سفر به پرتغال غذای پرتغالی پورتو
امتیاز ما

سفر به پرتغال به همان اندازه که یک ماجراجویی تاریخی و طبیعی است یک تجربه جدید از خوراکی­ های خوشمزه نیز هست، و همان­طور که گردشگران بیشتری به این کشور کوچک سفر می­ کنند این پیام را با خود به کشورشان خواهند برد که: غذای پرتغالی بسیار خوشمزه هستند! این ۵ غذا این موضوع را ثابت می کنند.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

سیر و سس فلفل معمولا در همه دستورهای غذای پرتغالی به عنوان ویژگی و عطر اصلی وجود دارد. هنگام سفر به پرتغال انتظار دارید منو رستوران­ ها با ترکیبی از گوشت، غذاهای دریایی و سبزیجات پر شده باشد، اما هر شهر و منطقه غذاهای خاص خود را دارد.

 

پورتو پر از غذاهای خوشمزه، مردم دوست داشتنی و جاذبه های گردشگری است. بیشتر گردشگرانی که برای بار اول به این شهر شلوغ می­ روند باز هم به اینجا باز خواهند گشت. پورتو جایی است که باید در میان کوچه پس کوچه های باریکش قدم زد ومعماری باشکوه، سنت، فرهنگ و البته مردم را از نزدیک دید. وقتی در پورتو هستید غذاها تا حدی ویژگی­ های محیط را به شما نشان خواهند داد. قرار گرفتن پورتو بین کوه و دریا باعث می­ شود گردشگران انتظار ترکیبی از غذاهای دریایی و خشکی داشته باشند. همچنین سوپ­ها و غذاهای مایع مقوی زیادی برای سفارش دادن در اینجا وجود دارد. این ۵ غذا نمونه­ای از چیزهای زیادی است که می­توانید در سفر به پرتغال و در دومین شهر بزرگ پرتغال تجربه کنید.

۵ غذای پرتغالی – پورتو

کالدو ورد

چه چیزی آرامش­ بخش­تر از یک کاسه سوپ داغ می­تواند باشد؟ «کالدو ورد» که در زبان انگلیسی به عنوان سوپ کلم شناخته می شود، یک دستور ساده، سالم و خوشمزه است که کلم پیچ در آن نقش اصلی را بازی می­کند. سوپ تماما از سبزیجات درست نشده است و با «شوریسو پرتغالی» (نوعی سوسیس) مزه­دار شده است. با سیب ­زمینی­ های خرد شده و طعم سیر (مانند بسیاری از غذاهای پرتغالی) هم شما را سیر می­کند و هم یک غذای خوشمزه برای ذائقه شماست.

تریپاس امودا دو پورتو

تقریبا مانند یک جنایت است که به یک شهر بروید و غذای همنام شهر را امتحان نکنید. سیرابی پورتو (ترجمه انگلیسی نام غذا) غذایی است که داستان خودش را دارد. گفته می­ شود زمانی که هنری، دریانورد پرتغالی برای یکی از سفرهای خود آماده می­ شد از مردم پورتو برای جمع آوری آذوقه کمک خواست. نتیجه این درخواست بسیار سخاوتمندانه بود، تا جایی که برای مردم شهر تنها امعاء و احشاء داخلی حیوانات باقی ماند. از آنجا که محدودیت باعث خلاقیت می ­شود « تریپاس امودا دو پورتو» به وجود آمد. این غذا (که اکنون با لوبیا، سوسیس، سبزیجات و گیاهان تکمیل شده­ است) بسیار محبوب شده است و با نام مستعار «ترایپریوس» بین مردم پورتو شناخته می­شود.

سفر به پرتغال غذای پرتغالی پورتو

فرانسسینا

ممکن است از پورتو غذایی محبوب­ تر از «فرانسسینا» وجود نداشته باشد. این غذا که در دهه ۱۹۶۰ معرفی شد، همان ساندویچ کلاکیک فرانسوی است که چیزی به دور آن پیچیده شده است. این غذای پرتغالی مناسب افراد گیاهخوار نیست، چون «فرانسسینا» یک ساندویچ از چهار یا پنج نوع گوشت متفاوت پر شده، که به وسیله پنبر پوشیده شده و در سس غرق شده است. این سس از چه چیزی درست شده است؟ هیچ کس واقعا نمی­داند!  هر سرآشپزی راز خود را دارد. بسیاری از رستوران­ ها ادعا می­ کنند بترین «فرانسسینا» را دارند، بنابراین برای انتخاب رستوران مناسب می­ توانید حدس بزنید و یا از مردم محلی کمک بگیرید.

کازیدو اپورچوگیزا

این غذا به عنوان یک غذای پرتغالی بدون توجه به اینکه شما در کدام منطقه هستید در لیست غذاهای محبوب قرار دارد. «کازیدو» یک خورش با برش­ها و انواع مختلف گوشت که در کنار کلم، هویج، پیاز و سیب­ زمینی سرو می­شود. هر شهر چیزی به این دستور پخت محبوب اضافه می­کند و لذت سفر به پرتغال بدون امتحان کردن این غذا کامل نخواهد شد.

سفر به پرتغال غذای پرتغالی پورتو

باکالو کم ناتاس

باکالو محبوب­ترین غذای پرتغالی با ماهی است. در واقع صدها روش برای آماده­سازی آن وجود دارد، اما کباب یا آبپز کردن معمول­تر از بقیه هستند. « باکالو کم ناتاس» ( ماهی کاد به همراه خامه) یک غذای بسیار غنی با طعمی فوق­اعاده است. این غذا سریع آماده نمی­شود بنابراین به اندازه سایر غذاها برای سفارش توصیه نمی­شود. ما به شما پیشنهاد می کنیم در سفر به شهر پورتو حتما ۱۰ جاذبه گردشگری پورتو را ببینید. در مجله گردشگری دور و نزدیک می توانید راهکارهای سفر را به خوبی بدانید. پس با ما همراه باشید.