رستوران‌ های عجیب
امتیاز ما

رستوران‌ های عجیب و خطرناک جهان و تجربه‌ی غذاخوردن در رستوران‌های کشورهای مختلف یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز سفر است. قرار گرفتن این رستوران‌ها در مکان‌های عجیب و گاهی خطرناک، می‌تواند تجربه‌ی منحصربفردی را برای شما رقم بزند. امروز در . مجله گردشگری دور و نزدیک چند نمونه از این رستوران‌های عجیب را به شما معرفی خواهیم کرد.بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

رستوران‌ های عجیب جهان

رستوران سارنیک در ترکیه

یکی از رستوران‌ های عجیب جهان، رستوران «سارنیک» در ترکیه در یک آب‌انبار قدیمی به قدمت ۱۰۰۰ سال، که به منظور جمع‌آوری آب باران ساخته شده بود، قرار گرفته است. این رستوران عجیب بر روی یک تپه در استانبول قرار دارد و نام خود را از کلمه‌‌ای در زبان ترکی به معنای آب‌انبار گرفته است. فضای داخلی این رستوران از دیوارهای بسیار بلند آجری و شش ستون سنگی عظیم تشکیل شده‌ است. نرده‌های آهنی، یک شومینه‌ی بزرگ سنگی و نور کم این محیط که توسط روشن کردن صدها شمع به وجود می‌آید، فضایی زیبا و محسورکننده را به نمایش می‌گذارد. فضای خنک این رستوران در تابستان، آن را به مکانی ایده‌آل برای فرار از گرمای بیرون تبدیل کرده است.

رستوران‌ های عجیب

 رستوران درختی یا تری پاد در تایلند

دومین رستوران‌ های عجیب این لیست در تایلند قرار دارد. رستوران عجیب درختی «تری پاد» در یکی از تفریگاه‌های تایلند در جزیره‌ی «Koh Kut» واقع شده است. میزهای غذاخوری این رستوران در ارتفاع ۴ متری در میان شاخ و برگ درختان بامبو قرار گرفته‌اند. اتاقک‌هایی که در آنها غذا سرو می‌شود از چوب‌های به هم بافته‌شده ساخته شده‌اند که به آنها ظاهری شبیه نارگیل‌های عظیمی می‌دهد که از درخت آویزان شده‌‌اند. گردشگران می‌توانند علاوه‌بر صرف غذا در این رستوران زیبا از مناظر شگفت‌انگیز جنگل‌ها و سواحل اطراف نیز لذت ببرند. پیشخدمت‌های این رستوران با استفاده از «زیپ‌لاین» سفارشات مشتریان را به دست آنها می‌رسانند.

رستوران‌ های عجیب

رستوران فانگ ونگ در چین

 رستوران «فانگ ونگ» در استان «هوبی» در کشور چین واقع شده است. این رستوران در دل یک صخره‌ی سنگی قرار گرفته و به دلیل منظره‌ی زیبا و نفس‌گیرش در لیست رستوران‌های عجیب قرار می‌گیرد. رستوران فانگ ونگ در ارتفاع چندین متری از سطح زمین واقع شده است. بخشی از سالن غذاخوری بر روی صخره و بخشی از آن در داخل یک غار طبیعی قرار دارد. نور کم و میز و صندلی‌های سنتی فضایی زیبا و رازآلود به این محیط بخشیده است. منوی غذایی این رستوران شامل ترکیبی از غذاهای محلی است که مخصوص استان هوبی هستند.

رستوران‌ های عجیب

رستوران ریم در ایالات متحده آمریکا 

رستوران «ریم» در قدیمی‌ترین هتل هاوایی به نام «خانه‌ی آتشفشانی» قرار گرفته است. این رستوران منظره‌ی فوق‌العاده‌ای از دهانه‌ی آتشفشان « Halema’uma’u» را برای میهمانانش به نمایش می‌گذارد. این منظره در هنگام غروب زیبایی دوچندانی پیدا می‌کند زیرا گردشگران می‌توانند شاهد جریانی نارنجی رنگ از گدازه‌های آتشفشان باشند که از دهانه‌ی آن خارج می‌شود. منوی غذایی این رستوران از همه‌ی منابع غذایی شامل گوشت، سبزیجات، غذاهای دریایی، قارچ‌های وحشی و سیب‌زمینی شیرین که در سواحل «هاماکوآ» می‌روید است. این رستوران برای افراد ماجراجویی که به دنبال تجربه‌ای منحصربفرد هستند بسیار ایده‌آل است. خرید بلیط هواپیما ی ارزان

رستوران‌ های عجیب

رستوران ایتا در مالدیو

رستوران «ایتا» که در سال ۲۰۱۴ توسط « New York Daily News» به عنوان زیباترین رستوران جهان شناخته شد، اولین رستورانی است که در زیر دریا ساخته شده‌ است. این رستوران ۵ متر زیر سطح دریا بنا شده و دارای دیوارهای شیشه‌ای است. با ورود به این رستوران شاهد منظره‌ی ۱۸۰ درجه از دنیای زیر آب، مرجان‌ها، ماهی‌های رنگارنگ، کوسه‌ها، سفره‌ ماهی‌ها و دیگر گونه‌های زیبای آبی خواهید بود.

رستوران‌ های عجیب

رستوران آبشار لابیسین در فیلیپین

در شهر «سان پابلو» در کشور فیلیپین، گردشگران می‌توانند در کنار یک آبشار زیبا غذای خود را صرف کنند. رستوران آبشار لابیسین، دارای میز و صندلی‌هایی ساخته شده از چوب بامبو است که در آب چشمه و آبشار قرار گرفته‌اند. گردشگران می‌توانند غذای خود را در حالی صرف کنند که پاهای‌شان را در آب زلال آبشار فرو برده‌اند. البته شما تنها می‌توانید برای صرف ناهار به این رستوران بروید. فضای منحصربفرد این رستوران باعث می‌شود گردشگران پس از صرف غذا دقایقی را برای استراحت و آرامش خاطر در آنجا بگذرانند.

رستوران سنگ زانزیبار در تانزانیا

این رستوران عجیب بر روی یک صخره در میان اقیانوس هند بنا شده است.  زمانی‌که سطح آب پایین است، گردشگران می‌توانند در ساحل قدم بزنند تا به رستوران برسند و هنگامی‌که سطح آب بالا و دریا مواج است، گردشگران می‌توانند مسیر را با قایق طی کنند. این رستوران کوچک که تنها غذاهای دریایی سرو می‌کند، تنها دارای ۱۲ میز است.

رستوران‌ های عجیب