امتیاز ما

ویزای شینگن ویزایی است که تقریباً تمام افراد نام آن را شنیده اند و با آن آشنایی جزئی دارند. در این مقاله سعی بر این است که شما را بیشتر با انواع ویزای شینگن آشنا کرده و به طور مفصل تری درباره آن بحث کنیم. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

ویزای شینگن

شینگن، شامل مجموعه ای از کشورهای اروپایی است که تحت پیمانی با همین نام قوانین و رویه های مشترکی را بین خود تأیید کرده اند که عبور و مرور بین این کشورها و مقررات مرزی را تحت تأثیر قرار می دهد. ویزای شینگن نیز نوعی ویزا است که برای شما این امکان را به وجود می آورد که در طی زمانی مشخص بتوانید به هر کشوری که عضو اتحادیه شینگن می باشد سفر کنید.

انواع ویزای شینگن بسته به اینکه هدف شما از مسافرت چه چیزی باشد یا چقدر طول بکشد نیز متفاوت است، مثلاً در بین انواع ویزای شینگن، ویزایی که برای توریست ها در نظر گرفته می شود به طور معمول ۹۰ روز اعتبار دارد. به طور کلی برای اخذ انواع ویزای شینگن باید بتوانید توانایی مالی خود را اثبات کنید که نشان دهنده این موضوع باشد که شما در زمان اقامت‌تان در هر یک از این کشورها می توانید مخارج خود را تقبل کنید. این مدرک همراه با فرم پر شده درخواست ویزا و همچنین گذرنامه، عکس پرسنلی، مدارک شغلی رسمی، بلیط پرواز رفت و برگشت و تأییدیه رزرو هتل، مدارکی می باشند که برای گرفتن انواع ویزای شینگن مورد نیاز هستند.

 

انواع ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن با توجه به دلیل مسافرت به این کشورها با یکدیگر تفاوت هایی دارند. ویزای شینگن را می توان به سه دسته کلی تقسیم بندی کرد. ویزای عادی شینگن، ویزای محدود شینگن و ویزای ملی شینگن انواع این ویزا هستند که هرکدام دارای مزایا و ویژگی هایی برای دارنده آن می باشند.

ویزای عادی شینگن توسط هر کدام از کشورهای عضو صادر می شود و مدت زمان این ویزا حداکثر ۹۰ روز است و دارنده آن می تواند توسط این ویزا به اقامت یا عبور از کشورهای عضو شینگن اقدام کند. ویزای عادی شینگن تنها تا ۶ ماه پس از آخرین ورود به کشورهای عضو این اتحادیه صادر می شود.

ویزای محدود شینگن تنها در کشورهای خاصی اعتبار دارد و دارنده آن تنها اجازه مسافرت به کشور صادرکننده ویزا را دارد و تنها در شرایطی حق مسافرت به کشورهای دیگر عضو اتحادیه را دارد که نام آن کشورها به صورت مشخص در ویزا ثبت شده باشد.

ویزای ملی شینگن هم دسته سوم از انواع ویزای شینگن است که دارنده آن می تواند با هدف تحصیل، کار یا اقامت دائم به یکی از کشورهای عضو اتحادیه شینگن وارد شود.

انواع ویزای شینگن نوع عادی

ویزای شینگن عادی نوع A ویزای ترانزیت می باشد و دارنده آن می تواند در محدوده بین المللی فرودگاه های شینگن تردد کند اما اجازه ورود و اقامت در این کشورها را ندارد. این نوع ویزا مورد استفاده مسافرانی است که قصد اقامت در این کشورها را ندارند و فقط در مسیر حرکت خود مجبور به توقف در این فرودگاه ها می باشند.

ویزای شینگن عادی نوع B ویزای ترانزیتی است که دارنده آن می تواند توسط وسیله نقلیه شخصی در حداکثر ۵ روز از طریق عبور از کشورهای شینگن به کشوری غیر از اعضای این اتحادیه برود.

ویزای شینگن عادی نوع C نوعی ویزای کوتاه مدت و توریستی برای اقامت در این کشورهاست.

ویزای شینگن عادی نوع D نیز ویزای بلند مدت است که معمولاً تجار و بازرگانان از آن استفاده می کنند. مجله گردشگری دور و نزدیک