امتیاز ما

شهر اهواز یکی از مقاصد گردشگری با اهمیت است. آبشار مصنوعی اهواز یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است که به عنوان طولانی ترین آبشار مصنوعی در خاورمیانه است. این آبشار زیبا با نورپردازی های زیبا و جذاب یکی از جاذبه های گردشگری اهواز است که مسافران این شهر بازدید از این آبشار نورانی را در برنامه سفر خود دارند. رودخانه کارون یکی از رودخانه های مهم ایران است که از قرن ها پیش در این شهر جاری بوده و پل های زیادی را بر روی خود دارد. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

دیدنی های اهواز

اهواز مرکز استان خوزستان است و دارای آب و هوای گرم و مردم خون‌گرم و مهمان نواز می باشد. دیدنی ها و جاذبه های گردشگری اهواز برای مسافران بسیار جذاب و مورد استقبال است. پل های متعدد ساخته شده بر روی رودخانه کارون مکانی برای تفریح و گردش مردم است. این پل ها هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند. اهواز دارای پیشینه تاریخی طولانی است و در این شهر افراد مختلفی با فرهنگ، مذهب و آداب و رسوم مختلف زندگی می کنند. یکی از این جاذبه های گردشگری و مکان های زیبا، آبشار مصنوعی اهواز است. بر روی رودخانه کارون هشت پل ساخته شده است که بعضی از آن ها دارای قدمتی طولانی هستند و تمام این پل های هشت‌گانه در دوره ای از تاریخ برای کاربرد خاصی ساخته شده بودند. از زمان پادشاهان اشکانی تا دوره جمهوری اسلامی پل های مختلف برای این رودخانه ساخته شده است.

دیدنی های اهواز

آبشار مصنوعی اهواز یا پل هفتم

پل هفتم اهواز که بر رودخانه کارون ساخته شده و آبشار مصنوعی اهواز روی آن قرار دارد، در سال ۱۳۹۰ بنا شده و در بلوار شهید چمران قرار دارد. آبشار مصنوعی اهواز زیباترین و طولانی ترین آبشار مصنوعی شناخته شده است. شهروندان اهوازی و مسافران این شهر در نیمه شب به بازدید از آبشار مصنوعی اهواز رفته و آن را برای گردش شبانه خود انتخاب می کنند. آبشار مصنوعی اهواز از فواره های بسیار در دو طرف پل تشکیل شده است که شب ها روشن شده و از دو سوی پل به داخل آب رودخانه می ریزد. در سرتاسر پل از چراغ های رنگی زیبا برای نورپردازی استفاده شده است که به هنگام روشن شدن فواره ها چراغ های رنگی نیز روشن شده و جلوه خاصی به این پل می دهند. آبشار مصنوعی اهواز که بر روی پل هفتم ساخته شده است علاوه بر ایجاد صحنه ای زیبا و دل انگیز، اتوبان آیت الله بهبهانی، بلوار توحید و فلکه دوم کیانپارس را نیز به هم مربوط می کند.

آبشار مصنوعی اهواز یا پل هفتم

 ویژگی های آبشار مصنوعی اهواز

 آبشار اهواز دارای دو قوس داخلی و خارجی می باشد که قوس خارجی به طول ۲۰۰ متر و قوس داخلی به طول ۱۵۰ متر ساخته شده است. آب رودخانه با استفاده از ۶ عدد الکتروپمپ به بالای پل کشیده شده و از آنجا در ارتفاع ۱۸ متری از طریق فواره های تعبیه شده بر بدنه، تحت زاویه مشخصی به رودخانه می ریزد. لوله های پلی اتیلن به کار رفته در ساخت آبشار مصنوعی اهواز قابل شست و شو هستند و پس از مدتی رسوبات جمع شده در این لوله ها تمیز می شوند. لوله های فولادی مورد استفاده در آب کارون نیز دارای مقاومت بالا هستند و با قرارگیری در  آب رودخانه پوسیدگی یا آسیبی نخواهند داشت. ۷۵۰ لامپ ال ای دی در رنگ های متعدد به همراه ۸۰ نور افکن، وظیفه نورپردازی و زیبا شدن این فواره را به عهده دارند.

بازدید از آبشار مصنوعی اهواز

اگر تا به حال به شهرهای جنوبی سفر نکرده اید می توانید شهر اهواز را به عنوان مقصدی زیبا و هیجان انگیز برای مسافرت خود انتخاب کنید. اهواز شهر مردمان خون‌گرم، خرمای تازه، تاریخ پر فراز و نشیب و یادگار پرغرور ۸ سال جنگ علیه بیگانگان است. پس از دوران جنگ و وجود آسیب های فراوان، اهواز همچنان زیبایی های خود را حفظ کرده و گردشگران و مسافران فراوانی سالیانه به این شهر سفر می کنند. اگر تاکنون به شهر اهواز سفر نکرده اید در اولین فرصت برای سفر به اهواز برنامه ریزی کنید و از زیبایی های آن دیدن کنید. شب های اهواز و گردش های شبانه در کنار رود کارون شهرت فراوانی دارد. برای دیدن شب های زیبای اهواز می توانید به آبشار مصنوعی اهواز رفته و از زیبایی های آن لذت ببرید. مجله گردشگری دور و نزدیک