پرواز هواپیما
امتیاز ما

خرید بلیط هواپیما امروز به کارآسانی تبدیل شده است اما پروازها گاهی با تاخیر انجام می‌شوند و اگر از قبل بدانید که پرواز شما قرار است با تاخیر انجام شود می‌توانید به جای اتلاف وقت به کارهای دیگر خود رسیدگی کنید.

با این حال، گاهی تاخیر در پرواز هواپیما آن قدر دیوانه‌کننده می‌شود که کلا از دست آدم در می‌رود که خیال دارد در سفری که پیش گرفته، چه کاری انجام دهد. اما به طور حتم همیشه راهی وجود دارد تا در کنار اتلاف وقت در چنین مواقعی به حقایقی در خصوص علت تاخیر هواپیما و پیش‌بینی آن دست پیدا کرد. اما برای اجتناب از اتلاف وقت، می‌توان به روش کسانی که مدام در سفرند و تجربه کافی در این باره دارند، ترفندهایی را آموخت و به کار گرفت. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

جدول پرواز هواپیما

مسافرانی که در خارج از کشور هستند می‌توانند با مراجعه به سایت FlightAware.com یا نصب برنامه کاربردی یا همان اپلیکیشن GateGuru هواپیمایی را که قرار است با آن پرواز کنند را ردگیری کنند و از وضعیت آن آگاه شوند. سایت FlightAware.com با استفاده از ناوبری یا بررسی داده‌های موجود از آژانس‌های دولتی و نظامی و نیز سینگال رادارها که در سراسر دنیا فعال هستند مشخص می‌کند که وضعیت کنونی پرواز شما چگونه است.

کافی است تا اطلاعات پرواز خود را در این سایت وارد کنید و روی عبارت «Where is my plane now» (هواپیمای من اکنون کجا است) کلید کنید تا سایت به شما اطلاع بدهد که هواپیمایی که قرار است با آن پرواز کنید به دروازه مخصوص به خود رسیده است یا خیر. به این ترتیب مشخص می‌شود که اگر بنا باشد پرواز با تاخیر انجام شود چه مدت باید انتظار بکشید.

درست است که گاهی ممکن است برنامه زمانبندی شده پرواز شما همیشه با دقت انجام نشود (به خصوص اگر هواپیمای شما در حال پرواز در مسیر دیگری مثل بر فراز اقیانوس باشد) اما سایت FlightAware.com باز می‌تواند مشخص کند که پرواز شما در ساعت مقرر پرواز خواهد کرد یا خیر.

فرودگاه

فقط باید دعا کرد که پرواز شما از آن پروازهای بدون حساب و کتاب نباشد که در سایت FlightAware.com ثبت نشده است، چون به این ترتیب نه تنها هیچ اطلاعی از پرواز شما در دست نخواهد بود بلکه معلوم نمی‌شود که آیا تاخیری در کار است یا نه.

با این همه، این گونه نیست که صرفا و لزوما با این روش مدت زمان انتظار کشیدن برای سر آمدن تاخیر و معطلی پرواز را به حداقل رساند. اگر مصمم هستید تا طبق برنامه زمانبندی شده به مقصد خود برسید، بلیت پرواز خود را از آژانس‌هایی تهیه کنید که پشتیبانی با کیفیتی دارند تا دذصورت بروز تاخیر در پرواز از قبل شما را مطلع کنند. در ضمن یادتان باشد تا در انتخاب پرواز بهترین و مناسب‌ترین زمان را انتخاب کنید.

برای خرید بلیط هواپیما از یک آژانس هواپیمایی معتبر، به صفحه اصلی وبسایت دور و نزدیک مراجعه کنید.