نزدیکی فرهنگ هند با ایران
امتیاز ما

فرهنگ هند

نزدیکی فرهنگ هند و ایران یکی از مسائلی است که پژوهشگران زیادی آن را مورد بحث و بررسی قرار داده اند. یکی از مهم ترین موارد در شباهت فرهنگ هند و ایران به پیش از ظهور اسلام می رسد که ما در این مطلب درباره آن صحبت کرده ایم. اگر قصد دارید با فرهنگ هند و علل نزدیکی فرهنگ هند و ایران آشنا شوید با ما همراه باشید.بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

سرزمین هایی که در مشرق زمین هستند مانند هند دارای آداب و رسوم و سنت های دیرینه ای می باشند. یکی از این کشورها که در آن شاهد سنت ها و فرهنگ های کهن هستید سرزمین هندوستان است. ما در این مطلب قصد داریم شما را با فرهنگ هندوستان و شباهت و نزدیکی این فرهنگ به فرهنگ ایران آشنا کنیم. در ادامه با شاخص ترین کلمات و نشانه های فرهنگ هندی آشنا می شویم.

شاخص ترین ها در فرهنگ هند

ناماسکار

کسانی که با فرهنگ هندی آشنا باشند می دانند که این کلمه معروف ترین نوع سلام و احوالپرسی در هند است که در زمان سلام کردن و یا خداحافظی کردن استفاده می شود. در این نوع سلام کردن دو دست را به هم می چسبانند که مردم هند معتقدند چسباندن دو دست به همدیگر نشانه همفکری و همرنگی در جامعه است.

تیلاک

تیلاک در فرهنگ هند یک نشانه مذهبی است که افراد آن را بر روی پیشانی خود می گذارند. احتمالا همه شما با رنگ قرمزی که بر پیشانی برخی هندی ها زده شده است آشنا باشید این رنگ قرمز همان نشانه مذهبی تیلاک است که به عقیده هندی ها موجب افزایش خیر و برکت در زندگی  شان می شود. در هند اکثر مراسمات مذهبی با گذاشتن تیلاک بر روی پیشانی انجام می شود.

حلقه های گل

حلقه گل در فرهنگ هند اهمیت بسیار بالایی دارند. هندی ها معمولا از گل های همیشه بهار، گل های جعفری و یاس سفید حلقه های گل تهیه می کنند و در مراسمات مختلف بر گردن کسی که می خواهند به او احترام بگذارند قرار می دهند. استفاده از این حلقه ها در مراسم ازدواج هندی ها بسیار کاربرد دارد.

سنجاق روی بینی

یکی دیگر از نکات بسیار بارز در فرهنگ هند نگینی است که بر روی بینی هندی ها قرار دارد البته این نگین مخصوص خانم ها است  و به نشانه ازدواج و تعهد آنها استفاده می شود.

شباهت فرهنگ هند و ایران پیش از ظهور اسلام

در مورد نزدیکی فرهنگ هند با ایران صحبت های زیادی وجود دارد که ریشه آنها به پیش از ظهور اسلام می رسد. نزدیک بودن فرهنگ هند و ایران باعث ایجاد روابطی بین این کشورها شده است.

شواهد تاریخی نشان می دهد که ایران و هند پیش از شکل گیری تمدن آریایی هم با هم ارتباط داشته اند و تاثیرات متقابلی بر روی زندگی هم گذاشته اند. پژوهشگران معتقدند که هیچ دو قومی به اندازه ایران و هند با هم نزیسته اند و همین عامل است که باعث نزدیکی فرهنگ هند و ایران شده است. در دوران بعد از اسلام میراث فرهنگ هند و ایران با تاثیری که از فرهنگ اسلامی پذیرفته بود در زمینه های مختلف وارد فرهنگ اسلامی شد به گونه ای که هم تاثیر پذیر بود و هم تاثیرگذار. برخی از پژوهشگران آشنایی ایران و هند را مربوط به زمان پیامبر (ص) می دانند هرچند در قرن چهارم و با ظهور غزنویان روابط زیاد و متفاوتی بین ایران و هند شکل گرفت که جزء مشهودترین روابط فرهنگ هند و ایران بودند. همه این عوامل باعث شد که فرهنگ هند و ایران در زمینه های مختلفی مانند مراسمات مذهبی، غذا، آداب و رسوم و … به هم نزدیک شوند.مجله گردشگری دور و نزدیک

نزدیکی فرهنگ هند با ایران