امتیاز ما

شاید سفر به کشور تونس و بازدید از مکان های دیدنی تونس بتواند یکی از سفرهای لذت بخش شما در آینده باشد. تونس با بناهای باستانی فوق العاده و تاریخ بی نظیر خود، یکی از بهترین کشورهای آفریقایی برای گشت و گذار است. مکان های دیدنی تونس آن قدر زیاد و متعدد است که اگر به تونس سفر کنید قطعاً سفر پر باری را تجربه خواهید کرد. اگر یک بار به تونس سفر کنید خواهید دید که آنقدر زیباست که حتی هوای گرم و شرجی آن هرگز مانع سفر دوباره به آنجا نخواهد شد. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

معرفی تونس

کشور تونس کشوری در شمال آفریقاست که از غرب با الجزایر و از شرق و کمی از جنوب با لیبی همسایه است. آب و هوای کشور تونس گرم و خشک بیابانی است. دریای مدیترانه هم، همسایه ی جنوب کشور تونس است. پایتخت کشور تونس، شهری به همین نام به اسم شهر تونس است. اکثر مردم این کشور به زبان عربی گویش می کنند و مردمانی به زبان های فرانسه هم به صورت اقلیت در آن وجود دارد. دین ۹۸ درصد مردم تونس اسلام است و مسلمان هستند. از شهرهای معروف و زیبای تونس می توان حمامت، نابوئل و تونس را نام برد. فاصله زمانی تهران و تونس دو ساعت و نیم است به گونه ای که تونس دو و نیم ساعت از تهران عقب تر است. کشور تونس جمعیتی بالای ده میلیون نفر دارد. واحد پول کشور تونس، دینار تونس است. اگر بخواهید یک سفر از تهران به تونس داشته باشید چیزی حدود ۵ ساعت راه هوایی در پیش دارید.

معرفی تونس

 مکان های دیدنی تونس

یکی از کشورهای مهم آفریقا کشور پر جاذبه و زیبای تونس است. در بناهای باستانی و مکان های دیدنی تونس می توانید تلفیقی از دو فرهنگ متفاوت رومی و عربی را ببینید. از مکان های دیدنی تونس می توان، شهر دوگا، سیدی بوسعید، موزه معماری نابل، مسجد زیتونیه، کوت ال جرید، خیابان حبیب بور قیبه، موزه باردو، جربا، کلیسای سنت لوئیس، خانه های زیر زمینی ماتماتا، دریاچه اسرار آمیز تونس و مونا ستیر رباط را نام برد. از مکان های دیدنی تونس علاوه بر آنچه گفته شد می توان به بناهای باستانی زیبا و متفاوت و بازار های سنتی تونس اشاره کرد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. علاوه بر مکان های دیدنی تونس که از آن ها نام برده شد ساحل زیبای دریای مدیترانه در تونس هم یکی از جاذبه های کشور تونس است.

توصیف مهم ترین مکان های دیدنی تونس

به خاطر تعدد مکان های دیدنی تونس در اینجا می خواهیم تنها مهم ترین مکان های دیدنی تونس را به صورت خلاصه توصیف کنیم.

سیدی بو سعید:

سیدی بو سعید نام شهرک بندری است که در فاصله ی ۲۰ کیلومتری از شمال تونس واقع شده است. این شهرک به احترام رهبر مسلمانی که سال ها در این بندر سکونت داشت سیدی بوسعید نام گرفته است. استفاده از رنگ آبی در تمام سطح شهر باعث شهرت این شهر در جهان شده است. موزه باردو:

موزه ی باردو معتبرترین موزه ی موزائیک در جهان است. در این موزه کلکسیونی از موزائیک های رومی نگهداری می شود. موزائیک هایی که در این موزه نگهداری می شوند مربوط به فاصله ی سده دوم قبل از میلاد تا سده ششم بعد از میلاد است.

شهر دوگا:

مشهورترین آثار معماری تاریخی تونس در شهر دوگا وجود دارد. بازمانده های شهر قدیمی دوگا نشان دهنده ی نحوه ای از زندگی در زمان تصرف و اشغال این شهر توسط رومی هاست. در شهر دوگا، می توانید آثار معماری قدیمی از کاخ ها و برج های مربوط به زمان رومی ها و حمام و تئاتر را مشاهده کنید.

جربا:

جربا یک جزیره زیبا در کشور تونس می باشد. جربا بزرگ ترین جزیره ی شمال آفریقا با ۵۱۵ کیلومتر مساحت است. ساحل زیبای جزیره جربا یکی از زیباترین مکان های دیدنی تونس است. شهرک هومت سوک در کنار این جزیره محلی برای بازدید از مغازه ها و گشتن در بین فروشگاه های این منطقه است. اگر سفر به شهر تونس داشتید بازدید از این مکان های دیدنی تونس را فراموش نکنید مجله گردشگری دور و نزدیک.