شکلات سازی وین
امتیاز ما

وین پایتخت موسیقی جهان در کشور اتریش قرار دارد و در طول سال­ها توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند. وین از یک تاریخچه­­ ی پرباری برخوردار است. در بازدید از اماکن تاریخی، گردشگری و دیدنی­ های وین می‌توانید لحظات لذت بخشی را تجربه کنید. اماکن تفریحی و گردشگری زیادی در وین قرار دارد و سرسبزی این شهر جذابیت وین را دو چندان کرده است. البته این مهد موسیقی جهان جاذبه­ های خوشمزه ­ای هم دارد که در هیچ کجای دیگر جهان یافت نمی­شود، شکلات­ های دست­ ساز اتریشی ( شکلات اتریشی ) . تقریبا غیرممکن است بدون اینکه با شیرینی­ های وین وسوسه شوید به این شهر سفر کنید. مانند مردم بلغارستان، مردم اتریش علاقه زیادی به خوراکی­ های شیرین دارند. در وین، هنر شکلات­ سازی بسیار جدی گرفته شده است و شما می­توانید در تمام شهر شکلات­ های دست­ ساز زیادی را پیدا کنید و یا حتی با دست خودتان شکلات بسازید.بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید. 

معروف ترین برندهای شکلات سازی ( شکلات دست ساز اتریشی)

شرکت اکسوکولات

پشت شیشه­ های «اکسوکولات» در منطقه ثروتمند «هیتزینگ» وین، شکلات­ های تازه و دوست داشتنی به شما التماس می­کنند که آنها را امتحان کنید. «اکسوکولات» مانند دیگر برندهای معروف شکلات، سهم زیادی در تولید شکلات اتریشی دارد. کارگاه­های آموزشی به زبان انگلیسی که از ۹۵ یورو برای هر نفر شروع می شود در دسترس هستند، جایی که شما می­توانید هنر شکلات­ سازی را به کمک یک متخصص شکلات­ سازی یاد بگیرید. 

شکلات سازی وین

زوتر 

«ویلی ونکا»ی اتریشی، شکلات­ های زوتر مانند هیچ جای دیگری نیست. شیوه­ های تجارت عادلانه و اخلاقی و روش منحصر به فرد برای تولید شیرینی مورد علاقه  دنیا، شکلات را تا حدی به گنج ملی اتریش تبدیل کرده است. بسته بندی مانند محتویات داخل آن مطبوع است و شیرینی­ ها ترکیبات بسیار غیرمعمولی دارند که برخی شجاعانه و برخی احمقانه است از جمله پنیر، نمک و لیمو و تمشک، نارگیل و حتی ماهی قزل آلا هم امتحان شده است. اگر این طعم ­های عجیب و غریب شما را به سوی زوتر هدایت نمی­کند، گزینه­ های دیگری مانند شیرینی «مارزیپان» نیز وجود دارد. زوتر در اکثر سوپر مارکت­ های اطراف وین در دسترس است.

شکلات هیندل

بر خلاف زوتر، «هیندل» در بین شکلات سازها معروف­تر است. شرکت در سال ۱۹۵۳در منطقه ۵ وین افتتاح شد. اگر می­خواهید طعم خاص شکلات اتریشی را بچشید، «هیندل» مکان خوبی برای شما است. تاریخچه شکلات را می توانید در موزه­ی حومه جنوبی وین دنبال کنید.

لندت      

این فروشگاه کوچک که در ورودی «شونبرون» و «تیرگارتن» (باغ وحش شهر) واقع شده است. این فروشگاه کوچک نمایندگی شکلات سوییسی مورد علاقه همه «لیندت» را دارد. نه تنها طراحی این شکلات­ ها برای موقعیت­ های خاص (خرگوش و گوزن شمالی هدیه عید پاک و سال نو)، بلکه شکل ظاهری آنها مانند توپ­ های رنگارنگ با طعم­ های مختلف شما را وسوسه می­کند به سراغ آنها بروید. توپ موتزارت –که طعمش بسیار بهتر از نامش است- یک شکلات گرد است که با «مارزیپان» پر شده است.  انواع شکلات مایع نیز اینجا ارائه می­شوند. شکلات گرم با کرم روی آن برای روزهای زمستانی و یا به اشکال خنک تر برای روزهای گرم. خرید بلیط هواپیمای تهران وین

«شکلات­های فوق­ العاده برای آدم­های فوق­العاده» شعار فروشگاه است، نمونه ­ای از این طیف لذت ­بخش ۲۰۰ نوع شکلات ارگانیک با طعم­های بسیار جذاب مانند لوندر و روغن زیتون است.

شکلات سازی وین

شوکوو در شهر

«شکلات فوق ­العاده برای افراد فوق ­العاده» این شعار فروشگاه است. ۲۰۰ نوع شکلات ارگانیک با طعم­ های بسیار جذاب مانند لوندر و روغن زیتون برای امتحان کردن در دسترس هستند. غروب­ های « شوکوو در شهر» معروف است، مهمانان می­توانند قبل از اینکه از میان پیشکش ­های سخاوتمندانه فروشگاه یکی را انتخاب کنند از یک معرفی کوتاه و شیرین از هنر شکلات­ سازی لذت ببرند.

شکلات بن بن

مدیر این فروشگاه زندگی خود را بعنوان یک معلم در فرانسه رها کرده است تا به حرفه شکلات­ سازی را بپردازد، و یک فروشگاه  در وین برای فروش شکلات اتریشی باز کرده است. نام تجاری که او با آن کار می­کند «کائوکا» است که نماینده انحصاری شکلات بن بن در وین است. مواد تشکیل دهنده شکلات­ های او مانند کره کاکائو خالص طعم لذت بخشی به شکلات­ های این فروشگاه داده است. گاناش سفید ارل گری یک طعم بسیار خوشمزه است. با ما همرا باشید تا در مجله گردشگری دور نزدیک ۱۰ دلیل سفر به اتریش را به شما بگویید.

شکلات سازی وین