ویزای-شینگن-چیست؟
امتیاز ما

یکی از موارد دردسر ساز و مشکل برای مسافران اخذ انواع ویزا از کشورهای اروپایی می باشد. بیشتر کشورهای اروپایی عضو پیمان شینگن می باشند. ویزای شینگن یکی از ویزاهای پرطرفدار برای سفر به کشورهای مختلف اروپایی می باشد. کشورهای اروپایی عضو شینگن دارای موقعیت های مکانی و شرایط اقتصادی مختلفی بوده و دارای گردشگران بسیاری از کشورهای مختلف می باشند. در اینجا به تفسیر راجع به ویزای شینگن و شرایط اخذ آن از کشورهای مختلف اروپایی صحبت خواهیم کرد. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

ویزای شینگن

یکی از انواع ویزاهای جذاب و پر طرفدار در ایران، ویزای شینگن می باشد. این ویزا مخصوص کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای عضو پیمان شینگن می باشند. کشورهای عضو پیمان شینگن عبارتند از اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فرانسه، فنلاند، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوییس و لیختن اشتاین که هر ساله به تعداد آن ها اضافه می شود. از جمله خصوصیات اخذ ویزای شینگن امکان سفر به کشورهای عضو پیمان شینگن بدون نیاز به اخذ ویزای مجدد می باشد. با توجه به آب و هوا و جاذبه های متنوع موجود در کشورهای عضو شینگن و وجود مناطق جنگلی زیاد این کشورها محل مناسبی برای گردشگران می باشند. افراد متقاضی اخذ این ویزا باید مدارک عمومی و کلی مرتبط با اخذ ویزای شینگن را ارائه دهند.

ویزای شینگن

مدارک کلی مورد نیاز برای ویزای شینگن

شما برای اخذ ویزای شینگن نیاز به اخذ وقت سفارت از کشورهای نام برده دارید. شما می توانید با مراجعه به سایت سفارت هر کشور نسبت به تکمیل فرم اخذ وقت سفارت اقدام کنید. پس از اخذ وقت مراجعه شما باید با همراه داشتن اصل و کپی مدارک ذکر شده در قسمت زیر به سفارت کشور مورد نظر رفته و ویزای خود را دریافت کنید. مدارک عمومی و کلی مورد نیاز برای اخذ ویزای شینگن عبارتند از تکمیل فرم در خواست ویزا به صورت آنلاین، هدف سفر به کشور مورد نظر، چند قطعه عکس برای گذرنامه، اصل شناسنامه و کپی آن به صورت ترجمه شده، رزرو بلیط هواپیما و هتل برای کل مدت زمان اقامت، بیمه مسافرتی، در صورت متأهل بودن داشتن سند ازدواج، در صورت داشتن فرزند داشتن شناسنامه فرزندان، مدارکی دال بر توانایی مالی و ارائه مدرک مالی بر رابطه فرد متقاضی با ایران به صورت ترجمه شده. توجه کنید برای اخذ ویزای شینگن گذرنامه شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

نکات مهم در اخذ ویزا شینگن

شما با داشتن ویزای شینگن می توانید به سایر کشورهای عضو این پیمان یعنی پیمان شینگن سفر کنید. برای اخذ ویزای شینگن حتما چند هفته قبل از سفر خود اقدام کنید. اطلاعات شخصی خود و همراهان خود را به صورت دقیق در سایت سفارت وارد کنید تا در مراحل بعدی به مشکل بر نخورید. برای ویزای شینگن تنوع زیادی وجود دارد. هزینه این ویزا در حالت کلی برای تمامی متقاضیان ۶۰ یورو می باشد. این میزان هزینه برای کودکان دارای سن بین ۶ تا ۱۲ سال ۳۵ یورو می باشد. برای کودکان زیر ۵ سال نیازی به پرداخت هزینه نمی باشد. همان طور که گفته شد شما برای اخذ وقت سفارت و مطلع شدن از آخرین اخبار هزینه ها باید به سایت سفارت هر کشور مراجعه کنید. مجله گردشگری دور و نزدیک