امتیاز ما

معرفی پاتانی (Pattani)

کشور پادشاهی تایلند به عنوان پنجاهمین کشور بزرگ دنیا و دوازدهمین کشور پهناور در جنوب شرقی آسیا با مساحت تقریبی ۵۱۳۰۰۰ کیلومتر مربع دارای ۷۶ استان است. ما تلاش داریم، در این مقاله به معرفی استان و جاذبه ها و مکان های دیدنی پاتانی (Pattani) در کشور تایلند بپردازیم.بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

پاتانی یکی از استان های جنوبی کشور تایلند که دارای مساحت تقریبی ۱۹۴۰ کیلومتر مربع است. شهر پاتانی مرکز این استان است. بنابراین، پاتانی نامی است که هم برای استان و هم شهر مرکزی آن به کار می رود. طبق آمار جمعیتی به دست آمده در سال ۲۰۰۰، جمعیت این استان تا این سال، معادل ۵۹۵۰۰۰ نفر بوده است. پاتانی، یکی از چهاراستان تایلند است که بیشترین جمعیت آن مسلمان است؛ به طوری که مسلمانان مالایی حدود ۸۸ درصد جمعیت این کشور را تشکیل داده اند.

این استان کوچک در کشور تایلند از اهمیت تاریخی بسزایی برخوردار بوده و بسیار جذاب و دیدنی است. در استان پاتانی، جاذبه های طبیعی زیادی مانند رودخانه ها، جویبارها، آبشارها و همچنین سواحل درخشان و طویل در امتداد خلیج تایلند وجود دارد.

پاتانی منطقه نسبتا همواری است که در خود، دو رودخانه بزرگ تانی و سایی بوری و همچنین یک خط ساحلی طولانی در امتداد خلیج تایلند به طول ۱۷۰ کیلومتر را جای داده است.

مکان های دیدنی پاتانی (Pattani) شامل طبیعت دست نخورده و بکر، مکان های تاریخی متعدد و تمایز فرهنگی مردم، به علت حضورگروه های قومی مختلف همچون تایلند، چین و مالزی است، که به عنوان جاذبه های دیدنی پاتانی به شمار می روند. امفوئه یارانگ، یک بندر مهم و مرکز دولتی، تجاری و فرهنگی در پاتانی با گذشت قرن ها همچنان آثار یک شهر باستانی را در خود حفظ کرده است.

پاتانی همچنین بخاطر مهمان نوازی و تنوع قومیتی ساکنینش، دارای آداب و رسوم و فرهنگ های متمایزی است.

جاذبه ها و مکان های دیدنی پاتانی (Pattani)

در زیر نام برخی از جاذبه ها و مکان های دیدنی پاتانی (Pattani) در کشور تایلند را ذکر کرده ایم:

– مسجد جامع و مرکزی

-گورستان کائو مائه ایم کو نیاو

– ساحل واسوکری

-ساحل کالالای

 مسجد تاریخی جامع و مرکزی پاتانی در کشور تایلند

در کشور تایلند ۳۷۰۰ مسجد وجود دارد که سهم استان تایلند از این تعداد حدود ۶۷۵ مسجد است که در این زمینه در صدر کشور تایلند قرار گرفته است. مساجد این کشور نقش بسیار مهمی در توسعه معنوی و اجتماعی دارند.

یکی از مکان های دیدنی پاتانی ( Pattani) در کشور تایلند ، که به بسیاری از تورهای گردشگری توصیه می شود که  فرصت دیدن این بنای زیبا را از دست ندهند ؛ مسجد مرکزی و جامع استان پاتانی نام دارد. این مسجد بخاطر شباهت معماریش با آرامگاه «تاج محل» در هند ، به عنوان یکی از زیباترین و بزرگترین مکان های مذهبی در جنوب کشور تایلند شناخته شده است. ساخت این مسجد از سال ۱۹۵۴ آغاز شد و پس از ۹ سال در سوم ماه می سال ۱۹۶۳ افتتاح شد.
مکان های دیدنی پاتانی (Pattani) از نظر شکل و ساخت بیرونی، دارای یک گنبد بزرگ در مرکز و چهار گنید کوچک در اطراف آن و همچنین دو مناره بلند است. فضای داخلی آن نیز دارای یک سالن بزرگ و دو راهرو جانبی است.

گورستان کائو مائه ایم کو نیاو پاتانی در کشور تایلند

یکی دیگر از مکان های دیدنی پاتانی (Pattani) در کشور تایلند، قبرستان یا گورستان کائو مائه ایم کو نیاو است. محل این قبرستان بر سر مسیر بزرگراه شماره ۴۲ ( مسیر پاتانی به ناتیوات) و در نزدیکی مسجد کرو سه است. علت ایجاد این مکان های دیدنی پاتانی (Pattani) به سال های پیش بر می گردد؛ زمانی یک دختر چینی برای پیدا کردن برادر بزرگترش کیم تو کیام که بخاطر ازدواج با دختر فرماندار پاتانی دینش را تغییر داده و مسلمان شده بود؛ با کشتی به سیام سفر کرد. اما او نتوانست برادرش را پیدا کند و خود را از درخت بلارد حلقه آویز کرد. بعد از انتشار این خبر برادرش پیدا شد و خواهرش را در این مکان دفن کرد. مردم پاتانی به یاد او مجسمه ای از این درخت ساختند و برای او  مقبره ای در این محل ایجاد کردند.

ساحل واسوکری پاتانی در کشور تایلند

یکی از جاذبه ها و مکان های دیدنی پاتانی (Pattani) در کشور تایلند، ساحل واسوکری است. این مکان های دیدنی پاتانی (Pattani)در ۵۲ کیلومتری پاتانی و ۲ کیلومتری سایی بوری و در دهکده پاتاتیمو ، تامبان تالوبان قرار گرفته است. ساحل واسوکری به موازات خط درختان صنوبر در این منطقه شکل گرفته و کلبه های ییلاقی برای اقامت گردشگران در این ساحل مهیا و فراهم شده است.

ساحل کالالای پاتانی در کشور تایلند

ساحل کالالای به عنوان یکی از مکان های دیدنی پاتانی (Pattani) در فاصله ۲ کیلومتری عمارت ناحیه  و در مسیر پاتانی-ناراتیوات واقع شده است. در این ساحل افراد در زیر سایه درختان صنوبر کنار یک برکه بزرگ می توانند استراحت کنند.مجله گردشگری دور و نزدیک