راهنمای گردش استانبول
امتیاز ما

برای سفر به ترکیه و گشت و گذار در مکان های دیدنی از جمله استانبول کسب اطلاعات لازم در رابطه با راهنمای گردش استانبول از مهم ترین موضوعات شناخته می شود. در ادامه به بیان برخی از دانستنی های مهم استانبول خواهیم پرداخت.بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

راهنمای گردش استانبول که به دانستنی های این شهر خلاصه می شود برای سفر به کشور ترکیه و این شهر توریستی لازم و ضروری است. اگر شما اطلاعات مناسبی از استانبول کسب کنید مسلما سفری شیرین را در کشور ترکیه و شهر استانبول تجربه خواهید کرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از دانستنی های استانبول برای بالا رفتن اطلاعات شما بپردازیم.

استانبول را می توان شهری در دو قاره اروپا و آسیا دانست با توجه به این موضوع فرهنگ اروپایی در زندگی بسیاری از اهالی استانبول به چشم می خورد. از مهم ترین ویژگ های شهر استانبول می توان به مکان های تفریحی آن اشاره کرد. موزه های استانبول در کنار مساجد قدیمی آن از جمله جاذبه های توریستی محبوب این شهر شناخته می شوند. از دیگر دانستنی های استانبول می توان به وجود مراکز خرید معتبر با برندهای ترک و شناخته شده دنیا در این شهر اشاره نمود. آب و هوای استانبول نیز به محبوبیت آن درمیان گردشگران افزوده است. آب و هوای معتدل با طبیعت سرسبز بکر از جمله ویژگی های این شهر شناخته می شوند.

راهنمای گردش استانبول

جاذبه های گردشگری از راهنمای گردش استانبول

در ادامه راهنمای گردش استانبول  قصد داریم به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری این شهر بپردازیم.

موزه هنراسلامی: یکی از موزه های شناخته شده  کشور ترکیه در استانبول قرار دارد که با ورود به این موزه می توان آثار به جای مانده از قرن هشتم الی نوزدهم میلادی را در آن مشاهده کرد. نسخه های مختلف خطی، فرمان شاهی و چندین خوشنویسی را می توان در این موزه نظاره کرد. زیبا ترین فرش های دنیا را می توان در یکی از طبقات این موزه مشاهده نمود. البته رحل های زیبا و منحصر به فردی از قرآن نیز در این موزه برای تماشای عموم به نمایش گذاشته شده است.

مسجد فاتح: مساجد مختلفی در استانبول وجود دارند که یکی از آن ها در مابین سال های ۱۴۶۳ تا ۱۴۷۰ در این شهر بنا شده است. مسجد فاتح را می توان اولین مسجد پس از پیروزی امپراطوری این شهر به شمار آورد. این مسجد را بر روی بلندترین تپه استانبول بنا نهاده اند. اگر به این منطقه وارد شوید مسلما با مکان های مذهبی و خیریه دیگری نیز در اطراف آن مواجه خواهید شد.

مراکز خرید از راهنمای گردش استانبول

یکی دیگر از دانستنی های استانبول مراکز خرید این شهر توریستی و گردشگری است که توصیه می کنیم قبل از سفر به این موضوع بسیار توجه نمایید. مراکز خرید در شهر استانبول یکی از مهم ترین مکان هایی هستند که مسافران ترکیه بسیار به آن اهمیت می دهند. در ادامه به معرفی دو مورد از این مکان ها به عنوان دانستنی های استانبول خواهیم پرداخت.

: Istinye Park Shopping Mall یکی از مراکز خرید در شهر استانبول Istinye Park  نام دارد که از معماری خاصی برخوردار است. این بازار از دو ناحیه مجزا تشکیل شده است که به صورت سرباز و سرپوشیده می باشد. بازار Istinye Park  را می توان در سه بخش مشاهده نمود. فضاهای تفریحی، مرکز لوازم خانگی و کافه رستوران از مهم ترین قسمت های این مرکز می باشند.

Grand Bazaar – Kapali Carsi : یکی از قدیمی ترین بازارهای استانبول  Grand Bazaar – Kapali Carsi می باشد که می توان محصولات مختلفی را در آن مشاهده کرد. این بازار را می توان یکی از سرپوشیده ترین بازارهای استانبول به شمار آورد که از فروشگاه های مختلفی برخوردار است. مجله گردشگری دور و نزدیک