سوغات ارمنستان
امتیاز ما

سوغات ارمنستان نشان‌دهنده‌ی فرهنگ، تاریخ و فلسفه‌ی این کشور هستند. انواع مختلف و کالای متنوعی هستند که می‌توانید در سفر به ارمنستان به عنوان سوغاتی برای دوستان و ‌عزیزان‌تان با هر سلیقه‌ای بیاورید. امروز در مجله‌ی دور و نزدیک شما را با سوغاتی های ارمنستان بیشتر آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید این مطلب را از دست ندهید. خرید بلیط هواپیما تهران-ارمنستان

سوغات ارمنستان

زیورآلات

افرادی که ترجیح می‌دهند سوغاتی‌هایی خریداری کنند که به درد زندگی روزمره می‌خورد، زیورآلات ارمنستان می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی باشد. زیورآلات سنتی ارمنستان اغلب نمادهای این کشور را نشان می‌دهند که می‌تواند آیتم خوبی برای به یاد آوردن اوقات خوبی که در این کشور گذراندید باشد؛ به علاوه این زیورآلات خاص‌تر از دیگر سوغات این کشور هستند. زیورآلات گزینه‌ی خوبی برای خرید سوغاتی هستند زیرا قیمتی بوده و انواع مختلفی دارند. بنابراین می‌توانید آنچه به سلیقه و شخصیت‌تان نزدیک‌تر است انتخاب و خریداری کنید.

سوغات ارمنستان

هرچیزی به شکل انار!

انار نماد فرهنگ ارمنستان است. اگر برای خرید سوغاتی ارمنستان به مغازه‌ها و بازارهای این کشور سر بزنید، غرفه‌ها پر از هدیه‌هایی به شکل انار است. می‌توانید مجسمه یا آیتم‌های مختلفی برای ویترین و میز خریداری کنید. آهن‌ربای یخچال، زیورآلاتی ملنند گردنبندهایی که با انار خشک شده ساخته شده‌اند، بشقاب‌هایی به شکل انار یا ظروف نقاشی شده از جمله سوغاتی هستند که می‌توانید از این کشور با خود به یادگار داشته باشید.

 

سوغات ارمنستان

 

مدال هایی با تصویر تیگران، پادشاه ارمنستان

«تیگران بزرگ» پادشاه کشور ارمنستان بود. او در دوره‌ی خود در سال‌های ۵۵ تا ۹۵ پیش از میلاد مسیح (ع) تلاش کرد تا ارمنستان را به قدرتمندترین کشور در منطقه تبدیل کند. او مرزهای کشورش را گسترش داد و عنوان «پادشاه بزرگ» را در میان مردم بدست آورد. ازجمله سوغات ارمنستان که می‌تواند نماد قدرت و تاریخ این کشور باشد مدال‌هایی با تصویر تیگران بزرگ هستند.

هر چیزی که تصویر کوه آرارات بر روی آن باشد

یکی از چیزهایی که مردم ارمنستان به داشتن آن می‌بالند، کوه آرارات است. این کوه آتشفشانی در شرقی‌ترین قسمت ترکیه قرار دارد و دارای دو بخش است: آرارات کوچک، که ۳۸۹۶ متر ارتفاع دارد و آرارات بزرگ که دارای ۵۱۶۵ متر ارتفاع است. کوه‌ آرارات یک افتخار ملی برای مردم ارمنستان است و در کتب مذهبی به عنوان آخرین محلی که کشتی حضرت نوح (ع) در آن توقف کرد از آن یاد شده است. هنگام خرید سوغاتی ارمنستان می‌توانید آیتم‌هایی که دارای تصویر کوه آرارات هستند را نیز در نظر داشته باشید.

فرش

از دیگر آیتم‌هایی که به عنوان سوغاتی ارمنستان شهرت دارند می‌تواند به فرش اشاره کرد. فرش‌ها نیز نماد فرهنگ این کشور هستند و در انواع و اقسام شکل، رنگ و اندازه وجود دارند. البته باید در نظر داشته باشید که طبق گفته‌ی گردشگرانی که از این فرش‌ها خریداری کرد‌ه‌اند، آنها سنگین هستند و ممکن است فضای زیادی را در چمدان شما اشغال کنند اما ارزش خریدن را دارند.

سوغات ارمنستان

میوه های خشک شده

ارمنستان به داشتن میوه‌هایی مانند آلو، زردآلو و هلو شهرت دارد. اغلب گردشگران پس خوردن این میوه‌ها تمایل به خریدن و آوردن آنها به خانه پیدا می‌کنند. خریدن میوه‌های خشک شده بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند طعم میوه‌های ارمنستان را پس از بازگشت به خانه نیز حس کنند. به علاوه بیشتر خانواده‌ها مقدار زیادی از این میوه‌ها خریداری کرده و به عنوان یک ماده‌ی اصلی در آشپزی از آن استفاده می‌کنند. علاوه بر میوه‌های خشک، میوه‌های غوطه‌ور شده در شکلات هم از جمله خوراکی‌های خوشمزه‌ی ارمنستان هستند.

سوغات ارمنستان

لواشک

اگر به دنبال خرید سوغاتی‌ای کم‌جا، سبک و در عین حال خوشمزه هستید، لواشک یک سوغاتی خاص و خوشمزه است که می‌توانید از قفقاز آن را تهیه کنید. لواشک‌ها خوراکی‌ای مفید و پرانرژی برای میان‌وعده هستند و حمل و نقل آنها هم آسان است. لواشک‌های ارمنستان از انواع میوه‌های خشک شده تهیه می‌شوند که می‌توانند ترش یا شیرین باشند.

سوغات ارمنستان

 

خاچکار

«خاچکار» از جمله صنایع دستی‌ای است که می‌توانید به عنوان سوغات ارمنستان خریداری کنید. خاچکار‌ها سنگ‌هایی هستند که نقش صلیب یا دیگر نقوش مربوط به این کشور بر روی آنها حک شده است. این سنگ‌ها نشان‌دهنده‌ی هنر ارمنستان در دوره قرون وسطی هستند. در سال ۲۰۱۰، خاچکارها به لیست میراث فرهنگی یونسکو اضافه شدند. این صنایع دستی سوغاتی مناسب و ارزشمند برای افرادی هستند که به هنر و تاریخ علاقه دارند. برای اطلاعات بیشتر مجله گردشگری دور و نزدیک را دنبال کنید.

سوغات ارمنستان