مکان های دیدنی کویته پاکستان
امتیاز ما

موقعیت کویته

کویته در پاکستان بسیار نزدیک به مرز افغانستان شهر قندهار است که شهری با آب و هوای مناسب است و شهری آرام و بی دغدغه برای زندگی است و زندگی در کویته لذت بخش برای بعضی افراد است، این شهر دارای قوم های مختلفی از قبیل قوم های هزاره، پیشتون و بلوچ می باشند، قوم هزار در شهر کویته در زمان امیرعبدالرحمان خان از افغانستان فرار کردند و در انجا سکونت دادند که با وجود این دلیل این قوم در شهر کویته در پاکستان به زبان فارسی مسلط می باشند. نظام حکومتی به شکل فدرالی بیشتر به دست بلوچها بوده و پشتو زبانان از اختیارات کمی برخوردار اند.بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید

مکان های دیدنی کویته پاکستان

در سال های اخیر که به دهه ۹۰ برمی گردد که محمود خان اچگزی در راس حرکت های تحرک آمیز پشتوگرایی به وسیله پشتوها بود که  تا به‌ اندازه آنها حضور خود و خانواده‌هایشان را متجلی نموده اند. این اتفاق در کویته در پاکستان بود که این تاریخ را برای این شهر رقم زده است و این تاریخ بیانگر قدمت این شهر است. همچنین کشور پاکستان دارای تاریخی با قدمت بسیار طولانی می‌باشد.

کویته در پاکستان شهرستان های کوچک و بزرگ بسیار زیبایی دارد که معروف ترین و عمده ترین های انها عبارتند از پیشین، مستونگ، کچلاک، نورالهی است.

قتل رهبر بلوچها توسط ارتش پاکستان در درگیریهای اخیر در این ولایت، خشم این طایفه را نسبت به نخبگان پنجاب برانگیخته‌است

بزرگ‌ترین اغتشاشات را در بلوچستان در این اواخر پشتون‌ها و به دنبال آن در سال ۲۰۰۶ بلوچها داشتند و بخاطر این موضوع حکومت مشرف دارای مشکلات و چالش های بسیار زیادی شد.

موقعیت کویته در پاکستان در نقشه با مختصات ۳۰ درجه شمالی و ۶۷ درجه شرقی می‌باشد.

مساحت کل کویته در پاکستان  برابر با ۳۵۰۱ کیلومتر مربع است.

جمعیت این شهر ۱۹۹۹۱۲۴۶ نفر می‌باشد و نام این اهلیت کویته ای است.

منطقه رسمی زمانی کویته در پاکستان +۰۵:۰۰ است.

مکان های دیدنی کویته :

خیابان کویته

خیابان کویته پاکستان در کویته در پاکستان معروف است و مهمترین  خیابان  این شهر محسوب می شود، کسب و کار در این خیابان رونق بسیار خوبی دارد و مردم شهر کویته در پاکستان اغلب برای خرید و کارهای روزمره خود حتما به این خیابان سر میزنند، علاوه بر تمام این موضوعات این خیابان بسیار زیباست و برای مردم این شهر اهمیت بسیار بالایی را داراست.

پارک کویته

با توجه به‌ اندازه نسبی کوچک شهر کویت این شهر دارای یک پارک است که معروف به پارک کویته است و مردم کویته اکثر اوقات فراغت خود را در این پارک می‌گذرانند و علاقه بسیار خاصی به این پارک دارند، پارک کویته با فضای خانواده‌ای که دارد و این موضوع باعث می‌شود که مردم این شهر به علاوه جوانان، خانواده‌ها نیز این پارک را دوست دارند و همچنین این پارک فضای مناسبی برای تفریح کودکان می‌باشد و این پارک با وسایل بازی که در خود جا داده است خود را برای کودکان جذاب کرده و کودکان خواهان این پارک زیبا هستند و در کنار خانواده‌هایشان در این پارک لذت می‌برند.

بازار کویته

این بازار  نقش بسیار مهمی در اقتصاد شهر کویته دارد و مردم حساب بسیار ویژه ای برای خرید های خود روی این بازار باز می کنند، بسیاری از مردم شهر کویته در این بازار کسب درآمد می کنند و اقتصاد شهر کویته را رونق می دهند .گردشگری دور و نزدیک