امتیاز ما

اگر قصد سفر به تایلند را دارید، آگاهی از آب و هوای آن می تواند مفید باشد. آب و هوای تایلند، گرمسیری و همراه با رطوبت است، در واقع آب و هوایی متفاوت را در فصل های مختلف این کشور خواهید دید. تایلند به دلیل نزدیک بودن به دریا، کشوری ساحلی است و از آب و هوای مطلوبی برخوردار می باشد. در این مقاله، به بررسی آب و هوای تایلند خواهیم پرداخت تا بهترین زمان برای سفر به آن را انتخاب نمایید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

آب و هوای تایلند

تایلند به صورت کلی، از آب و هوای گرم و استوایی برخوردار است. به غیر از ارتفاعات آن که در قسمت شمالی این کشور قرار دارد، مابقی نقاط آن از آب و هوایی گرم و معتدل برخوردار می باشند. خشک ترین ماه در این کشور، ژانویه است و ماه مه گرم ترین ماه آن خواهد بود. بارندگی در ماه هایی چون مه، ژوئن، جولای، آگوست، سپتامبر و نوامبر رخ می دهد و دسامبر ماهی است که خنک ترین روزها را در خود دارد.

آب و هوای تایلند در فصل بهار

در فصل بهار، این کشور آب و هوایی آفتابی دارد و به راحتی می توان در هوایی صاف و آفتابی به تماشای جاذبه های این کشور پرداخت و از طبیعت آن لذت برد. در اواخر فصل بهار بارندگی های پراکنده ای را شاهد هستیم که برای فرار از آن به سواحل شرقی تایلند که آفتابی است، می توان رفت. قیمت هتل ها و رستوران ها در خرداد ماه، با کاهش روبه رو خواهد شد.

آب و هوای تایلند در فصل بهار

آب و هوای تایلند در فصل تابستان

در تیرماه، میزان بارندگی کم می شود و هوای صاف تری را مشاهده خواهید کرد. در این ماه، خرید از حراجی ها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. دمای هوا در مرداد ماه کاهش می یابد و میزان باد و باران بیشتر خواهد شد، البته سواحل شرقی هوا آفتابی و آرام است که برای گردشگران مناسب خواهد بود. در شهریور ماه، تایلند پر باران می شود و بهتر است که به جای سواحل، به جنگل های استوایی در این کشور رفت و به گشت و گذار در این جنگل ها پرداخت، زیرا سواحل به دلیل ریزش باران محل مناسبی برای تفریح نخواهند بود.

آب و هوای تایلند در فصل پاییز

در فصل پاییز، در مهر ماه میزان بارندگی کاهش می یابد اما این طور نیست که کلاً باران نبارد. آب و هوای تایلند در این ماه خنک می باشد. سواحل غربی تایلند در آذر ماه آفتابی خواهد بود و افرادی که به تفریحات ساحلی علاقه دارند، این ماه را برای سفر انتخاب می کنند، اما در ساعات ابتدایی صبح و عصرها، به دلیل نزدیک شدن به فصل زمستان هوا خنک تر خواهد بود.

آب و هوای تایلند در فصل زمستان

در فصل زمستان، دی ماه آب و هوای خوبی دارد و عده زیادی از افراد به دلیل تعطیلات کریسمس به تایلند سفر می کنند و می توان گفت ماه پرگردشگری می باشد. احتمال ریزش باران در این ماه کم است و سواحل غربی برای آفتاب گرفتن مناسب هستند. در دی ماه در قسمت شمالی تایلند، هوا خنک می باشد. در بهمن ماه فستیوال های مختلفی از جمله فستیوال سال نو چینی ها که سراسر جشن و شادی است، برگزار می شود. در اسفند ماه، آب و هوای تایلند رو به گرمی می رود و در سواحل شرقی شاهد بارندگی خواهیم بود. مجله گردشگری دور و نزدیک