معروف ترین غذا های افغانستان
امتیاز ما

کشور افغانستان

کشور افغانستان یکی از کشورهای اسلامی در دنیا می باشد. معروف ترین غذا های افغانستان بسیار لذیذ پخته می شوند.غذاهای افغانستان معروف هستند و تمامی آشپزهای افغانی بسیار ماهر و باتجربه می باشند.بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

کشور افغانستان کشوری خشک و گرم در آسیا می باشد. دین رسمی این کشور اسلام است. و در شرق ایران واقع شده است. جمعیت این کشور حدود ۳۲ میلیون نفر می باشد. در این کشور قوم ها و ملت های گوناگونی با دین های مختلف زندگی می کنند. و یک کشور با قدمتی چندین هزارساله می باشد. مردم افغانستان مردمانی بسیار مهمان نواز و دست و دلباز هستند. به طوری که ممکن است یک رأس گوسفند را در یک مهمانی چند نفره قربانی کنند و پخته و در کنار مهمانان میل کنند. بیشتر گردشگران و توریست ها برای خوردن معروف ترین غذا های افغانستان به این کشور سفر می کنند.

غذاهای معروف افغانستان

کشور افغانستان با غذاهای لذیذ و خوش طعم خود معروف می باشد. انواع پلو های مخلوط و چلوهای افغانی بسیار معروف است. کابلی پلو یکی از لذیذ ترین و معروف ترین غذا های افغانستان به شمار می آید. این غذای خوش طعم با برنج باریک و خلال پسته و گوشت گوسفند و بادام تهیه می شود. و بسیار طعم خوبی دارد.

کیچیری قوروت غذایی است که بیشتر در فصل های زمستان پخته می شود. در فصل سرد زمستان این غذا بهترین غذا برای شهروندان افغانستان می باشد. کباب از بهترین غذاهای مورد علاقه مردم آسیا می باشد و در کشور افغانستان انواع مختلف کباب ها تهیه می شود. شامی کباب ، چپلی کباب و کباب تندوری از معروف ترین کباب های این کشور است.

آش یکی از غذاهای سنتی و قدیمی این کشور است که در کشور ایران نیز این غذای سنتی در تمامی رستوران ها و غذاخوری ها پخته و به فروش می رسد. منتو یکی دیگر از غذاهای بی نظیر این کشور می باشد این غذا علاقه مندان زیادی دارد و در بخار آب پخته می شود. از دیگر غذاهای معروف افغانستان به بولانی می توان اشاره کرد. تهیه این غذا بسیار آسان می باشد. خمیر گندم را تهیه کرده و داخل آن را با سیب زمینی پر می کنندو با علاقه و سلیقه خود به شکل های متفاوت در می آورند و در تابه سرخ می کنند و میل می نمایند.

شوربای دیگ سنگی یکی دیگر از معروف ترین غذا های افغانستان است. این شوربا بسیار مزه خوبی دارد. از گوشت . دنبه و دال نخود و … این غذا را تهیه می کنند. سمنک یک غذای مشهور است که تمامی گردشگران برای خوردن این غذای لذیذ باید در صف قرار بگیرند.

معروف ترین غذا های افغانستان

قیمت غذاهای افغانستان

قیمت غذا در کشور افغانستان ارزان می باشد. شما می توانید در بهترین رستوران های این کشور با خرج کردن هزینه کمی بهترین غذاها را میل کنید. شوربای کله یکی از غذاهای افغانستان است که در فصل زمستان در روزهای سرد طعم بسیار خوبی دارد. کچری قوروت نیز از دیگر غذاهای زمستانی افغانستان است که بسیار خوشمزه و لذیذ است. این غذا از قروت و کوفته و برنج لک درست می شود.

در افغانستان غذاهای محلی خاصی نیز وجود دارد. این غذاها به دست خانم های خانه دار افغانستان پخته می شود و طعم بسیار لذیذی مانند غذاهای رستوران ها را می دهد. بیشتر مردم افغانستان از این غذاهای محلی و خیابانی خریداری می کنند. این غذاهای محلی که به صورت خیابانی به فروش می رسند قیمت ارزان تری نیز دارند. بادنجان سیاه یکی از این غذاهای افغانستان است که در بین مردم افغانستان طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر به افغانستان سفر کردید حتماً از غذاهای لذیذ این کشور میل نمایید مطمئناً از چشیدن غذاهای افغانستان بهترین حس را خواهید داشت و تجربه ای جدید از طعم و مزه به دست خواهید آورد.مجله گردشگری دور و نزدیک