پل بندرگاه سیدنی
امتیاز ما

غروب آفتاب در شهر و مخصوصاً کنار دریا، منظره دل‌انگیز و بسیار زیبایی را پدید می‌آورد. شهر «سیدنی» (Sydney) نیز به علت دارا بودن خطوط ساحلی و بنادر وسیع و گسترده یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای غروب به شمار می‌آید. در ادامه به معرفی مکان‌هایی پرداخته‌ایم که چشم‌انداز زیباتری از غروب به دست می‌دهند پس با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

پل بندرگاه سیدنی

پل خمیده و فولادی سیدنی علاوه بر اتصال ساحل شمالی به منطقه تجاری مرکزی، نمادی از شهر سیدنی و استرالیا محسوب می‌شود. این پل دارای مسیرهای مجزا برای خطوط راه‌آهن، دوچرخه‌سواری، رانندگی و پیاده‌روی است و تماشای غروب از بالای آن، به‌ویژه در کنار آبراه‌هایی که از اطراف می‌گذرد، بسیار خیره‌کننده است. تورهای مسافرتی کوتاهی به نام «گرگ‌ومیش» در سطح شهر وجود دارند که افراد می‌توانند برای مشاهده غروب از روی پل، در آن‌ها ثبت‌نام نمایند.

گذرگاه ساحلی باندی به کوجی

گذرگاه ۶ کیلومتری «باندی» (Bondi) به «کوجی» (Coogee) یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری سیدنی است که در مسیر آن پله‌های زیادی با شیب‌های متفاوت وجود دارد؛ اما با این‌ حال عبور از آن چندان دشوار نیست. بازدیدکنندگان می‌توانند در مسیر بین «تاماراما» (Tamarama) و «برونتی» (Bronte) از سواحل شنی، صخره‌های ناهموار، پارک‌ها، استخرهای طبیعی و همچنین منظره غروب لذت ببرند.

تماشای غروب

 

پارک هیل نزدیک به رصدخانه سیدنی

«پارک هیل» (Hill Park) در منطقه «میلرز پوینت» (Millers Point) قرار داشته و از بالای آن نمای فوق‌العاده‌ای از مرکز تجاری سیدنی، پل بندرگاه و غروب قابل مشاهده است. آلاچیق‌هایی اجاره داده می‌شود که افراد می‌توانند در خلوت و به دور از هیاهو از منظره شب و ستاره‌ها لذت ببرند. ایستگاه‌های ورزشی و نمایشگاه‌های هنری نیز از دیگر امکانات پارک هیل هستند. سرویس‌های بهداشتی در ورودی پارک و کمی پایین‌تر از خیابان «فورت» (Fort St) قرار دارند.

تماشای غروب

 

چرخ فلک شهربازی

شهربازی سیدنی بیش از ۸۰ سال قدمت داشته و علاوه بر مسیر سرراست و نزدیکی به دریا، فاصله چندانی با «خانه اُپرای سیدنی» (Sydney Opera House) ندارد. شهربازی در مجاورت منطقه تجاری بوده و درست ۱ ایستگاه با پل بندرگاه فاصله دارد. محیط جذاب و سرگرم‌کننده آن، خانواده‌ها و بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. چرخ فلک موجود در این شهربازی، در تمام طول سال قابل‌ استفاده است و بدین ترتیب افراد می‌توانند در ارتفاعات مختلفی غروب آفتاب را مشاهده نمایند. از بیست و سوم مهرماه ۱۳۹۶ کابین‌های درجه‌ یک و کوچکی به چرخ فلک اضافه شده که امکان غذا خوردن زیر آسمان شب را نیز فراهم آورده‌اند.

تماشای غروب

برای خرید بلیط هواپیما به استرالیا به سایت دور و نزدیک مراجعه کنید.