پایتخت روسیه مسکو سنت پترزبورگ
امتیاز ما

سفر به پایتخت روسیه یکی از سرزنده ­ترین پایتخت­ های اروپایی، مسکو ترکیبی قدرتمند از تاریخ و آشفتگی است و پراست از سایت­ ها و جاذبه­ های مشهور جهان. پایتخت روسیه ۸۰۰ سال است که پابرجاست و برای اینکه ماه ­ها بازدیدکنندگان را مشغول کند، کافی است. مسکو در ساحل رودخانه مسکو در روسیه اروپایی نشسته و یکی از بزرگترین شهرهای اروپایی محسوب می شود. شهری زیبا و رنگارنگ که دارای ساختمان­ های تاریخی جذاب با معماری­ های فوق­ العاده است.  معماری قوی و غنی که جلوه­ ی آن را در گنبدهای رنگارنگ کلیسای سنت باسیل خواهید دید.  حدود چهل در صد مساحت پایتخت روسیه را پوشش گیاهی پرکرده است، به همین دلیل از این شهر به عنوان یکی از سرسبزترین شهرهای بزرگ اروپا یاد می شود. مسکو و سنت پترزبورگ روسیه مانند نیویورک و لس آنجلس در آمریکا بیش از سه قرن است که در رقابت هستند. علی رغم معماری خیره کننده سنت پترزبورگ و مردم بسیار مؤدب آن، چیزهایی وجود دارد که در مسکو بهتر هستند که در اینجا به برخی از آنها اشاره می ­کنیم. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید. 

دسترسی

با وجود اینکه «پالکوو» یکی از زیباترین فرودگاهای جهان در سنت پترزبورگ قرار دارد، اما پروازهای بین ­المللی از مسکو که دارای ۵ فرودگاه بین­ المللی است به مراتب بیشتر است. به استثنای فنلاندی­ ها که با ترن به پایتخت شمالی روسیه سفر می­کنند، شما برای دیدن سنت ­پترزبورگ باید به پایتخت روسیه بروید زیرا ممکن است پرواز مستقیم به آنجا وجود نداشته باشد و یا پرواز مستقیم بسیار گران باشد.

پایتخت روسیه مسکو سنت پترزبورگ

آب و هوا

مسکو دارای آب و هوای مرطوب قاره ­ای، با تابستان­ه ایی معتدل و زمستان­ هایی سرد و طولانی است. زمستان­ های این شهر معمولاً از اواسط ماه نوامبر شروع می شود و تا اواخر ماه مارس ادامه دارد. آمار نشان می­دهد که سنت پترزبورگ در سال ۶۰ روز آفتابی دارد اما در واقع مردم پایتخت شمالی روسیه می­توانند حدود ۳۰ روز از در سال از آسمان بدون ابر لذت ببرند. سطح بالای رطوبت در سنت پترزبورگ می تواند آزار دهنده باشد، درحالی که زمستان­ های مسکو می­تواند بسیار جذاب باشد. مسکو حداقل ۹۰ روز بدون ابر و ۱۷۰ روز نیمه ابری درسال دارد. خرید بلیط هواپیما تهران سنت پترزبورگ.

پایتخت روسیه مسکو سنت پترزبورگ

مترو بزگ

مترو بزگ مسکو ، یکی از بزرگترین و شلوغ ­ترین سیستم­ های متروی جهان است که در میانه راه گسترش فوق­ العاده سریعش بین سال­های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ است، ۱۲ ایستگاه به مترو اضافه خواهد شد. متروی مسکو با داشتن ۱۲ خط فعال، ۱۸۰ ایستگاه و مسیری به طول ۲۹۸ کیلومتر، یکی از قدیمی‌ترین خطوط متروی شهری در جهان است. متروهای این شهر بسیار عمیق هستند و پله برقی‌هایی به طول بیش از ۱۰۰متر مردم را حمل می‌کنند. برای مورخان سیستم­ های حمل و نقل این مترو ۸۳ ساله بسیار جالب است. در عین جاذبه­ های گردشگری زیادی که دارد، مسلما ارزان­ترین و قابل اعتمادترین راه برای رفتن به اطراف شهر است. با ۲۰۶ ایستگاه مترو شما می ­توانید به هر کجا می­خواهید بروید. مترو سنت پترزبورگ ۶۷ ایستگاه دارد و به اندازه مترو مسکو تماشایی نیست. هر چند عمیق­ ترین ایستگاه مترو جهان در سنت پترزبورگ قرار دارد.  برای دریافت اطلاعات از وسایل حمل و نقل در روسیه با مجله گردشگری دورونزدیک همراه باشید.

پایتخت روسیه مسکو سنت پترزبورگ

تمیزی

پایتخت روسیه به شدت روی ظاهر و آراستگی شهر سرمایه گذاری کرده است: خیابان های آن به شدت تمیز هستند و بسیار با شکوه تزیین شده ­اند. سنت پترزبورگ تلاش می­ کند تا مانند مسکو باشد، اما به غیر از مرکز شهر که هنوز بسیار رمانتیک است، از لحاظ بصری خبلی جذاب نیست. خرید بلیط هواپیما تهران مسکو.

پایتخت روسیه مسکو سنت پترزبورگ

زیرساخت دوچرخه­ سواری

پایتخت روسیه شدیدا روی تبدیل شهر به بزرگترین شهر دوستدار دوچرخه کار می­کند. ۳۸۰ ایستگاه اجاره دوچرخه تحت حمایت دولت در مسکو وجود دارد، و در سال ۲۰۱۶ پایتخت روسیه دارای ۲۵۰ کیلومتر (۱۵۵ مایل) مسیر مخصوص دوچرخه است. زیر ساخت­ های دوچرخه­ سواری در سنت پترزبورگ در حال پیشرفت است، اما تنها ۵ مسیر دوچرخه­­ سواری در حومه و چند مسیر در پارک ­های شهر وجود دارد. اگر دوست دارید شهر را با دوچرخه سیاحت کنید، مسکو مکان مناسبی برای این کار است.

پایتخت روسیه مسکو سنت پترزبورگ

رستوران­ ها 

غذاهای روسی ممکن است که شهرت زیادی نداشته باشند اما در سفر به مسکو غذاهای لذت بخشی خواهید یافت. در سال ۲۰۱۶، مسکو دارای ۲،۳۹۳ رستوران است، درحالی که سنت پترزبورگ ۱۴۵۰ رستوران دارد. غذاخوری­های جدیدی هر هفته ظاهر می­شوند، بنابراین پایتخت روسیه با دستور پخت­ های جدید زودتر منطبق می­شود. اگر به دنبال یک تجربه جادویی هستید، مجله گردشگری دور و نزدیک

پایتخت روسیه مسکو سنت پترزبورگ