امتیاز ما

استان پاتانی یکی از استان های کشور تایلند است، که با عنوان جاذبه های دیدنی پاتانی مورد بررسی قرار می گیرد.

پاتانی در جنوب کشور تایلند واقع شده است و مرکز آن شهر پاتانی است. این شهر یکی از کهن ترین شهرهای جنوب تایلند محسوب می شود و در تاریخ آمده است که این مکان قلمرو باستانی قومی به نام لانکاسوکا است. اکثر جاذبه های دیدنی پاتانی، مکان های باستانی هستند. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

از  جاذبه های دیدنی پاتانی می توان به شهرهای باستانی که به هم متصل هستند، اشاره نمود. یکی از این شهر های باستانی با ن اوت نام دارد ؛بنایی تاریخی که در مرکز آن میدانی وجود دارد و توسط خندقی بزرگ احاطه شده است.

ایتین شهر دیگری است که از جاذبه های دیدنی پاتانی محسوب می شود. یک کیلومتر با شهر تاریخی بان اوت و بانه چاله فاصله دارد. شهر بانه چاله یکی دیگر از  جاذبه های  دیدنی پاتانی به حساب می آید. این شهر نیز علاوه بر حوضی که در مرکز آن قرار دارد توسط خندقهای مربع شکلی احاطه شده است. شهر باستانی دیگری که جزء جاذبه های دیدنی پاتانی محسوب می شود و کمتر از یک کیلومتر  با بانه چاله فاصله دارد، شهر باستانی بان وا است .مهمترین بنای باستانی این شهر با خشت ساخته شده است و همانند شهرهای دیگر دارای میدان مخصوص به خود با برکه می باشد. این شهرهای باستانی جزء مهمترین جاذبه های دیدنی پاتانی محسوب می شوند.

مسجد جامع پاتانی یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی  پاتانی

بیشتر  از  ۳۸۰۰ مسجد در تایلند بنا شده است که پاتانی با داشتن تعداد حدودا ششصد و هفتاد و پنج مسجد، بیشترین مسجد را در خود جای داده است. یکی از مهمترین جاذبه های شهر پاتانی همین مساجد هستند.

با وجود قومیت های متفاوت در پاتانی، این مساجد در توسعه معنوی و اجتماعی و فرهنگی شهر پاتانی نقش مهمی را ایفا کرده اند. مسجد پاتانی مهمترین مسجد این شهر به شمار می آید و از جاذبه های پاتانی محسوب می گردد.

 مسجد جامع پاتانی یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی پاتانی

ساحل کالای

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی پاتانی ساحل زیبای کالای نام دارد که در فاصله تقریبا دو کیلومتری عمارت پاتانی-نارایتو ات واقع شده است. برکه ای بزرگ در کنار ساحل همراه با درختان صنوبر بلند با قدمتی زیاد در جای جای ساحل به چشم می خورد. در کنار برکه می توان از سایه ی این درختان استفاده کرد که مانند چتری به هم پیوسته و فضای زیبایی ایجاد کرده اند.

سایر دیدنی های پاتانی

جاذبه های دیدنی پاتانی علاوه بر بناهایی باستانی شامل مراکز طبیعی و سبز است. از جمله این منابع طبیعی درخت ها، برکه ها، آبشار ها و آبرود ها، جویبارها و همچنین سواحل طولانی و زیبای آن است. یکی دیگر از جاذبه های دیدنی پاتانی دو رودخانه ی بزرگ نای و سایی می باشد و پاتانی در واقع در وسط این دو رود است.

بزرگترین بندر تجاری پاتانی که از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر محسوب می شود، بندر “مفوله یارانگ”نام دارد که از لحاظ دولت وقت، منبع و قلب فرهنگی و تجاری محسوب می شود.

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی پاتانی محوطه های مدرنی است که با طبیعت بکر و دست نخورده ی آن تلفیق شده و محل های توریستی زیبایی را به وجود آورده است. بازارهای بزرگ و مکانهای تاریخی زیادی که هنوز بافت سنتی خود را حفظ کرده اند. پاتانی مجموعه ای از اختلاط شدید مردم تایلندی، چینی و مسلمانان است. برای هر قوم  مطابق فرهنگ خودش بناهای مختلف فرهنگی ساخته شده است.

جالب است بدانید همین رودخانه ی نایی و سایی طولانی ترین خط ساحلی با تایلند را دارا هستند و این ساحل از دیگر جاذبه های دیدنی پاتانی محسوب می شود. همچنین می توانید آثار تاریخی را در جای جای مقوله یارانگ مشاهده کنید و مکان های تاریخی و فرهنگی آن در کنار سواحل بکرش، همیشه تازه و دیدنی است.

سایر دیدنی های پاتانی

خندق ها

یکی دیگر از  جاذبه های دیدنی پاتانی خندق ها هستند که در تمامی مراکز باستانی کنار حوض ها  و میدان ها به چشم می خورند، طراحی آن ها به اشکال هندسی متفاوتی بنا شده و هر کدام شکلی خاص به حوض یا برکه داده است. جالب است بدانید شکل، اندازه و هندسه ی آن در هر بنا متفاوت است. دیدنی های پاتانی زیاد است که می توان از آن به عنوان پر جاذبه ترین شهر ها یاد کرد.

جاذبه های دیدنی پاتانی در بناهای آن خلاصه نمی شود. مجله گردشگری دور و نزدیک