سفر به فیجی
امتیاز ما

فیجی از جمله مقاصد گردشگری است که سفر به آن بسیار راحت بوده و مردم محلی هم از گردشگران استقبال زیادی می‌کنند. اما پیش از سفر به فیجی باید نکات مهمی از قبیل رفتار اجتماعی، امنیت و … را بدانید تا سفر راحت‌تری به این کشور داشته باشید. در مجله گردشگری دور و نزدیک نکات مهمی را که پیش از سفر به فیجی بدانید برای‌تان خواهیم گفت.

نکات سفر به فیجی

کلمه ها را به طور صحیح استفاده کنید

زبان انگلیسی یک زبان رسمی در سراسر جهان است. بیشتر مردم فیجی زبان انگلیسی را تا حدودی بلد هستند اما دو کلمه‌ی «bula» و «vinaka» را اغلب می‌توان در کشور فیجی شنید. «bula» یک نوع سلام و احوال‌پرسی به زبان رسمی این کشور است و  «vinaka» به معنای متشکرم است. این دو کلمه، کلماتی هستند که در سفر به این کشور بهتر است بلد باشید. مردم فیجی از مهمان‌نوازترین و دوستانه‌ترین مردم دنیا هستند پس بهتر است شما هم با لبخند و رفتاری گرم و صمیمی به این کشور وارد شوید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید. 

مردم با قمه تردد می‌کنند و این مسئله کاملا بلامانع است

مردم فیجی با قمه تردد می‌کنند اما این به معنای نا امنی و کشتار در این کشور نیست. قمه یکی از ابزار مورد استفاده‌ی مردم برای کار کردن است. آنها برای بریدن و قطع گردن انواع گیاهان، علف‌ها یا باز کردن نارگیل از این وسیله استفاده می‌کنند. ممکن است در روستاها حتی زنان مسن‌تر را در حالیکه قمه به دست دارند نیز ببینید.

سفر به فیجی

در شب تردد نکنید

فیجی کشوری امن محسوب می‌شود اما بهتر است در هر شرایطی احتیاط کنید. بهتر است در شب خارج از تفریگاه‌ها قدم نزنید. قدم زدن در شب چه به صورت تنها یا چه در گروه‌های کوچک خطرناک است. بهتر است به جای پیاده‌ رفتن تاکسی بگیرید و حتما یک همراه مرد داشته باشید.

محدوده سرعت ۸۰ کیلومتر است

این محدوده‌ی سرعت توسط پلیس تعیین شده و اگر از این سرعت بیشتر برانید قطعا جریمه خواهید شد. با این حال، اگر در سفر به فیجی قصد رانندگی دارید به غیر از رعایت کردن محدوده‌ی سرعت، درگیر قوانین سخت دیگری نخواهید شد. البته باید حواستان به رانندگانی که ناگهان جلوی ماشین شما می‌پیچند باشد.

یکشنبه روز کلیسا است

بیشتر مردم فیجی مسیحی هستند و یکشنبه‌ها برای آنها بسیار اهمیت دارد. همه‌ی مردم روز یکشنبه با لباس رسمی کشورشان به کلیسا می‌روند. در این روز مغازه‌ها تعطیل هستند و تنها برای ساعات محدودی باز می‌شوند. پس بهتر است خریدهای خود را به روزهای دیگری موکول کنید. پس از مسیحیت، هندو آیین رسمی کشور فیجی است. اگر در تعطیلات «دیوالی» یا «هولی» قصد سفر به فیجی را دارید منتظر جشن‌ها و آتش‌بازی‌های زیبایی باشید.

سفر به فیجی

از اجناس محلی خریداری کنید

کالاهای وارداتی فیجی بسیار گران‌قیمت هستند اما میوه‌ها و سبزیجاتی که در بازارهای محلی به فروش می‌رسند بسیار ارزان هستند. همین میوه‌ها و سبزیجات اگر در سوپرمارکت‌ها به فروش برسند بیش از حد گران هستند. صنایع دستی زیادی نیز در فیجی وجود دارند که می‌توانید آنها را به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

لباس مناسب به همراه بیاورید

در تفریگاه‌ها پوشیدن انواع لباس‌ها مجاز است اما در مناطقی مانند روستاها که بیشتر سنتی هستند بهتر است لباس مناسب به همراه داشته باشید. زنان باید لباس‌های پوشیده به تن داشته باشند. زمانی‌که به یک روستا وارد می‌شوید کلاه یا عینک خود را بردارید. از نظر مردم فیجی سر عضو مقدسی است پس هرگز بدون اجازه سر کسی را لمس نکنید.

حیوانات در جاده حکمرانی می‌کنند

سگ‌های خیابانی ممکن است هر لحظه از خیابان‌ها و جاده‌های فیجی عبور کنند. ممکن است در نیمه‌شب پارس کنند یا از شما طلب غذا کنند. اسب‌ها و گاوها نیز ممکن است در جاده‌ها دیده شوند. بهتر است مراقب باشید با این حیوانات تصادف نکنید.

سفر به فیجی