امتیاز ما

فرهنگ کشور مالزی      

کشور مالزی کشوری است با تابستان بی پایان زیرا سراسر این کشور پوشیده از منطقه های کوهستانی، جنگلی، آبشارهای زیبا با انواع پوشش گیاهی است.این کشور فوق العاده زیبا دارای طبیعتی زیبا می باشد. مالزی دارای فرهنگی خاص و غنی است که این موضوع را در سبک غذاهای آن ها نیز می توان دید.بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

مردم کشور مالزی افراد خون گرمی هستند و ایرانی ها را بسیار دوست دارند. مالزی یک کشور چند نژادی، چند فرهنگی و چند زبانی است ۶۵ درصد مالایایی و دیگر قبیله ها، ۲۵ درصد چینی و ۷ درصد هندی هستند.

اقتصاد کشور مالزی

اقتصاد کشور مالزی به فاکتورهای داخلی و بسیاری از فاکتورهای خارجی بستگی دارد مثلا تقویت دلار آمریکا، کاهش بهای جهانی نفت و فرآورده های نفتی، بحران سیاسی و غیره که اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار می دهند.

جاذبه گردشگری مالزی

برج های دوقلوی پتروناس

برج های دوقلوی پتروناس بلند ترین برج جهان است. این برج ها در قلب کوالالامپور قرار دارد. این دو برج با رنگی زرد خودنمایی می کنند.  اغلب مردم کشور مالزی این دوبرج را به دو راکت متصل شده تشبیه می کنند.

شهر آبی سان وی لاگون

یک مجموعه تفریحی به نام سان وی لاگون در مالزی وجود دارد ولی بیشتر به خاطر پارک آبی معروف شده است. مجموعه وی لاگون از ۳ بخش مجزا تشکیل شده است این مجموعه تفریحی در کنار یک مرکز فروشگاهی بسیار بزرگ قرار دارد.

معروف ترین غذا های مالزی

غذاهای کشور مالزی

اکثر غذاهای کشور مالزی از برنج و گوشت ماهیچه تهیه می شوند.

ساتای

یکی از غذاهای معروف کشور مالزی ساتای نام دارد این غذا ماهیچه کبابی خوابانده شده در سس ویژه ای است که بر روی زغال پخته می شود. سس این غذا از علف لیمو، زرد چوبه، گشنیز، موسیر و سیر تهیه می شود. این غذا کمی شیرین است و به خاطر عسلی است که به ترکیب سس اضافه می شود.  البته این غذا در کافه کاپیتال با سس تند سرو می شود که تندی آن به خاطر بادام زمینی است که به سس آن اضافه می شود. این غذا هم با مرغ و هم با عضله درست می شود ولی ساتای اصلی با عضله است.

معروف ترین غذا های مالزی

روتی جالا: 

این غذا ترکیبی از رشته و شیرینی است این غذا شبیه تور است که به وسیله آرد برنج حاضر می‌شود. روتی جالا در ماهی‌تابه آماده می‌شود و معمولاً با خوراک و سیب‌زمینی و  مرغ و عضله و یا ماهیچه خشک‌شده به سبک هندی سرو می‌شود.

ناسی داگانگ

این غذا از برنج بخار پز شده تهیه می شود. روش درست کردن آن به گونه ای است که برنج بخارپز شده را در شیر نارگیل همراه با کاری ماهی و مواد دیگری چون لادا سرخ شده در روغن نارگیل درست می کنند، در این غذا مواد دیگری همچون تخم مرغ آب پز و ترشی های گیاهی نیز وجود دارد. این غذا را به عنوان صبحانه می توان میل کرد چرا که بسیار مقوی است.

معروف ترین غذا های مالزی

باکوته(چای گوشت با استخوان)

نام چای در این غذا وجود دارد ولی هیچگونه چایی در ترکیبات آن وجود ندارد. این غذا با ترکیبات قارچ، سیر، توفو و گیاهان آب پز پخته می شود این غذا مانند خوراک است و با برنج و یا نودل سرو می شود.

معروف ترین غذا های مالزی

سانگ هار نودلز

برای درست کردن این غذا میگوی تازه را در ظرفی پر از روغن می پزند و سپس با رشته فرنگی صاف و یا تخم مرغ مخلوط می شود. سپس آماده برای میل کردن است.

معروف ترین غذا های مالزی

ناسی قندهار

ناسی قندهار یکی از غذاهای محبوب منطقه شمال مالزی است که از برنج بخار پز شده تهیه می شود. در  این غذا برنج به همراه مرغ سرخ شده یا دل و قلوه است البته برخی آن را با گوشت گوسفند یا گوشت گاو و یا تخم ماهی سرو می کنند.

معروف ترین غذا های مالزی

پوپیا

شلغم ورق شده جیکاما و دیگر سبزیجات با بادام زمینی و یا تخم مرغ، یاتوفو، همگی در داخل کریپ گندم نازک و نرمی پیچیده می شود.این غذا ترکیب خاصی دارد.

معروف ترین غذا های مالزی

ناسی لماک

این غذا ترکیبی از برنج نارگیل همراه با سامبال ادویه دار، بادام زمینی، خیار و تخم مرغ است که در داخل برگ موز پیچیده می شود. این غذا برای صبحانه خورده می شود اما در هر زمان به عنوان میان وعده سرو می شود. و برای کامل  کردن بیشتر غذا می توانکاری مرغ یا صدف ماهی، سبزیجات، یا تکه گوشت گاو را در کنار آن سرو کرد.مجله گردشگری دور و نزدیک