بیشترین مسافران کشور ترکیه
امتیاز ما

بیشترین مسافران کشور ترکیه

کشور ترکیه، موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی دارد و با داشتن آب و هوای جلگه ای و اماکن دیدنی و تفریحی بسیار، توانسته است سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود بکشاند. بیشترین مسافران کشور ترکیه در سال ۲۰۱۸ ایرانی ها بوده اند، در واقع ترکیه اولین مقصد خارجی آن ها برای گردشگری بوده است که دلیل آن، نزدیک بودنش به ایران و نداشتن شرط ویزا می باشد. بیشترین مسافران کشور ترکیه از ایران، به شهرهایی چون استانبول و آنتالیا می روند و به گردشگری در آن شهرها می پردازند. شهرهای ساحلی ترکیه طرفداران بسیاری دارند و افراد زیادی را هر ساله به خود جذب می کنند.بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

بیشترین مسافران کشور ترکیه با توجه به آمار وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۸، مربوط به ایرانی ها بوده است. در ماه های ژانویه و فوریه ۲۰۱۸، تعداد ایرانی هایی که به ترکیه سفر کرده بودند ۳۵۰۴۲۱ نفر گزارش شده است که این رقم به دلیل تعطیلات نوروز با افزایش همراه شد، طوری که در پنج ماه ابتدایی سال جاری میلادی یعنی از ۱۱ دی ماه ۱۳۹۶ تا ۱۱ خرداد ۱۳۹۷، با افزایش دو برابری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته همراه بوده است و تعداد ۸۵۸ هزار ایرانی به این کشور سفر کرده اند. بعد از ایران، بیشترین مسافران کشور ترکیه از کشورهای گرجستان، بلغارستان، آلمان و روسیه بوده است، در واقع بیشترین مسافران کشور ترکیه بعد از ایران، مردم آلمان هستند که تعداد آن ها ۶۶۶ هزار نفر بوده است و بعد از آن، گرجستانی ها با ۶۵۱ هزار نفر در رتبه بعدی قرار دارند. این وزارت، اعلام کرده است که در چهار ماه ابتدایی سال جاری میلادی، تعداد ۷ میلیون و ۷۸۴ هزار نفر از کشورهای خارجی به منظور گردشگری به ترکیه سفر کرده اند که این رقم افزایش ۳۲ درصدی داشته است.

بیشترین مسافران کشور ترکیه

بیشترین مسافران کشور ترکیه در سال ۲۰۱۷

بیشترین مسافران کشور ترکیه در سال ۲۰۱۷ در ۶ ماه ابتدایی این سال، از کشور روسیه بوده است و مسافران ایرانی در رتبه پنجم قرار دارند. در فاصله زمانی ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۷ تعداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم روسیه به ترکیه سفر کرده اند و آمار کلی، از گردشگران کلیه کشورهای خارجی ۱۲ میلیون نفر بوده است که این رقم ۱۴٫۵ درصد از مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده است. بیشترین مسافران کشور ترکیه بعد از روسیه به ترتیب از کشورهای آلمان، گرجستان، بلغارستان و بعد ایران بوده اند. آنتالیا و استانبول دو شهری هستند که مورد توجه مسافرین به کشور ترکیه قرار می گیرند. در بازه زمانی ۹ ماهه از سال ۲۰۱۷، تعداد ۲۶ میلیون گردشگر از کشورهای خارجی وارد ترکیه شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش رو به رو بوده است.

سرانه هزینه مسافران خارجی به ترکیه

هر گردشگر خارجی که به ترکیه می رود به طور میانگین ۶۸۰ دلار هزینه می کند. بر طبق اعلام وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، این مقدار برای افراد ایرانی متفاوت است و آن ها به طور متوسط یک هزار دلار در این کشور هزینه می کنند. به دلیل نا امنی هایی که بعد از کودتای نافرجام در ترکیه رخ داد و حملات تروریستی در این کشور، گردشگران تمایل کمتری به سفر به این کشور نشان دادند اما با این حال با عرضه تورهای ارزان، گردشگران ترکیه حفظ شدند و همچنان به این کشور سفر می کنند.مجله گردشگری دور و نزدیک