امتیاز ما

مسجد سلیمانیه استانبول یکی از شاهکارهای معماری در کشور ترکیه است. مسجد سلیمانیه یک بنای شگفت انگیز است که معماری آن بر عهده یکی از مشهورترین معمارهای ترکیه یعنی سنان بوده است. دستور ساخت این مسجد به وسیله سلیمان اول در سال ۱۵۵۰ داده شده است که طی هفت سال ساخت این مسجدطول کشید. در ساخت این بنا بالغ بر سه هزار صنعتگر مشارکت داشتند. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

مسجد سلیمانیه استانبول

مسجد سلیمانیه استانبول (Süleymaniye Mosque) که از مساجد جامع معروف کشور ترکیه است به مدت هفت سال از سال ۱۵۵۰ تا ۱۵۵۷ بنا شده است، این مسجد که به دستور سلطان سلیمان کبیر ساخته شد یک گنبد بزرگ دارد که ارتفاع آن پنجاه و سه متر و گنبدش بیست و هفت و نیم متر است. طبق سنت عثمانی مساجدی که ساخته می شدند دارای چهار گلدسته بودند، این مسجد نیز دارای چهار گل دسته می باشد و نشان دهنده این امر است که به دستور پادشاهان عثمانی ساخته شده است. مسجد سلیمانیه استانبول دارای مدرسه، کتابخانه، حمام، کاروانسرا، بیمارستان و … نیز می باشد. در پشت مسجد سلیمانیه باغی واقع شده است که محل دفن سلطان سلیمان کبیر، همسر و دخترش، سلطان سلیمان دوم و احمد دوم است.

مسجد سلیمانیه استانبول

معماری مسجد سلیمانیه استانبول

معماری مسجد جامع سلیمانیه استانبول مانند بسیاری دیگر از آثار سنان و حکومت عثمانی ترکیب شده از معماری اسلامی و بیزانسی می باشد. این مسجد یک حیاط بسیار بزرگ دارد که در قسمت غربی آن واقع شده است. در ساخت حیاط مسجد از گرانیت، سنگ آذرین و ستون های مرمر استفاده شده است که در طول سال گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. در چهار گوشه مسجد شاهد حضور گلدسته ها هستیم. گنبد اصلی نیز به وسیله نیم گنبدها محافظت می شود.

در مسجد سلیمانیه استانبول شما ابتکارها و نو آوری های بسیار جالب معمار سنان را خواهید دید که در نوع خود بسیار کم نظیر است. در طراحی داخلی مسجد نیز از کاشی های ایزنیکی استفاده شده است. این مسجد یک منبر با سنگ مرمر سفید دارد که نشان دهنده سادگی آن است. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

بخش های مختلف مسجد سلیمانیه استانبول

مانند بسیاری دیگر از مساجد جامعی که ساخته شده اند، مسجد سلیمانیه استانبول صرفا به منظور عبادت ساخته نشده است بلکه از بخش های مختلفی تشکیل شده است. علاوه بر محل عبادت و حیاط عظیم، دارای چهار مدرسه تدریس قرآن، حمام، بیمارستان و یک کاروانسرا می باشد و علاوه بر این موارد یک آشپزخانه دارد که برای فقیران از هر دین و مذهبی که باشند، غذا طبخ می کرده است. بلیط تهران استانبول

بخش های مختلف مسجد سلیمانیه استانبول

دسترسی به مسجد سلیمانیه استانبول

برای رفتن به مسجد سلیمانیه ترکیه بهتر است که از مسیر خیابان صدیق سامی استفاده شود. این خیابان در مجاورت بازار استانبول واقع شده است.

زمانی که در مسیر رفتن به مسجد هستید منظره بسیار زیبایی از باغ ها را خواهید دید، در ورودی مسجد وضوخانه قرار دارد و بعد از آن حیاط مسجد واقع شده است، چهار گلدسته را می توانید در داخل حیاط مسجد مشاهده کنید. در مجموع مناره ها ده بالکن دارند که نشان دهنده دهمین سلطان عثمانی یعنی سلیمان اول می باشد.

آدرس:

 Sinan Aga Mah. Zeyrek Cad. No:4 | Zeyrek, Fatih, Istanbul

مجله گردشگری دور و نزدیک