آرامگاه پارسی ازمیر
امتیاز ما

آرامگاه پارسی ازمیر یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه محسوب می شود که در نزدیکی منطقه فوچا قرار دارد. این آرامگاه شباهت بسیاری به آرامگاه کوروش کبیر در ایران دارد و به همین دلیل است که از محبوبیت خاصی برخوردار است.بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

در میان جاذبه های گردشگری و تاریخی کشور ترکیه می توان اسامی مختلفی را در این لیست جای داد. یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری و توریستی این کشور آرامگاه پارسی ازمیر می باشد. آرامگاه پارسی ازمیر  را می توان در زمره بناهای تاریخی این کشور قرار داد. در ادامه این بحث قصد داریم به معرفی کلی این آرامگاه بپردازیم تا شما عزیزان در سفر به ترکیه بتوانید از دیدنی های این مکان تاریخی بیشترین لذت را ببرید.

ازمیر ترکیه مکانی است که این آرامگاه در آن بنا شده است. از مناطق شناخته شده در کشور ترکیه که  آرامگاه پارسی ازمیر  می باشد می توان به منطقه فوچا اشاره کرد. جالب است بدانید که این مکان تاریخی و باستانی را در ازمیر ترکیه با نام برج سنگی می خوانند و هر ساله افراد بسیاری از داخل و خارج کشور ترکیه برای دیدن این بنا به این منطقه مراجعه می کنند. این آرامگاه را می توان برگرفته از آرامگاه شناخته شده ای در ایران دانست که در ادامه به بیان آن خواهیم پرداخت. پس تا انتها با ما همچنان همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با آرامگاه پارسی ازمیر کسب نمایید.

شباهت آرامگاه پارسی ازمیر به آرامگاه کوروش

همان طور که در بخش قبلی نیز عنوان کردیم یکی از بناهای تاریخی و باستانی ترکیه در منطقه ازمیر قرار دارد و از مکان های توریستی و گردشگری این کشور شناخته می شود؛ اما یکی از مهم ترین نکاتی که باید در رابطه با این مکان به آن توجه کرد شباهت آن با یکی از مکان های تاریخی در ایران می باشد. آرامگاه پارسی ازمیر در ترکیه که تصویر آن را نیز مشاهده می کنید شباهت بسیاری با آرامگاه کوروش کبیر دارد و از الگوی این بنای تاریخی در معماری این آرامگاه استفاده شده است که با نگاه کردن به آن کاملا متوجه این موضوع خواهید شد.

هرم پلکانی یکی از ویژگی های معماری این بنای تاریخی و باستانی می باشد که کاملا در آرامگاه کوروش نیز از این طرح استفاده شده است. یکی دیگر از ویژگی های آرامگاه پارسی ازمیر استفاده از سنگ آهک در ساخت بنای آن است. شباهت این چنینی در ساخت این بنا حاکی از بزرگی و عظمت شاه هخامنشی یعنی کوروش کبیر دارد که در ترکیه از معماری آرامگاه آن در ساخت آرامگاه پارسی در ازمیر ترکیه الهام گرفته شده است. البته در مناطق مختلف ایران نیز بناهای مختلفی را مشاهده می کنید که از این الگو الهام گرفته اند.

آرامگاه پارسی ازمیر

آرامگاه پارسی ازمیر و دیگر بناها

همان طور که در بخش قبلی نیز یاد آور شدیم آرامگاه پارسی ازمیر شباهت بسیاری با آرامگاه کوروش بزرگ در ایران دارد؛ اما در کشورمان و در مناطق مختلف آن با مکان های گوناگونی مواجه می شوید که از معماری آرامگاه کوروش در بنای آن ها استفاده شده است درست به مانند آرامگاه پارسی در منطقه ازمیر در کشور ترکیه که یکی از بناهای بی نظیر و تاریخی این کشور شناخته می شود.

در مرودشت فارس با بنایی به نام تخت رستم یا تخت گوهر مواجه می شوید که از این نوع معماری در ساخت آن الهام گرفته شده است. آرامگاه فردوسی نیز یکی دیگر از این موارد شناخته می شود که در مشهد واقع شده است.مجله گردشگری دور و نزدیک