امتیاز ما

سفر با پاسپورت ایرانی برای کسانی که قصد دارند بدون ویزا سفر کنند بسیار مهم و با اهمیت می باشد. با نزدیک شدن به فصل های گردشگری خارجی، ایرانیان زیادی به دنبال این هستند که ببینند با پاسپورت ایرانی می توانند به چه کشورهایی بدون ویزا سفر کنند. این یک رسم است که در بین کشورهای زیادی یک قرارداد بسته می شود که به واسطه آن به گردشگران دو کشور اجازه داده می شود بدون ویزا به آنجا سفر کنند. ما در این مطلب شما را با کشورهایی برای سفر با پاسپورت ایرانی آشنا می کنیم. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

ویزا

در ابتدا توضیحی درباره ویزا و پاسپورت می دهیم تا تفاوت بین این دو را متوجه شوید. ویزا و پاسپورت دو سند جدا از هم هستند که با یکدیگر در ارتباط هستند. معمولا در سفر به کشورهای خارجی به هر دوی آنها نیاز است مگر در موارد خاص که در ادامه به توضیح این موارد می پردازیم. پاسپورت سندی است که به واسطه آن هویت و تابعیت شما تایید می شود. پاسپورت در کشوری که شما در آن متولد شده اید صادر می شود. اما ویزا سند یا مدرکی است که توسط کشور مقصد شما صادر می شود. شما به وسیله ویزا اجازه حضور در کشور مورد نظر را پیدا می کنید. ویزاهای مسافرتی موقت هستند و طول مدت آنها به کشور مقصد و دلیل سفر شما بستگی دارد. . لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

سفر با پاسپورت ایرانی

برای سفر با پاسپورت ایرانی ابتدا باید با یک سری نکات آشنا شوید. طبق آخرین بررسی ها در سال ۲۰۱۷ شما با استفاده از پاسپورت ایرانی می توانید به ۱۱ کشور بدون ویزا و به ۲۷ کشور با استفاده از ویزایی که در مرز صادر می شود سفر کنید. منظور از صدور ویزا در مرز این است که شما در فرودگاه کشور مورد نظر و یا مرز آن کشور با پرداخت مبلغی درخواست ویزا می دهید. نکته ای که در رابطه با سفر با پاسپورت ایرانی باید به آن توجه کنید این است که ممکن است شما برای پرواز به برخی از این کشورها نیاز داشته باشید ابتدا به یک کشور سفر کنید، سپس در آن کشور به صورت ترانزیت بوده و سفر دوم خود را انجام داده تا به مقصد برسید، در این صورت شما برای بعضی از کشورها نیاز به تهیه ویزای ترانزیت کشور واسطه دارید که در مبحثی جداگانه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

معروف ترین کشورهایی که برای سفر با پاسپورت ایرانی مورد توجه قرار گرفته اند شامل مالزی، ترکیه، ارمنستان، مالدیو و گرجستان هستند. ما در ادامه شما را با اطلاعاتی در رابطه با کشورهایی که می توانید بدون ویزا به آنها سفر کنید آشنا می کنیم.

سفر با پاسپورت ایرانی

کشورهای بدون نیاز به ویزا و یا صدور ویزا در مرز ورودی برای ایرانیان

برای سفر با پاسپورت ایرانی نیاز است که لیست کاملی از کشورهای مجاز برای سفر بدون ویزا را داشته باشید. ما در این قسمت یک لیست کامل از کشورهایی که با پاسپورت ایرانی می توانید به آنها سفر کنید را همراه با تعداد روزهای اقامت برای شما آورده ایم.

– کشورهای بدون نیاز به ویزا در قاره آسیا شامل مالزی (مدت اقامت ۱۴ روز) مالدیو، سیشل، جزایر موریس،ماکائو ،آذربایجان،سوریه،لبنان و کردستان عراق هستند.

– کشورهای بدون نیاز به ویزا در قاره اروپا شامل ترکیه و قبرس ترک با مدت اقامت ۹۰ روز وگرجستان هستند ضمن اینکه اخیرا گروههای گردشگری طبق شرایطی از اخذ ویزا برای روسیه معاف هستند.

– کشورهای بدون نیاز به ویزا در قاره آمریکا شامل اکوادور (با مدت اقامت ۹۰ روز)، دومینیکا (با مدت اقامت ۲۱ روز)، هائیتی (با مدت اقامت ۹۰ روز)، گویان (با مدت اقامت ۳۰ روز)، ونزوئلا (با مدت اقامت ۱۵ روز) و نیکاراگوئه (با مدت اقامت ۹۰ روز) هستند.

-کشورهای بدون نیاز به ویزا در قاره اقیانوسیه شامل ایالات فدرال میکرونزی (با مدت اقامت ۳۰ روز) و نیووی (با مدت اقامت ۳۰ روز ) هستند.

اگر قصد سفر با پاسپورت ایرانی را دارید بهتر است اطلاعات کاملی در رابطه با این کشورها داشته باشید. مجله گردشگری دور و نزدیک