تفاوت ویزا در بدو ورود و عدم نیاز به ویزا
امتیاز ما

ورود به هر کشور خارجی قوانین خاص خودش را دارد. برخی از این کشورها نیاز به ویزا دارند و برخی نیز روادید بین دو کشور را لغو کرده اند. تفاوت ویزا در بدو ورود و عدم نیاز به ویزا در این است که کشور مقصد در ویزای در بدو ورود، این حق را دارد که ویزا صادر نکند. در این مقاله نیز به بررسی تفاوت ویزا در بدو ورود و عدم نیاز به ویزا خواهیم پرداخت. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

ویزای بدو ورود

در ویزای در بدو ورود، شرایط به گونه ای است که نیاز به دریافت ویزا خواهید داشت اما آن را در فرودگاه و یا مرز زمینی می توانید دریافت کنید و نیاز نیست که از قبل برای دریافت آن اقدام کنید و به سفارت خانه آن کشور مراجعه کنید. در این نوع ویزا که کوتاه مدت است، در کشور مقصد ویزا صادر خواهد شد که تفاوت ویزا در بدو ورود و عدم نیاز به ویزا نیز همین مورد می تواند باشد. از جمله کشورهایی که این قانون را دارند شامل ارمنستان، اندونزی، لائوس، آذربایجان، ماکائو، تیمور شرقی، سوریه و نپال می باشند که در مرز زمینی و یا فرودگاه، ویزا را صادر می کنند که در واقع به منزله نداشتن شرط ویزا خواهد بود.

تفاوت ویزا در بدو ورود و عدم نیاز به ویزا

لغو روادید بین دو کشور

در مواردی دو کشور با هم تفاهم نامه امضا می کنند که روادید را لغو کنند و شهروندان بتوانند آزادانه بین این دو کشور رفت و آمد کرده و بدون اینکه نیاز داشته باشند ویزا دریافت کنند، مثلاً ایران و ترکیه دارای این تفاهم نامه هستند که در زمان رضاخان و آتاتورک به امضا رسیده است و طی آن مردم ایران برای ورود به ترکیه نیازمند ویزا نیستند و این خود تفاوت ویزا در بدو ورود و عدم نیاز به ویزا است. این حالت برای سفرهای کوتاه مدت رخ می دهد مثلاً وقتی شخصی برای دیدار به کشور دیگری سفر می کند، اما اگر فرد بخواهد بیش از زمان تعیین شده که نیاز به ویزا نیست، در کشور مقصد بماند مثلاً اگر بخواهد به تحصیل و کار در کشور مقصد بپردازد، نیاز به دریافت ویزا خواهد داشت.

 مدت زمانی که بدون ویزا می توانید در کشور مقصد بمانید برای هر کشور متفاوت است، مثلاً در کشور توگو به میزان ۷ روز و در کشور تانزانیا به میزان سه ماه می توان بدون ویزا اقامت داشت. دریافت ویزا جهت کار کردن در این کشورها ساده است چون حق رفت و آمد دارند و این ویزا به دلایل مختلفی چون دریافت مالیات به فرد داده خواهد شد. مثال دیگری در این رابطه، لغو ویزا بین امارات متحده عربی و کشورهای عضو شینگن است که در سال ۱۳۹۴ به توافق رسیده است و با این توافق شهروندان امارات متحده عربی قادر هستند به کشورهای اروپایی بدون داشتن ویزا سفر داشته باشند. سفر به کوزوو، کردستان عراق، ترکیه، مالدیو، عمان، سریلانکا و … بدون روادید خواهد بود و شرط ویزا وجود ندارد و این تفاوت ویزا در بدو ورود و عدم نیاز به ویزا است.

تفاوت ویزا در بدو ورود و عدم نیاز به ویزا

تفاوت ویزا در بدو ورود و عدم نیاز به ویزا در واقع همان لازم بودن دریافت ویزا است که در فرودگاه داده خواهد شد و ممکن است برای برخی نیز همین ویزا نیز صادر نشود، در واقع عدم صدور ویزا برای کشور مقصد محفوظ است. گاهی اوقات نیز ممکن است در این نوع ویزا از فرد پول دریافت شود که سفر مردم ایران به مالزی اینگونه است. تفاوت دیگر ویزای در بدو ورود و عدم نیاز به ویزا این است که در نوع عدم نیاز به ویزا، ترسی از لحاظ صدور و یا عدم صدور ویزا نخواهید داشت و به راحتی به کشور مقصد می توانید سفر داشته باشید. مجله گردشگری دور و نزدیک