امتیاز ما

اگر از علاقمندان به سفرهاى رؤیایى در اروپا هستید، لازم است که ابتدا نسبت به اخذ ویزای شنگن اقدام کنید. با ویزاى شنگن ایتالیا این امکان را خواهید داشت که به تمامی کشورهای عضو پیمان اروپا سفر کنید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به معرفى ویزاى شنگن ایتالیا و کشور های حوزه پیمان اروپا بپردازیم. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

ویزای شنگن ایتالیا

ویزای شنگن چیست؟

شنگن یک نوشته رسمی است که جهت رفت و آمد آزاد و بدون نیاز به ویزا بین کشورهاى اروپایى در چهارده ژوئن سال ۱۹۸۵ میلادی به امضای کشور های آلمان، فرانسه، هلند، بلژیک و لوکزامبورگ رسید. کشورهایی مانند نروژ و ایسلند که از اعضای اتحادیه اروپا نمى باشند نیز از طریق بستن قرادادهای ویژه بخشی از کشورهاى حوزه شنگن به شمار می روند و عبور و مرور در این کشورها آزاد مى باشد. ۲۶ کشور عضو محدوده کشور هاى شنگن هستند که فرانسه نیز یکی از آن ها مى باشد.

 

ویزای شنگن چیست

آیا با ویزای شنگن ایتالیا می شود به فرانسه سفر کرد؟

ویزاى شنگن ایتالیا، امکان سفر به کشورهاى حوزه پیمان شنگن را بدون ویزا و به صورت آزاد به شما خواهد داد. فرانسه نیز جزء کشورهاى قرارداد شنگن است، بنابراین با اخذ ویزای شنگن ایتالیا قادر به سفر به فرانسه خواهید بود. ویزای شنگن گارانتی ورود به اروپا نمی باشد، حتى با دریافت ویزای شنگن ایتالیا نیز، در صورت ارائه هر گونه مدارک جعلى از ورود شما به کشورهاى این حوزه ممانعت به عمل خواهد آمد.

آیا با ویزای شنگن ایتالیا می شود به فرانسه سفر کرد

انواع ویزاى شنگن ایتالیا جهت سفر به فرانسه

ویزای شنگن ایتالیا بر حسب نوع و هدف سفر به دسته های زیر تقسیم می گردد:

ویزای نوع A: اگر هدف شما از سفر به ایتالیا اقامت در این کشور نمی باشد و قصد رفتن به کشور دیگری را دارید و لازم نیست که از فرودگاه خارج شوید؛ لازم است ویزاى نوع A را دریافت کنید.

ویزاى نوع B: در صورتی که قصد شما از سفر به ایتالیا، سفر به کشوری دیگر از راه زمینی است، ویزاى نوع B لازم است.

ویزاى نوع C: اگر سفر شما به کشور ایتالیا حداکثر  ٣ ماه خواهد بود دریافت ویزاى نوع C لازم است.

ویزاى نوع D: اگر قصد شما از سفر به کشور ایتالیا، تحصیل، کار و … است و مدت طولانى تری را در خاک کشور ایتالیا خواهید بود، این نوع از ویزاى شنگن ایتالیا را لازم خواهید داشت. خرید بلیط هواپیما

مدارک لازم جهت دریافت ویزای شنگن ایتالیا

  1. پر کردن فرم در خواست روادید شنگن
  2. ۲ قطعه عکس ۳*۴
  3. پاسپورت با ۶ ماه اعتبار و ۲ برگ سفید
  4. اصل و ترجمه شناسنامه به زبان انگلیسی
  5. اصل و ترجمه مدارک شغلی به زبان انگلیسی ( مدیران: روزنامه رسمی ۳ سال اخیر – مشاغل آزاد: پروانه کسب – کارمندان دولت: لیست حقوقی شش ماهه اخیر یا معرفی نامه از شرکت، پرینت حساب جاری با مهر و امضای بانک)
  6. بیمه مسافرتی با سقف ۳۰ هزار یورو
  7. بلیط هواپیما
  8. واچر هتل
  9. ارائه ضمانت نامه بانکی مطابق با مبلغ اعلامی سفارت ایتالیا

در صورتیکه قبلا ویزای شنگن داشتید می بایست جزء مدارک ارائه دهید و همچنین ارائه پاسپورت قدیمی نیز الزامیست.

نحوه ی دریافت ویزاى شنگن ایتالیا

اگر تصمیم گرفتید که از مزایاى بی شمار سفر با ویزاى شنگن ایتالیا بهرمند شوید، لازم است که نسبت به دریافت این ویزا اقدام کنید. نخست به سفارت واقع در تهران، خیابان آفریقا رفته و وقت مصاحبه و انگشت نگاری بگیرید. برای تعیین وقت مصاحبه به صورت اینترنتى نیز می توانید اقدام کنید، بنابراین به سایت رسمى سفارت کشور ایتالیا مراجعه کرده و در بخش اخذ ویزای شنگن وارد شوید و در یکی از روزهای آزاد نوبت بگیرید و در روز مشخص شده برای انجام مصاحبه و ارائه مدارک لازم به سفارت این کشور در تهران رجوع کنید و پس از بررسی های لازم این سفارت ویزاى شنگن ایتالیا را به شما خواهد داد و امکان سفر بدون ویزا به تمامی کشورهای حوزه پیمان شنگن از جمله فرانسه را خواهید داشت. مجله گردشگری دور و نزدیک

نحوه ی دریافت ویزاى شنگن ایتالیا