امتیاز ما

کانادا کشوری در قاره آمریکا است که سالیانه میلیون ها توریست را پذیرا می باشد که هر یک باید ویزای کانادا را تهیه کرده باشند. کانادا جاذبه های گردشگری زیادی دارد. علاوه بر این، سیستم آموزشی عالی دارد که دانشجویان سایر کشورها سفر به کانادا را ترجیح می دهند. در اینجا قصد داریم که شما را با اخذ ویزای کانادا بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

کانادا

مراحل اخذ ویزای کانادا

از لحاظ زمانی ویزاهای کانادا به سه دسته تقسیم می شوند که در ادامه به شرح آن ها پرداختیم.

ویزای تک ورود کانادا: در این نوع ویزای کانادا تنها می توانید یک بار وارد کانادا  شوید. خرید بلیط تهران تورنتو

ویزای چند بار ورود به کانادا: این نوع ویزای کانادا تا زمانی که معتبر است می توانید با آن وارد کانادا شوید و در آن کشور به گشت و گذار بپردازید.

ویزای ۵ ساله کانادا: ویزای کانادا در حاال حاظر به صورت عمومی (بدون در نظر گرفتن موارد استثتنا) به میزان اعتیار پاسپورت شما صادر میشود بنابراین در صورتیکه پاسپورت شما ۵ سال اعتبار داشته باشد ویزای شما هم به انداره ۵ سال صادر میشود این اشتباهی است که ممکن است بسیاری در مورد ویزای کانادا داشته باشند بیابراین اگر پاسپورت شما کمتر از این اعتبار دارد بد نیست که قبل از اقدام برای ویزا پاسپورت خور را تعویض کنید معمولا کسانیکه بستگانی در کانادا دارند و یا والدین دانشحویان مقیم کانادا یا کسانیکه خانواده درجه یکشان در کانادا هستند از شانس بیشتری برای دریافت ویزا برخوردارند. توجه داشته باشید در فرم های جدید تعداد دفعات، برای انتخاب وجود ندارد و سفارت آن را برای شما معین می کند.

 

مراحل اخذ ویزای کانادا

شرایط لازم برای اخذ ویزای کانادا (ویزای اقامت موقت)

معمولا فارغ از موقعیت متقاضی و مدارکی که برای دریافت ویزا یه سفارت ارائه میشود تصمیم گیرنده نهایی و تشخیص صحت و سقم مدارک ارائه شده بر عهده افسر مهاجرتی سفارت می باشد بنابراین لازم است که نوع نگاه این افسر را نسبت یه مدارکی که هر شخص ارائه مینماید بدانیم شما باید تمام شرایط زیر را برای افراد مربوطه اثبات کنید و مدارک مورد نیاز را تکمیل نمایید و به فرد مربوطه بسپارید. مدارک مورد نیاز را به افسر ارائه کنید تا پذیرش شما آسان شود. باید سلامت جسمی کامل داشته باشید. ثابت کنید که پایبند به قانون هستید و سابقه جنایی ندارید. باید به افسر ویزا ثابت کنید که در پایان اقامت موقت، کانادا را ترک خواهید نمود. قصد تحصیل یا کار در کانادا را ندارید مگر اینکه مجوزهای لازم را کسب کرده باشید. توان مالی لازم برای خود و اعضای خانواده را در هنگامی که در کانادا هستید دارید. اعضای خانواده بایستی اگر قصد سفر به کانادا را دارند به طور جداگانه فرم تقاضای ویزا را تکمیل کنند و وجه ویزا را به حساب سفارت واریز کنند. اگر افسر ویزا تشخیص دهد که هر یک از اعضای خانواده باید معاینات پزشکی را انجام دهد، باید نتیجه آزمایش را به بخش صدور ویزا ارسال کنند تا در صورت صلاحدید افسر ویزا، نسبت به صدور ویزا برای شما اقداماتی صورت گیرد. بنابراین احراز تمکن مالی، انگیزه لارم برای مراجعت به کشور مبدا، صحت و سلامت جسمی و عدم سو سابقه و جرائم کیفری از نکات بسیار مهم از بررسی این فرایند میباشد

شرایط لازم برای اخذ ویزای کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا

برای اخذ ویزای کانادا مدارک متفاوتی نیاز است. اما برخی مدارک مهم که برای صدور بیشتر ویزاهای کانادا مورد نیاز است را برای شما در زیر معرفی کرده ایم. این مدارک عبارت است از:

مدارک شناسایی و مدارک دارایی، پاسپورت های قدیمی برای اثبات سفر، اسناد ملکی شامل مبایعه نامه، قرارداد پیش خرید و پاسپورت جدید با حداقل یک سال اعتبار، اجاره نامه در صورت تاریخ انقضاء داشتن، شناسنامه متقاضی ویزای کانادا، گردش حساب ۳ ماه و یا ۶ ماه از حساب های جاری کارکرد متقاضی، گواهی لاتین بانکی از حساب های سپرده، توحه داشته باشید گردش حساب باید رقم معقول و قایل قبولی باشد یه این معنی که در این که به تمکن مالی را زیر سوال ببر و نه آنقدر زیاد که منبع یه دست آمدن این پول زیر سوال برود اگر این سپرده سود دریافت می کند پرینت ریز حساب یا گواهی از بانکی که این سود در آن ذکر شده باشد، گواهی اشتغال به تحصیل یا اشتغال به کار برای فرزند مجرد، ۲ قطعه عکس رنگی با زمینه روشن که جدید گرفته شده باشد.

چند توصیه مهم هنگام مصاحبه برای ویزای کانادا

  • سعی کنید لباس اسمارت کژوال بپوشید، آدامس نجوید و یک کتاب برای مطالعه به همراه داشته باشید و البته لبخند به لب داشته باشید با اطرافیان خود صحبت نکنید و سوالاتی که به شما ارتباط ندارد نپرسید.
  • هنگام مصاحبه حتما در چشمان افسر افیسر نگاه کنید و کف دست های شما رو به بالا باشد
  • به سوالات کوتاه و دقیق جواب دهید و از حاشیه به پرهیزید.
  • صادق باشید و از ارائه مدارک دروغ و یا دستکاری شده بپرهیزید، چون در صورت آشکار شدن دروغ تان، احتمال اینکه ممنوع الورود شوید، حتمی است.

مجله گردشگری دور و نزدیک