ساحل کوپاکابانا و مک مسترز
امتیاز ما

در این مقاله به معرفی بهترین شهرهای ساحلی در سواحل مرکزی استرالیا می‌پردازیم تا در سفر تابستانی به سمت استرالیا در انتخاب ساحل دلخواهتان به شما کمک کرده باشیم. برای معرفی این موارد در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

بهترین شهرهای ساحلی

درست به فاصله ۶۰ کیلومتری از شمال «سیدنی» (Sydney) و سواحل درخشان شرق استرالیا، شهرهای زیبا و رویایی سواحل مرکزی قرار دارند. شهرهایی که سالانه گردشگران بسیاری را برای موج‌سواری، ماهیگیری، شنا، قایقرانی و حتی پیاده‌روی و استراحت، به سوی خود جلب می‌کنند. در ادامه به معرفی و بررسی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین شهرهای ساحلی

 

تریگال

«تریگال» (Terrigal) معروف‌ترین شهر ساحل مرکزی، برای تفریح و مسافرت است. کافه و غذاخوری‌های کنار دریا، فروشگاه‌های بین‌المللی، مرداب، تپه‌های شنی و دماغه مشهور «اسکیلیون» (Skillion) از مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری تریگال به شمار می‌آیند. همچنین وجود تپه‌های شیب‌دار، چشم‌انداز گسترده‌تری از شهر و اقیانوس آرام را فراهم آورده است.

بهترین شهرهای ساحلی

آووکا

دره‌های سنگی و کاج‌های مطبق و بلند، منظره حیرت‌انگیزی را در «آووکا» (Avoca) پدیده آورده‌اند. به همین دلیل آخر هفته‌ها افراد بومی و غیربومی بسیاری از سیدنی به سمت آووکا روانه می‌شوند. نوشیدن قهوه در کافه‌های معروف، پارو زدن در اطراف تالاب، خرید از یکشنبه‌بازار و خوردن چیپس و ماهی کنار دریا، تفریحاتی هستند که در آووکا طرفداران زیادی دارند.

 

ساحل کوپاکابانا و مک مسترز

ساحل «بودی» (Bouddi) یکی از اولین مکان‌هایی بود که در سال ۱۷۷۰ میلادی (۱۱۴۹ه.ش.) توسط کاپیتان و دریانورد معروف، «جیمز کوک» (James Cook)، کشف شد. افراد می‌توانند در شهرهای «کوپاکابانا» (Copacabana) و «مک مسترز» (Macmasters) به گشت‌وگذار پرداخته و از طبیعت بکر و دست‌نخورده ساحل بودی لذت ببرند. تماشای مهاجرت نهنگ‌ها در زمستان نیز از  جالب و دیدنی این شهرهاست. اما بودی در عین شگفتی و زیبایی، جریان‌های اقیانوسی قوی و خطرناکی دارد و برای همین به افراد توصیه می‌شود زیاد از ساحل فاصله نگیرند.

اینترنس

شهر «اینترنس» (Entrance) در شمال سواحل مرکزی و ورودی دریاچه آرام و زیبای «توگِرا» (Tuggerah) قرار داشته و تفریحگاه مناسبی برای خانواده‌هاست. آبتنی و شنا ، قدم زدن در امتداد ساحل، نهار خوردن نزدیک دریاچه و خرید از بازارهای غیر سرپوشیده، از جمله فعالیت‌های موردعلاقه بازدیدکنندگان هستند. علاوه بر این افرادی  ساعت ۳۰:۳ بعدازظهر در پارک ملی یادبود، به پلیکان‌ها غذا بدهند.

در این مقاله فقط تعدادی از بهترین شهرهای ساحلی به شما معرفی شده است. برای خرید بلیط هواپیما به مقاصد ذکر شده، می‌توانید به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.