سفر به ایروان
امتیاز ما

در اولین سفر به ایروان هیجان تجربه های جدید را داشته باشید. هیجان دیدن همه ی جاذبه های گردشگری ممکن است باعث شود به خیلی از مکان های دیدنی سر نزنید یا بدون برنامه ریزی به گردش بپردازید. اگر بار اول است که قصد سفر به ایروان را دارید با ما همراه باشید. .بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

قبل از سفر به ایروان درباره این شهر تحقیق کنید

همیشه قبل از سفر به یک شهر یا کشور بهتر است درباره‌ی آنها تحقیق کنید. به وبسایت‌های معتبر سر بزنید و مقاله‌های مفید را بخوانید. در این مقاله‌ها نکات مهمی از قبیل آب و هوا، حمل و نقل، قوانین کرایه‌ی اتومبیل، بایدها و نبایدها و مسیرهای شهری نوشته شده است. زمانی‌که سفرتون به ایروان شروع می شود و به هتل می رسید، از کارکنان هتل درخواست کنید تا طبق برنامه ریزی که تورهای گردشگری برای شما ترتیب می دهند، بهترین جاذبه‌های گردشگری را ببینید.

از واحد پولی ارمنستان استفاده کنید

هیچ چیز بدتر از نداشتن پول ملی یک کشور در اولین روزی که به مقصد می‌رسید نیست. ایروان هم از این قاعده مستثنی نیست. دفاتر زیادی برای تعویض پول شما به پول ملی آن کشور در ایروان وجود دارد. بهتر است حتما مقداری پول نقد با واحد رسمی کشور ارمنستان همراه خود داشته باشید. بهترین کار این است که مقداری پول نقد به همراه ببرید.

به رسوم محلی و قوانین احترام بگذارید

مشخص است که هر کشوری دارای قوانین خاص خود است پس بهتر است به این قوانین احترام بگذارید. جرم و جنایت بر علیه گردشگران و خارجی‌ها به ندرت اتفاق می‌افتد و آمار این اتفاق کمتر از شهرهای آمریکایی یا هر نقطه‌ی دیگری از جهان است.

سفر به ایروان

لغات کلیدی را یاد بگیرید

اینجا هم مانند بسیاری از شهرهای جهان، مردم محلی از اینکه شما می‌توانید چند کلمه‌ای را به زبان آنها صحبت کنید بسیار خوشحال می‌شوند. برای گردش در شهر می‌توانید نقشه‌ی شهر را خریداری کنید یا از مردم رهگذر درخواست راهنمایی کنید. البته زبان انگلیسی یک زبان رایج در ایروان است بنابراین قطعا فردی را برای کمک خواهید یافت. خرید بلیط هواپیما تهران – ایروان 

هزینه اتوبوس، مینی بوس و مترو در ایروان

قیمت همه‌ی این وسایل حمل و نقل در ایروان ۱۰۰ درام ارمنستان است. البته باید بدانید که در طول روز اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها بسیار شلوغ هستند پس انتظار صندلی خالی نداشته باشید. مترو انتخاب بهتری است زیرا جمعیت کمتری سوار مترو می‌شوند و سریع‌تر از اتوبوس و مینی‌بوس به مقصد می‌رسد. با سوار شدن به مترو حداقل می توانید انتظار داشته باشید چند جای خالی پیدا کنید.

هزینه کرایه تاکسی در ایروان

در کل، کرایه‌ی همه‌ی تاکسی‌های ایروان ۱۰۰ تا ۱۵۰ درام است. البته باید حواس‌تان را جمع کنید زیرا برخی رانندگان زمانی‌که متوجه شوند گردشگر هستید و برای اولین سفرتان به ایروان است کرایه‌ی بیشتری از شما می‌گیرند. به خاطر داشته باشید که همیشه پول خرد همراه خود داشته باشید زیرا ممکن است بقیه‌ی پول را به شما ندهند یا به شما بگویند که پول خرد ندارند.

سفر به ایروان

دادن انعام در ایروان

زمانی که در ایروان به کافه یا رستوران می‌روید مالیات و انعام به صورتحساب افزوده شده است با این حال مبلغی اضافی به عنوان انعام هم در میان مردم ارمنستان قابل قبول است. دادن انعام اجباری نیست اما اگر تصمیم گرفتید انعام بدهید،‌۴۰۰ یا ۵۰۰ درام کافی است.

مودب اما محکم باشید

زمانی که به کالایی نگاه می‌کنید یا آن را لمس می‌کنید،‌ فروشنده دائما به شما اصرار می‌کند آن را بخرید یا مراحل ساخت آن را به شما توضیح می‌دهند. اگر قصد خرید آن کالا را نداشته باشید این عمل کمی آزاردهنده است. در این موقعیت باید ادب را رعایت کرده و با لبخندی از آنها تشکر کنید و بگوئید که قصد خرید ندارید. سپس فورا آنجا را ترک کنید زیرا توضیحات آنها به زودی شروع خواهد شد.

سفر به ایروان

 خرید در ایروان

سفر به ایروان برای کسانی که عاشق خرید هستند از ایده‌آل‌ترین سفرهاست است. در ایروان انواع و اقسام مغازه‌ها مناسب با هر بودجه‌ای وجود دارد. بازار «ورنیساژ» را فراموش نکنید. در این بازار همه چیز از سوغاتی‌ها و زیورآلات سنتی ارمنستان تا گلدوزی‌ها،‌ غذا و حیوانات خانگی را می‌توانید پیدا کنید. این نکات مهم را پیش از سفر به ایروان در.مجله گردشگری دور و نزدیک بخوانید تا یک سفر بدون اضطراب و پر آرامش را تجربه کنید.