هزینه سفر در ۲۰۱۸
امتیاز ما

باید ما را ببخشید که توی ذوقتان می‌زنیم، اما هزینه‌ سفر کردن در سال آینده سر به فلک خواهد کشید. برای دانستن دلیل این افزایش قیمت بامجله دور و نزدیک همراه باشید.

امسال شاهد قیمت‌های خیلی خوبی بودیم. پرواز رفت و برگشت به تایلند کمتر از ۵۰۰ دلار! خب باید بگوییم که باید با تمام این قیمت‌های فو‌قالعاده خداحافظی کنید. نه تنها قرار است قیمت پروازتان افزایش پیدا کند بلکه هزینه هتل‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند!

گزارشی جدید از سازمان جهانی مسافرت و شرکت مسافرتی «کارلسون واگونلیت» (Carlson Wagonlit) می‌گویند نرخ حمل و نقل هوایی در سال آینده افزایشی ۳.۵ درصدی خواهد داشت. اگر فکر می‌کنید که این خبر بدی است، دوباره فکر کنید. قیمت هتل‌ها نیز با افزایشی ۳.۷ درصدی همراه خواهند بود. (خداحافظ پاریس، خداحافظ ایتالیا)

هزینه سفر در ۲۰۱۸

اگر شما یکی از کسانی هستی که هر روز برای رفتن به سرکار مسافت خیلی زیادی را طی می‌کنید، هزینه‌ی تاکسی، اتوبوس یا مترو هم ۶ درصد گران خواهند شد.  هیچ مشکلی نیست، می‌توانید غذا را از هزینه‌ی روزتان حذف کنید!

مطمئن باشید که فریاد خواهید زد چرا همه چیز انقدر گران است؟! ساده است. اقتصاد جهانی قوی‌تر (می‌دانیم که منطقی به نظر نمی‌رسد) و تقاضای بیشتر. ارزان و سریع به گران تبدیل خواهد شد و شما همچنین می‌توانید قیمت نفت را نیز برای این اتفاق مقصر بدانید.

اما یک خبر خوب کوچیک نیز هست. این افزایش قیمت‌ها خیلی به محل زندگی شما بستگی دارد. اگر قصد سفر به آسیا و نواحی اقیانوس آرام مانند چین و هند را دارید، بدانید که به دلیل افزایش تقاضای داخلی خیلی بیشتر از قبل مجبور به هزینه خواهید شد.

به دلیل برگزاری جام جهانی در تابستان سال بعد در روسیه، افزایش قیمت‌ها در اروپای شرقی بیشتر از اروپای غربی خواهد بود.

کلام آخر اینکه تمام سفرهای خود را از همین الان رزرو کنید. با آرزوی سفرهای خوش. وبسایت «دور و نزدیک».