فرهنگ مردم سوئد
امتیاز ما

سوئد

سوئد کشوری در شمال اروپا و حوزه اسکاندیناوی است. پایتخت این کشور استکهلم و جمعیت این کشور ۱۰ میلیون نفر است. دین اکثر مردم سوئد مسیحی است و واحد پول کرون سوئد است. فرهنگ مردم سوئد و حقوق شهروندی در سوئد در تمام کشورهای اروپا و جهان مثال زدنی است. سوئد با کشورهای دانمارک، لهستان، لتونی، لیتوانی، آلمان، استونی و روسیه مرز مشترک دریایی دارد. بیش از نیمی از سطح این کشور پوشیده از جنگل است و سوئد دارای کوه های اسکاندیناوی است.بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

سوئد با توجه به قرارگیری جغرافیایی و سیاست های در پیش گرفته حدود ۲ قرن است در هیچ جنگی شرکت نکرده است و کشوری امن به حساب می آید. آب و هوای سوئد معتدل با زمستان های سرد است. سوئد دارای مناظر دیدنی و شگفت انگیز است. از شهرهای مهم این کشور می توان استکهلم، مالمو، گوتنبرگ، اوپسالا، سیگتونا را نام برد.

فرهنگ مردم سوئد

 

مکان های دیدنی سوئد

از مکان های دیدنی این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارک ملی زیردریایی کوسترهیوت

مجمع ‌الجزایر استکهلم

اسکانه

موزه وازا

پارک ملی آبیسکو

کلیسای جامع لاند

باغ وحش بوراس

فرهنگ مردم سوئد

 

اقتصاد سوئد

اقتصاد سوئد بر اساس منابع چوب، سنگ معدن فلزی، دامداری و… است. کشاورزی در این کشور در قسمت جنوبی رونق بیشتری از قسمت شمالی به علت سرما دارد. عمدتا محصولاتی مانند سیب زمینی و یونجه کشت می شود. دامداری در سوئد رونق بیشتری دارد. گاوهای شیرده در کل کشور پرورش داده می شوند و پرورش خوک و مرغ نیز انجام می گیرد. ماهی گیری نیز بخش کوچکی از اقتصاد سوئد را شامل می شود.

فرهنگ مردم سوئد

فرهنگ مردم سوئد ممکن است در برخورد اول خشک و رسمی به نظر بیایند اما ذاتاً افراد خوش مشربی هستند که کمک کردن به بقیه را دوست دارند و می خواهند به سوالات کسانی که نیاز دارند، پاسخ دهند. در فرهنگ مردم سوئد طبیعت دوست داشتنی است و همواره به گشت و گذار در جنگل، دریا، ساحل و … می پردازند.

سوئدی ها به حق و حقوق افراد و برابری حقوق انسان ها بسیار اهمیت می دهند. به همین دلیل رقابت ناسالم، زیر آب زدن و… را صحیح نمی دانند و به فرزندان خود آموزش می دهند که برای پیشرفت نیازی نیست که بقیه را از بین ببرند. فرهنگ مردم سوئد بر اساس اعتدال است و در کار و یا تفریح افراط و تفریط ندارند و به اندازه  کافی فعالیت مورد نظر خود را انجام می دهند. آن ها دوست دارند ابتدا به حرف دیگران با حوصله گوش دهند، سپس نظر و رای خود را بیان کنند. سوئدی ها کمتر عصبانی شده و انسان هایی خونسرد هستند. رعایت حقوق شهروندی از اصول فرهنگ مردم سوئد است و هرگونه تعارض به آن از قبیل به هم زدن نوبت را نمی پذیرند.

توجه به خانواده

توجه به خانواده و کانون گرم آن در فرهنگ مردم سوئد بسیار حائز اهمیت است. پدر یا مادر فرزند تازه متول شده  تا ۱۸ ماه می توانند سر کار نروند تا از فرزند خود مراقبت کنند. آن ها می توانند سالانه ۶۰ روز مرخصی برای مراقبت از فرزندشان داشته باشند. مردم سوئد کمک هزینه ای به اندازه ۴۸۰ روز برای نگهداری از فرزند خود دریافت می کنند.

مهمان نوازی در سوئد جزء جدانشدنی فرهنگ مردم سوئد به حساب می آید. مردم این کشور مهمانان خود را محترم شمرده و آن ها را برای صرف چای، قهوه و کیک و گاهی اوقات صرف غذا دعوت می کنند. در هنگام مهمانی بهتر است به موقع برسید و همچنین کفش خود را، مخصوصاً در فصل های بارندگی، قبل از ورود به منزل در بیاورید. از غذاهای رایج در سوئد می توان به کوفته، گوشت شکاری، غذاهای دریایی و … اشاره کرد. مجله گردشگری دور و نزدیک