کم کردن هزینه سفر
امتیاز ما

در اینستاگرام یا فیسبوک گشت‌وگذار می‌کنید و می‌بینید که دوستانتان مدام به سفر می‌روند و شما همیشه در خانه مانده اید. این جا است که شما نیز مانند تعداد بی‌شمار دیگر بر حال آنها رشک می‌برید. شما هم دل‌تان می‌خواهد تا جایی که راه دارد سفر کنید اما شما هم مثل عده‌ای دیگر این بیت ورد زبانتان شده است که «شاهدان در جلوه و من شرمسار کیسه‌ام!» پس آنهایی که سفر در پی سفر می‌روند پول از کجا می‌آورند؟ حتما راه چاره‌ای هست.

راه‌ها و روش‌هایی هست. یکی این است که در هنگام سفر مخارج خود را به حداقل برسانید تا هدفتان از سفر برآورده شود. در ادامه توصیه‌هایی برای شما داریم که عمل به آنها بی‌تاثیر نیست.

کم کردن هزینه سفر

در فصول تعطیل مسافرت نکنید

همیشه این طور نیست که مردم در تعطیلات به مسافرت بروند. برای این که در مسافرت کمتر هزینه کنید تلاش کنید تا در فصل غیرمرتبط به مسافرت بروید. برای کم کردن هزینه سفر بسته به نوع فصل، بلیت هواپیما تا ۶۰ درصد با کاهش مواجه می‌شود و فرصتی دست می‌دهد تا جاهای جدیدی را به چشم خود ببینید. توصیه می‌کنیم که در فصلی که دیگران مسافرت نمی‌روند ـ مانند فصل زمستان ـ به سفر بروید. تجریه نشان داده که سفر در فصل غیرمرتبط از لس‌آنجلس تا پاریس تا ۴۰۰ دلار باعث صرفه‌جویی در هزینه می‌شود.

کم کردن هزینه سفر

پروازها را در میانه هفته بررسی کنید

به این می‌گویند سرقت صنعتی. پروازها معمولا در میانه هفته ارزان‌تر از پایانه هفته هستند. غالبا مردم آخر هفته در پی سفر می‌روند ولی شما سفر خود را برای وسط هفته هماهنگ کنید تا ارزان‌تر رهسپار سفر شوید. این موضوع در سراسر جهان وجود دارد که معمولا پروازهایی که در آخر هفته انجام می شود به نسبت گران تر خواهد بود پیشنهاد می کنیم حتما برای کم کردن هزینه سفر زمان پرواز خود را محدود به تاریخ خاصی نکنید تا بتوانید بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید. 

خود را به گوگل محدود نکنید

به جای استناد و اعتماد به بخش جست‌وجوی گوگل بهتر است تا برای خرید بلیت به طور مستقیم به سایت مورد نظر خود مراجعه کنید. و دوباره تاکید می کنیم زمان پروازتان را محدود به تاریخ خاصی نکنید. همچنین بهتر است بلیت‌های آخر و دقیقه نود را برای خرید انتخاب کنید.

در خانه دوستان، خانواده یا حتی غریبه اقامت کنید

به جای این که پول‌تان را بابت هتل هدر بدهید، با استفاده از دایره ارتباطات خود پول‌تان را پس‌انداز کنید. به جاهایی سفر کنید که در آن جا دوست و آشنا و قوم و خویش دارید تا مجبور به گرفتن هتل نشوید. در این زمینه حتی می‌توانید از دیگران بخواهید تا شما را به آشنایان خود سفارش کنند. اگر واقعا آدم ماجراجو و اهل سفری هستید سایت‌هایی وجود دارند که شما را به دیگرانی در مقصد سفر آشنا می‌کنند تا نزدشان اقامت کنید. و البته می توانید با کوچ سرفینگ در کم کردن هزینه سفر خود کشورهای بیشتری را ببینیدو با فرهنگ های مختلف آشنا شوید.

کم کردن هزینه سفر

در خوابگاه‌ها اقامت کنید

خوابگاه‌ها از جمله مکان‌های عمومی ارزان قیمت به شمار می‌آیند. این قبیل جاها معمولا رسمیت چندانی ندارند و از همین رو اغلب ارزان هستند. اقامت در خوابگاه کلی به نفع شما است و می‌تواند در نهایت به آشنایی شما با عده زیادی منجر شود. درست است که خوابگاه‌ها از هتل‌ها ارزان‌ترند اما تهیه غذا در آن بر عهده خود شما است. با این حال، علاوه بر مزیت دوست پیدا کردن موجب صرفه‌جویی می‌شود.

صبحانه را خودتان تهیه کنید

کاری راحت‌تر از تهیه صبحانه در سفر نیست. خوردن کمی موز و کره بادام زمینی می‌توان شما را تا ظهر سیر نگه دارد. آش و حلیم هم از جمله غذاهایی است که هم قیمت ارزانی دارند و هم تهیه آنها وقت زیادی از شما نمی‌گیرند و می‌توانید باقی مانده وقت اضافه خود را صرف گشت‌وگذار در شهر کنید. همچنین می‌توانید با گوشت و تخم مرغ لقمه‌های کوچک درست کنید و هر بار که انرژی شما افتاد مصرف کنید. مصرف آجیل که حاوی مغز بادام، گردو، فندق، پسته و… است نیز گزینه خوبی برای صبحانه است. چرا که هزینه خورد و خوراک معمولا بخش جدایی ناپذیر یک سفر است و در کم کردن هزینه سفر تاگیر مستقیم دارد.

کم کردن هزینه سفر

با دوستانتان به سفر بروید

سفر کردن با دوستان نیز می‌تواند از نوع سفرهای اقتصادی و ارزان باشد. می‌توانید هزینه اقامت در هتل، غذا و حتی گشت و گذار در جاهای دیدنی را بین خود تقسیم کنید. هر چه تعداد شما بیشتر باشد هزینه کمتری گردن شما می‌افتد و در نتیجه چنین مسافرتی به مراتب راحت‌تر و کم خرج‌تر خواهد بود. و البته سفر های گروهی لذت ها خاص خودش را به همراه دارد.   مجله گردشگری دور و نزدیک