غذاهای سنتی ارمنی
امتیاز ما

غذاهای سنتی ارمنی مانند تاریخ کهن این کشور قدمت زیادی دارند. تنوع زیاد غذاهای ارمنستان باعث شده مردم این کشور به غذاهای سنتی‌شان افتخار کنند. امروز در مجله گردشگری دور و نزدیک به معرفی بهترین رستوران‌های ایروان می‌پردازیم تا اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید از غذاهای ارمنی این رستوران‌ها لذت ببرید.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

 

رستوران دلماما با غذاهای سنتی ارمنی

اگر به دنبال تجربه‌ای منحصربفرد هستید حتما به رستوران «دلماما» در ایروان سر بزنید. این رستوران دارای غذاهای سنتی ارمنی است که به بهترین شکل طبخ می‌شوند. همانطور که از اسم این رستوران مشخص است، غذای اصلی آن دلمه است. در این غذا گوشت چرخ کرده در برگ‌های تازه‌ی انگور پیچیده می‌شوند. این رستوران در تهیه‌ی این غذا تغییر کوچکی به کار برده و آن این است که به جای گوشت چرخ‌کرده از یک برش گوشت راسته‌ی گوساله که با فلفل و رزماری طبخ شده است استفاده می‌کند. این غذا همیشه با ماست و سس سیر سرو می‌شود.

غذاهای سنتی ارمنی

رستوران لواش با غذاهای سنتی ارمنی

در رستوران لواش غذاهای سنتی ارمنی مخصوصا لقمه‌های صبحانه‌ی سنتی سرو می‌شوند. لواش نان سنتی ارمنی است که ظاهری شبیه «تورتیلا» و نان لواش ایرانی دارد. زمانی‌که وارد این رستوران می‌شوید، مراحل پخت نان لواش را در طبقه‌ی اول این رستوران می‌بینید. منوی این رستوران ترکیبی از غذاهای محلی است. شما می‌توانید محصولات متنوع کشاورزی را که مستقیم از مزرعه به این رستوران می‌آیند تهیه کنید. این محصولات عبارتند از: تخم مرغ، خامه ترش، پنیر، سرشیر و عسل.

 

بهترین رستوران ایروان ، رستوران انوش

رستوران «انوش» در هتل «ریپابلیکا» در ایروان واقع شده است. این رستوران یکی از رستوران‌های لوکس و گران ایروان است که غذاهای سنتی ارمنی را با بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه سرو می‌کند. محیط داخلی این رستوران فضایی خوشایند را برای میهمانان فراهم کرده است تا در آرامش به صرف غذایی بپردازند که توسط بهترین سرآشپزها طبخ شده است. منوی این رستوران بسیار متنوع است و شامل سالاد، سوپ، غذاهای گوشتی، غذاهای گیاهی، پیش‌غذاهای سرد و گرم، باربیکیو و دسر است.

غذاهای سنتی ارمنی

بهترین رستوران ایروان ، رستوران توسپیا

رستوران توسپیا یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف غذاهای سنتی و مدرن ارمنستان است. موسیقی آرامش‌بخش این رستوران لذت تجربه‌ی صرف غذا را برای میهمان دوچندان می‌کند. منوی این رستوران شامل غذاهی متنوعی از جمله غذاهای گوشتی و گیاهی است که به صورت کبابی، آب‌پز و … سرو می‌شوند.

 

بهترین رستوران ایروان ، رستوران هین زانگزور تاورن

اگر می‌خواهید علاوه بر غذاهای خوشمزه‌ی ارمنستان از موسیقی این کشور هم لذت ببرید، در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه به رستوران «هین زانگزور تاورن» سر بزنید. در این روزها می‌توانید شاهد مراسم موسیقی و رقص سنتی ارمنستان باشید. منوی این رستوران به قدری متنوع است که انتخاب غذا قطعا برای شما سخت خواهد بود. البته به خاطر داشته باشید که پرسنل مهربان این رستوران با کمال میل شما را در انتخاب غذای مناسب راهنمایی می‌کنند و حتی ممکن است کمی از غذاهای سنتی ارمنی را به عنوان نمونه برای شما بیاورند.

رستوران مرتاقه باغذاهای سنتی ارمنی

سفر به ارمنستان بدون امتحان کردن غذای سنتی و خوشمزه‌ی ارمنستان به نام «لاه‌ماجون» کامل نمی‌شود. این غذا که به پیتزای ارمنی هم معروف است در رستوران «مرتاقه» سرو می‌شود. رستوران مرتاقه غذاهای خود را در محیطی دنج، آرام و صمیمی سرو می‌کند. غذاهای این رستوران با مواد تازه طبخ می‌شود. سرآشپزهای این رستوران خمیر را آماده کرده و گوشت چرخ‌کرده را که با سبزیجاتی چون جعفری، گوجه فرنگی و پیاز ترکیب شده روی خمیر اضافه می‌کنند.  این غذا به همراه لیمو ترش و دوغ سرو می‌شود.

غذاهای سنتی ارمنی

بهترین رستوران ایروان ، رستوران مر کیوق

رستوران «مرکیوق» یکی دیگر از رستوران‌های معروف ایروان است که به دلیل غذاهای خوشمزه‌ی سنتی ارمنی از جمله انواع پنیرها و «کفتا» که نوعی کوفته است که با گوشت گاو یا گوسفند تهیه می‌شود، شهرت دارد. اجرای موسیقی زنده یکی دیگر از ویژگی‌های این رستوران است که تجربه‌ی صرف غذا را برای میهمانان لذت‌بخش‌تر می‌سازد و خاطره‌ای زیبا از سفر به ارمنستان را برای شما به ارمغان می‌آورد. دکوراسیون داخلی این رستوران ارمنی است و فرش‌های سنتی ارمنی را می‌توانید در این رستوران ببینید.