امتیاز ما

این روزها روی کار آمدن ایرلاین‌های اقتصادی، پرواز کردن دیگر مخصوص قشر خاصی از جامعه نیست. از این رو وجود پروازهای ارزان امکان سفر با هواپیما را برای همه فراهم کرده است. به همین دلیل تصمیم داریم لیستی به شما معرفی کنیم که در آن به معرفی ۱۱ کاری که هرگز نباید آن‌ها را در هواپیما انجام داد، خواهیم پرداخت. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

به صندلی خود میخ‌کوب نشوید

در طول پرواز با افزایش ارتفاع و کاهش فشار هوا، احتمال لخته شدن خود در افراد افزایش می‌یابد. برای مقابله با این خطر یک راهکار ساده پیش روی شماست. در طول پرواز از جای خود بلند شوید و در راهروی هواپیما به مدت کوتاهی شروع به قدم زدن کنید.  راه دیگری که برای جلوگیری این اتفاق پوشیدن لباس‌های گشاد و آزاد حین پرواز است.

کرم مرطوب کننده با خود داشته باشید

مسافرت‌های هوایی عوارض فیزیولوژیک دیگری هم بر روی بدن شما دارد. خشک شدن پوست یکی دیگر از این معضلات است که در حین سفر گریبان‌گیر شما خواهد شد. برای جلوگیری از ترک و خشک شدگی پوست با خود کرم مرطوب‌کننده به همراه داشته باشید. همچنین با توججه به تابش مستقیم نور خورشید از طریق پنجره‌ی هواپیما بهتر است که حین پرواز از کرم ضدآفتاب نیز استفاده کنید.

مایعات گازدار بنوشید

احتمالا در طول پرواز احساس خواهید کرد که گوش‌هایتان گرفته است. این اتفاق به دلیل کاهش فشار هوا و منقبض شدن پرده‌های میانی گوش شما به وقوع می‌پیونند. از آنجا که مجرای گوش مستقیما به حلق متصل می‌شود. با نوشیدن مایعات گازدار می‌توانید فشار داخلی بدنتان را تنظیم کنید. پس اگر احساس گرفتگی گوش داشتید حتما یک نوشیدنی گازدار سفارش دهید.

نوشیدنی الکل‌دار ننوشید

از عوارض نوشیدنی الکی همه با خبر هستیم. در بسیاری از ایرلاین‌های خارجی در حین پرواز ممکن است نوشیدنی‌های الکلی سرو شود. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که الکل باعث به هم ریختن سیستم عصبی بدن شما می‌شود. در نظر داشته باشید که در حین پرواز به دلیل استرس ناشی از پرواز و کاهش فشار هوا. تک تک سلول‌های بدن شما در تنش هستند و سیستم دفاعی بدن به درستی کار نمی‌کند، بنابراین در حین پرواز اثرات منفی نوشیدن مشروبات الکلی چندین برابر نمایان خواهد شد.

جوراب‌های خود را درنیاورید

ممکن است بخواهید در طول پرواز راحت باشید و حتما به ذهنتان می‌رسد که درآوردن جوراب‌ها می‌تواند راهکاری هوشمندانه باشد. اما به یاد داشته باشید هیچکس علاقه‌ای به دیدن شما با پای برهنه ندارد. به علاووه این کار جدا از جلوه‌ی نامناسب، به هیچ وجه جنبه‌ی بهداشتی ندارد. توجه داشته باشید که حتی اگر پای شما بوی بدی ندهد، داخل کفش و پای شما به دلیل قرار گرفتن در محیطی گرم، تاریک و مرطوب بستری مناسب برای رشد بکتری‌ها و میکروب‌هاست. پس لازم است در این مورد حقوق دیگر مسافران را به راحتی خود در اولویت قراردهید.

قهوه و چای ننوشید

شاید به نظرتان نوشیدن یک لیوان چایی و یا قهوه در طول پرواز یک ایده‌ی فوق‌العاده برای مقابله با استرس و فشار ناشی از پرواز به خصوص پرواز‌های طولانی باشد. اما باید به شما بگوییم این یک ایده‌ی بسیار بد است زیرا آب موجود در هواپیما به دلایل مختلفی از جمله نگهداری در محظه‌های بزرگ و تاریک، مستعد رشد باکتری‌های بسیاری است. بنابراین اگر قصد نوشیدن قهوه دارید از نوشیدنی‌های بسته‌بندی شده استفاده کنید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی وبسایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.