امتیاز ما

وقتی قدم به سرزمین زیبای ازمیر می گذارید، زیبایی ها و مکان های دیدنی این منطقه شما را مجذوب خود می کند. یکی از این مکان های دیدنی قلعه کادیفه کاله ازمیر است. این قلعه زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد که چشم هر بازدیدکننده را به خود خیره می کند. این یک قلعه تاریخی است که چندین سال است که بازدیدکننده های شهر ازمیر آن را در رأس مناطق بازدید خود قرار می دهند. شما نیز اگر به ازمیر ترکیه رفتید حتما سری به این قلعه بزنید تا از شکوه معماری باستانی دیدن کنید و از اوج معماری دوره های عثمانی و بیزانس لذت ببرید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

ازمیر ترکیه

یکی از شهرهای معروف کشور ترکیه، ازمیر است. این شهر بزرگ بعد از استانبول و آنکارا قرار دارد. این شهر زیبا در ساحل دریای اژه قرار گرفته است. ازمیر موقعیت خوبی به عنوان یک شهر تجاری، صنعتی و بندری دارد. در قدیم این شهر در طول جنگ کاملا سوخت و به ویرانه ای تبدیل شد. امروزه شهر ازمیر بعد از بازسازی های انجام شده جمعیتی بیش از ۳ میلیون نفر دارد. در این شهر هتل ها، مراکز خرید، رستوران های فراوان، مکان های دیدنی و بازارهایی وجود دارد که با آنها خود را به عنوان یکی از شهرهای توریست پذیر کشور ترکیه جای زده است. بلیط تهران استانبول

ازمیر ترکیه

آب و هوای ازمیر

ازمیر یکی از شهرهای مدیترانه ای ترکیه است که آب هوای نسبتا خوبی دارد. در فصل تابستان شاهد روزهای آفتابی هستیم و میزان بارش در این شهر کم است اما در فصل زمستان هوا معتدل است و میزان بارش باران بسیار زیاد است. بارش برف در ازمیر کم است و در فصل بهار نیز آب و هوای شهر معتدل است. این شهر در تمامی سال مکان خوبی برای گردش و تفریح می باشد. شما می توانید در هر فصلی به بازید از این شهر ترکیه بروید.

قلعه کادیفه کاله ازمیر

قلعه کادیفه کاله در شهر ازمیر قرار دارد  و یکی از دیدنی های شهر ازمیر محسوب می شود. این قلعه در قرن چهارم قبل از میلاد، در بالای تپه ای ساخته شده است. قلعه کادیفه کاله ارتفاعی برابر با ۱۸۶ متر دارد. این قلعه در گذشته نگهبان ازمیر و دریا بوده است.

در اوایل قلعه کادیفه کاله که در زمان آمازون ها ساخته شده بود، پاگوس نامیده شده بود، اما در دوره های بعدی یعنی در دوره امپراتوری یونان، بیزانس و عثمانی تغییراتی در آن ایجاد شد. در زمان همان امپراتوری های روم، بیزانس و عثمانی برای اینکه آب آشامیدنی مردم تامین شود، در نزدیکی این قلعه یک مخزن باستانی بسیار بزرگ برای تامین آب ساخته شد.

بازسازی قلعه کادیفه کاله ازمیر

بازسازی های قلعه کادیفه کاله ازمیر در زمان اسکندر کبیر انجام شد. یکی از ژنرال های اسکندر که لیسماکوس نام داشته است این قلعه را دوباره بازسازی کرد. بعد از بازسازی او قلعه کادیفه کاله به همین شکل تا به امروز باقی ماند. درست در همان زمان اسکندر دیوارهای قلعه به آن افزوده شدند. این قلعه باشکوه و زیبا در فاصله نزدیکی از نوار ساحلی قرار دارد و می توان از این قلعه یک چشم انداز عالی از خلیج ازمیر داشت و از زیبایی منحصر به فرد این قلعه و مناظر اطراف لذت برد. در اطراف این قلعه چشم اندازهای زیبایی وجود دارد که هر بازدید کننده ای می تواند از آنها لذت ببرد.

شما نیز اگر تصمیم به سفر به ازمیر گرفتید و خواستید با تور به این شهر زیبای ساحلی بروید. حتما سری به قلعه کادیفه کاله بزنید. این قلعه باستانی با ویرانه های دوران مختلف تاریخ چیزهای زیادی برای دوست داران تاریخ و مناطق گردشگری دارد. مجله گردشگری دور و نزدیک