ارگ آنکارا
امتیاز ما

ارگ آنکارا از جاذبه های گردشگری ترکیه

یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری در ترکیه ارگ آنکارا نام دارد که از معماری سنتی بی نظیری برخوردار است. ظرافت در معماری این بنا به چشم می خورد. رومی های شرقی و سلجوقی ها بازسازی این بنا را انجام داده اند.بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

بناهای تاریخی بسیاری را می توان برای گشت و گذار در ترکیه انتخاب کرد چرا که در این کشور و در مناطق مختلف آن با اماکن تاریخی و گردشگری متنوعی برخورد خواهید نمود که هر کدام از تاریخچه و ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند. یکی از این مکان ها که در قلب و مرکزی ترین قسمت ترکیه بنا شده است ارگ آنکارا نام دارد و در میان مردمان ترکیه و منطقه ای که در آن بنا شده از معروفیت و محبوبیت خاصی برخوردار است.

 این بنای تاریخی را بر روی تپه ای زیبا و سرسبز مشاهده خواهید کرد که به زیبایی و عظمت آن دو چندان افزوده است. بسیاری بر این باورند که ارگ شهر آنکارا نماد ترکیه باستان است و از معماری خاص و ویژه ای برخوردار می باشد. این مکان تاریخی از تاریخچه جالبی در زمان ساخت برخوردار است که در ادامه اگر همچنان با ما همراه باشید به ارائه توضیحاتی در رابطه با آن خواهیم پرداخت.

ارگ آنکارا

تاریخچه ارگ آنکارا یکی از جاذبه های تاریخی ترکیه

مسلما ارگ آنکارا را می توان یکی از بناهای تاریخی ترکیه در این شهر به شمار آورد. این بنای تاریخی در سال های مختلف پس از تاسیس، مورد بازسازی و ترمیم قرار گرفته است که در این بخش به ارائه توضیحاتی در رابطه با نحوه ساخت و بازسازی آن خواهیم پرداخت. از دیگر موضوعات در رابطه با تاریخچه این بنا می توان به تکمیل آن توسط رومی ها در طی چند سال بعد از تاسیس آن اشاره کرد.

 بازسازی و الحاقات مربوط به این ارگ در سال های بعد توسط رومیان شرقی و همچنین سلجوقی ها به انجام رسیده است؛ بنابراین همان طور که از تاریخچه این بنای تاریخی و توریستی مشخص است می توان اذعان داشت که بازسازی و ترمیم آن در دوره های مختلف توسط اقوام گوناگون از جمله سلجوقیان و رومی ها به انجام رسیده است. این ارگ هم اکنون مکانی منحصر به فرد در ترکیه و شهر توریستی آنکارا شناخته می شود که از ویژگی های مختلفی برخوردار است. در ادامه در رابطه با مشخصات ارگ آنکارا اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار خواهیم داد.

ویژگی ها و مشخصات ارگ آنکارا

ارگ آنکارا از مشخصه و ویژگی های مختلفی برخوردار است که در این بخش به بیان آن ها خواهیم پرداخت. ارگ شهر آنکارا از دیوارهای بلندی تشکیل شده است که ارتفاع این دیوارها را بین ۱۴ تا ۱۶ متر تخمین می زنند. معماری به کار رفته در این بنای تاریخی از ظرافت خاصی برخوردار است که با سبک معماری سنتی بنا شده است و همچنان با مشاهده آن متوجه زیبایی های این نوع معماری در دیوارهای آن می شوید.

 از مهم ترین ویژگی های این بنای تاریخی می توان به قرار گرفتن آن بر روی تپه ای زیبا اشاره کرد که با گذر از این ارگ می توانید از مکان های سرسبز اطراف آن لذت ببرید. البته خانه های اطراف این ارگ نیز با معماری سنتی به رستوران های مختلفی تبدیل شده اند که با غذاهای محلی خوشمزه از توریست و گردشگران پذیرایی می کنند.مجله گردشگری دور و نزدیک