک طبی استفاده کنید

اگر احساس می‌کنید حال جسمی مناسبی ندارید، خدمه‌ی هواپیما را در جریان بگذارید

هواپیما

اگر در طول پرواز احساس مریضی می‌کنید و امیدوار هستید، با سکوت کردن و تحمل کردن این شرایط به زودی خوب خواهید شد، باید به شما بگوییم که در حال انجام یک اشتباه بزرگ هستید. شرایط در طول پرواز به کلی متفاوت است. بدن شما عادت به قرارگرفتن در این محیط را ندارد و هر لحظه ممکن است اتفاقی ناگوار برای شما و سلامتتان رخ دهد. پس خجالت نکشید،‌ در اولین فرصت شرایط فیزیکی خود را به اطلاع خدمه‌ی پرواز برسانید تا در صورت نیاز افراد تعلیم دیده‌ی مستقر در هواپیما برای بهبود اوضاع فیزیکی بدنتان اقدامات لازم را انجام دهند.

با در نظر داشتن شرایط ذکر شده، می‌توانید با خیال راحت بلیط پرواز خود را خریداری کرده و سفری خوشی را تجربه کنید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی وبسایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.