امتیاز ما

امروزه رشد اقتصاد کشور تایلند بسیار چشم گیر بوده و توجه بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران را به خود جلب کرده است. دلیل این امر نیز این است که تایلند بر روی نقاط قوت خود تکیه و تمرکز داشته و بر روی این موارد بسیار کار کرده است، تا توانسته امروز به یک اقتصاد قوی در بین کشور های آسیایی تبدیل شود. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

چرخه اقتصادی تایلند

اقتصاد کشور تایلند بسیار خوب و پر رونق است. تایلند سهم زیادی از اقتصادش را از طریق جذب گردشگر و صنعت توریسم تأمین می کند. تا جایی که سالانه حدود ۲۰ میلیون گردشگر و توریست وارد این کشور می شوند. از این حیث تایلند یکی از کشورهای پر قدرت جهان می باشد و کارهای بسیاری را برای بهبود این صنعت انجام داده است. بازوی دیگر اقتصاد کشور تایلند صادرات می باشد. تایلند با تمرکز بر روی این دو صنعت توانسته است، یک وضعیت اقتصادی متعادل و رو به رشدی را برای خود بسازد.

البته ناگفته نماند، تایلند از یک راه دیگر یعنی جذب سرمایه گذاری خارجی نیز به اقتصاد خود و ارز آوری به کشورش نیز کمک می کند که در جایگاه سوم از نظر عامل رشد اقتصادی قرار می گیرد. البته یکی از ضعف های اقتصاد در تایلند، واردات برخی محصولاتی است که به اقتصاد این کشور می تواند ضربه وارد کند. اما در ادامه ی مقاله بیش تر درباره ی وضعیت اقتصادی تایلند و نقش دو بازوی اصلی و قدرتمند، در اقتصاد تایلند صحبت خواهیم کرد.

نقش واردات و صادرات در اقتصاد کشور تایلند

بیش ترین محصولات صادراتی کشور تایلند مربوط به قطعات الکترونیکی نظیر قطعات کامپیوتر، ترانزیستور، قطعات اتوموبیل، محصولات کشاورزی مانند برنج و شیلات و ماهی و غذاهای دریایی می باشد. تا جایی که این کشور در سال های متمادی در ردیف بیش ترین تولیدکنندگان برنج قرار گرفته است. البته صنعت نساجی نیز نقش مهمی را در اقتصاد کشور تایلند بازی می کند. به طور کلی می توان گفت صادرات این کشور بر پایه ی این محصولاتی که بیان شد می چرخد. اما تایلند محصولاتی را نیز وارد می کند که برخی از آن ها کاملاً مورد نیاز تایلند است و برخی نیز به عنوان یک نقطه ی ضعف برای این کشور به شمار می رود. برای مثال تایلند بسیار به وارد کردن محصولات خام نفتی و انرژی مبادرت می ورزد که از نظر تحلیل گران این یک اشتباه بسیار بزرگ است که می تواند به اقتصاد کشور تایلند ضربه بزند.

نقش گردشگری در رشد اقتصاد کشور تایلند

اما در اینجا می خواهیم درباره ی بازوی دوم اقتصاد کشور تایلند یعنی صنعت توریسم این کشور صحبت کنیم. کشور تایلند برای جذب گردشگر در سال های اخیر تمهیدات ویژه ای را اتخاذ کرده است. از جمله اینکه تصمیم به برگزاری انواع مسابقات ورزشی در این کشور گرفته است. شما به عنوان یک مسلمان و یک ایرانی به راحتی می توانید غذا های حلال در این کشور پیدا کنید. همچنین تایلند توانسته است با ایده ی گردشگری ماه عسل برای زوج های جوان، آن ها را به سمت خود جذب کند. این کشور خوشبختانه از اماکن گردشگری و تاریخی و تفریحی بسیاری نیز برخوردار است و برای رفاه حال گردشگران نیز بسیار کار شده است و همین عوامل دست به دست هم دادند و اقتصاد این کشور را بالا برده اند. مجله گردشگری دور و نزدیک

نقش گردشگری در رشد اقتصاد کشور تایلند