مقصدهای برتر گردشگری
امتیاز ما

در سفرها، جدا از سرویس‌ها و خدماتی که برای گردشگران ارائه می‌شود و ممکن است اشکالاتی هم داشته باشند، آماده بودن یک کشور برای پذیرش گردشگر نکته‌ای است که می‌تواند یک سفر را لذت‌بخش یا خراب کند. در سال ۲۰۱۷، مجمع جهانی اقتصاد گزارش مبنی بر رقابت سفر و توریسم ارائه کرد که در آن ۱۳۶ کشور را بررسی کرده و مقصدهای برتر گردشگری را انتخاب کرده بود.

یکی از معیارهای این نظرسنجی ساختار خدمات گردشگری بود که نشان می‌داد یک کشور چه ظرفیتی برای جذب توریست دارد و در صورت جذب گردشگران تا چه اندازه قابلیت سرویس‌دهی خوب را دارد. این شامل تعداد اتاق‌ در هتل‌ها، کیفیت خدمات، وجود شرکت‌های کرایه‌ی اتومبیل و حتی تعداد خودپرداز به ازای هر فرد بزرگسال است. کیفیت خدمات سرویس‌دهی با مواردی مانند نیاز داشتن به ویزا، توافقات تجاری تفاوت دارد. این موارد در دسته‌ی دیگری بررسی می‌شود که استراتژی‌های سازمان گردشگری را نشان می‌دهد و اینکه آن کشور تا چه اندازه به صنعت توریسم اهمیت می‌دهد. در ادامه درباره‌ی ۱۵ کشور برتر لیستی که این مجمع انتخاب کرده‌ است و به عنوان مقاصد برتر گردشگری در سال ۲۰۱۸  شناخته شده‌اند خواهید خواند. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

۱۵- ایرلند

مقصدهای برتر گردشگری - ایرلند

خدمات گردشگری ایرلند رتبه‌ی ۱۵ را در این بررسی بدست آورده و کیفیت خدمات این کشور در رتبه‌ی ۲۷ قرار دارد. تعداد خودپرداز‌های ایرلند و تعداد اتاق در هتل‌های این کشور به ترتیب دارای رتبه‌های ۲۵ و ۱۷ هستند.

۱۴- بلغارستان

بلغارستان با بدست آوردن امتیاز ۱۳ برای تعداد اتاق‌ در هتل‌هایش و رتبه‌ی ۲۴ برای تعداد خودپرداز، توانست در جایگاه ۱۴ این لیست قرار بگیرد. اما بلغارستان با قرار گرفتن در ردیف ۹۶ این لیست برای کیفیت خدمات گردشگری بسیار ضعیف عمل کرد.

۱۳- ایسلند

ایسلند رتبه‌ی ۱۳ را در لیست مقصدهای برتر گردشگری بدست آورد. حضور کمپانی‌های کرایه‌ی اتومبیل و تعداد اتاق در هتل‌های این کشور، رتبه‌ی دوم را در این بخش برای ایسلند به ارمغان آورد.

۱۲- لوکزامبورگ

مقصدهای برتر گردشگری - لوکزامبورگ

لوکزامبورگ در این لیست رتبه‌ی ۱۲ را دارد. امتیاز ۱۸ برای تعداد خودپرداز و تعداد اتاق در هتل‌ها باعث شد در این جایگاه قرار بگیرد. کیفیت خدمات سرویس‌دهی در میان بهترین‌ها نیست اما رتبه‌ی ۳۷ را کسب کرده است.

۱۱- ایتالیا

ایتالیا با کسب امتیاز ۱۲ در تعداد اتاق در هتل‌هایش توانست در جایگاه ۱۱ لیست بهترین مقصدهای گردشگری قرار بگیرد. شهر کاندلا ایتالیا

۱۰- کانادا

ویژگی جالب کانادا این است که این کشور دارای تعداد بالایی خودپرداز است که از این لحاظ رتبه‌ی دوم را به این کشور داده است. با این حال، کانادا تنها کشوری در میان این ۱۰ مقصد برتر گردشگری است که تنها ۶ موسسه‌ی کرایه‌ی اتومبیل از ۷ موسسه را دارد.

برای خرید بلیط آنلاین هواپیما به بهترین مقاصد گردشگری جهان، به صفحه‌ی اصلی وبسایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.