امتیاز ما

سفر به  کشور مالزی بدون امتحان کردن غذاهای محلی مالزی که اغلب تند هستند، کامل نخواهد شد. غذاهای مالزی طیف وسیعی از غذاهای هندی و چینی و مالایی است. کوالالامپور رستوران‌های زیادی دارد که غذاهای متنوعی ارائه می دهند. در زیر لیستی از غذاهای لذیذی که در مالزی تهیه می شود را گردآوری کرده ایم. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

نگاهی به فرهنگ غذاهای مالزی

خوراکی و غذاهای مالزی ترکیبی از دو فرهنگ سنتی و مدرن است. مردم مالزی آداب و رسوم بسیاری در شیوه ی خوردن غذاها دارند که نشان دهنده ی چند ملیتی بودن مردم این سرزمین است.

مردم مالزی را می توان به گروه های مالایی، چینی و هندی تقسیم کرد. هر کدام از این گروه ها فرهنگ خاصی دارند و این فرهنگ در غذاهایشان قابل مشاهده است و دلیل وجود طیف گسترده غذایی در این کشور همین مسأله می‌باشد. در زیر مواد غذایی که بیشتر در غذاهای مالزی استفاده می شود را آورده ایم. خرید بلیط هواپیمای تهران کوالالامپور

نگاهی به فرهنگ غذاهای مالزی

مواد اصلی غذاهای مالزی

  • فلفل تند: انواع فلفل تند به مقدار زیادی در غذای مالزی استفاده می شود. ادویه جاتی که طعم تندی دارند مانند سیر، زنجبیل، پیاز خشک و … نیز در غذاهای مالزی کاربرد فراوانی دارد.
  • نارگیل: از تمام قسمت های نارگیل در پخت غذا در مالزی استفاده می شود. آب نارگیل درتهیه اغلب سوپ ها و طبخ برنج مورد استفاده قرار می گیرد.
  • سس سویا: ماده ای پر خاصیت و خوش طعم که در غذاهای مالزی نقش مهمی دارد.
  • برنج: مانند بسیاری از کشورهای آسیایی برنج در غذاهای مالزی زیاد مصرف می شود. مردم مالزی برنج را در انواع روش های پخت غذاهایشان استفاده می کنند.

پایتخت مالزی، کوآلالامپور از بهترین رستوران های جنوب شرقی آسیا برخوردار است.

چند غذای محبوب از بین غذاهای مالزی

ناسی لماک (Nasi lemak)

این غذا محبوب‌ترین و لذیذترین غذای مالزی است. برنج با چاشنی نارگیل، تخم‌مرغ آب‌پز شده، بادام‌زمینی سرخ‌کرده، ماهی کولی و همچنین سس تندی که میگو دارد مواد تشکیل دهنده ی این غذای محلی هستند.

ساتای ( satay)

این غذا از گوشت کبابی که در سس مخصوص خوابانده شده و با استفاده از زغال پخته می شود، تشکیل شده است. سس مخصوص آن ترکیب شده از علف لیمو، گشنیز، زردچوبه، موسیر و سیر است و از لذیذترین غذاهای محلی مالزی محسوب می شود.

آسام لاکسا (Assam laksa)

این غذا از رشته‌های پخته شده در آب‌گوشت ماهی خال‌مخالی، آب تمبر هندی، برگ‌های نعنا، علف لیمو، پیاز و آناناس تشکیل می شود. با اینکه این غذا بسیار تند است، ترکیب آب‌گوشت به همراه چربی بسیار لذیذ است و در بین مسافران از غذاهای مالزی لذیذ محسوب می شود.

روجاک ( Rojak)

ماهی سرخ شده، میگو، یا گوشت با بشقاب میوه تشکیل دهنده این غذا می باشند. این غذا نوعی سالاد حساب می شود زیرا مواد اصلی آن میوه است اما روجاک از نظر ارزش غذایی نسبت به دیگر غذاهای مالزی غنی است.

باتو ماونگ ساتی (Batu Maung Satay)

گوشت گاو یا خوک را بر روی سیخ های کوچک  گذاشته و روی آتش خوب می پذند. در گذشته این کباب ها  روی ساقه های بامبو به سیخ کشیده می شدند و طعم ساقه ی بامبو را هم می شد در آن حس کرد.

نودل سرخ شده (Mee Goreng)

نودل سرخ‌شده با چاشنی های  بسیار تند که شامل موادی مثل موسیر و پیاز و کمی سیر است درست می شود. این نودل ها با تکه هایی از مرغ یا میگو کامل می شود. هر کدام از مواد را یکی یکی تفت داده و با یکدیگر ترکیب می کنند. این ترکیب لذیذ را می توان با سبزی تازه تزئین کرد. این غذا از اصلی ترین غذاهای مالزی است.

چند غذای محبوب از بین غذاهای مالزی

آیام پرچیک (Ayam Perchik)

این غذا از مرغی که در سس مخصوص به مدت زمان معین خوابانده و سپس کباب شده تشکیل شده است. مواد تشکیل دهنده ی این سس لذیذ شیر نارگیل، پیاز، سیر، زنجبیل، لیمو و فلفل است. گوشت لذیذ و آب ‌دار و طعم دار شده ی مرغ یکی از علت هایی است که این غذا را بین بقیه محبوب کرده است. ترکیب این غذا با برنج و سالاد فوق العاده می شود.

لوک لوک (Lok Lok)

در لغت به معنی دیگ داغ است. در این غذا ده ها سیخ کوچک رنگین کنار هم ردیف شده و شما می توانید آن ها را آب پز کنید. انواع سبزیجات، سویا، ماهی، میگو و سیب زمینی در قطعات کوچک خرد و در نهایت در یک ظرف ارائه می شوند. در شهرهای مختلف مالزی چرخ دستی های دست فروشانی که لوک لوک می فروشند وجود دارند. مجله گردشگری دور و نزدیک