سفر به گرجستان در تابستان
امتیاز ما

یک خبر خوب!  گرجستان کشوری است که در تمام فصول سال می‌توانید از آن دیدن کنید. آب و هوای این کشور کوچک به دلیل وجود کوه‌های قفقاز و دریای سیاه متنوع است. هر فصل زیبایی خاص خود را در گرجستان دارد. فصل بهار معتدل و آفتابی است و در ماه آوربل چند روز باران می‌بارد. تابستان گرجستان به ویژه در پایتخت این کشور تابستان داغی است. پاییز مشابه بهار و کمی سردتر است درحالیکه زمستان تقریبا در همه‌جا به غیر از «تفلیس» برف می‌بارد. در ادامه درباره‌ی فصول مختلف سال در گرجستان و فعالیت‌هایی که می‌توان در این فصل‌ها در سفر به گرجستان انجام داد بیشتر خواهید خواند. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

فصل بهار

سفر به گرجستان در بهار

اواسط ماه «آوریل» و ماه «می»، بهترین زمان در فصل بهار برای سفر به گرجستان است. در این زمان هفته‌های بارانی به پایان رسیده و هوا گرم و آفتابی است و شب‌ها باد خنک و ملایمی می‌وزد. بهترین فعالیت‌هایی که می‌توان در فصل بهار در این کشور انجام داد گردش در پایتخت و پیاده‌روی در زمین‌های زیبای خارج شهر است. فراموش نکنید که از دریاچه‌های زیبای گرجستان دیدن کنید. فصل بهار، فصلی است که جشن‌های زیادی در آن برگزار می‌شود. ممکن است حوالی عید پاک که در آوریل یا می قرار می‌گیرد به گرجستان سفر کنید. در گرجستان از تقویم «ارتدوکس» استفاده می‌شود بنابراین، عید پاک دو هفته بعد از تعطیلات «کاتولیک» برگزار می‌شود. در سال ۲۰۱۸، تعطیلات عید پاک در تاریخ ۶ تا ۹ آوریل است که این تاریخ ممکن است تغییر کند. تاریخ دیگری که ممکن است برای گردشگران جالب باشد، ۲۶ می، روز استقلال این کشور است. در این روز در «روستاولی» می‌توانید شاهد برگزاری یک رژه باشید و از محصولات محلی کشاورزان امتحان کنید.

فصل تابستان

سفر به گرجستان در تابستان

ماه‌های تابستان در گرجستان خشک و گرم هستند. ماه «جولای» و «آگوست»، به ویژه در پایتخت، بسیار گرم است و دمایی از ۲۵ تا ۴۰ درجه خواهد داشت. با این حال، در دیگر نقاط کشور دما به نسبت پایین‌تر است. جولای و آگوست بهترین ماه‌ها برای پیاده‌روی در مناطق کوهستانی گرجستان است. با سفر به گرجستان در فصل تابستان می‌توانید از شهر ساحلی «باتومی» دیدن کنید و شنا در دیای سیاه را تجربه کنید. توجه داشته باشید که در این فصل سال، این منطقه مرطوب و شرجی است. در فصل تابستان، کنسرت‌ها و فستیوال‌های زیادی مانند «فستیوال جاز دریای سیاه» در گرجستان برگزار می‌شود.

فصل پاییز

سفر به گرجستان در پاییز

گرجستان در فصل پاییز کم‌کم سرد می‌شود و با برگ‌های چند رنگ درختان ظاهری زیبا به خود می‌گیرد. پاییز، مانند بهار فصل بارانی است و شرایط آب و هوایی دائم در حال تغییر است پس باید خود را برای روزهای گرم و سرد آماده کنید. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در سفر به گرجستان در فصل پاییز انجام دهید، پیاده‌روی در مناطق کوهستانی و دیدن مناظر زیبای این کشور است. همچنین می‌توانید به ساحل بروید و شاهد آخرین روزهای گرم ماه «سپتامبر» باشید.

فصل زمستان

سفر به گرجستان در زمستان

زمستان گرجستان سرد و برفی است. در برخی از نقاط کشور دمای هوا تا ۲ الی ۴ درجه زیر صفر کاهش پیدا می‌کند. ابته اگر دوست دارید شهرهایی که از برف پوشیده شده‌اند را ببینید، تفلیس ممکن است شما را ناامید کند. در تفلیس به ندرت برف می‌بارد و حتی اگر هم برفی ببارد خیلی زود آب می‌شود و تنها خیابان‌های گِلی را به جا می‌گذارد. با این حال در زمستان می‌توانید مناظر پوشیده شده از برف زیبا و جنگل‌های فوق‌العاده‌ای  را در مناطق و شهرهای دیگر گرجستان ببینید. سفر به گرجستان آن هم در زمستان با بازدید از پیست‌های اسکی و شرکت در فعالیت‌های ورزشی لذت‌بخش‌تر خواهد شد. خرید آسان و مطمئن بلیط تهران تفلیس | بلیط تفلیس تهران

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد گرجستان به صفحه اصلی سایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید