امتیاز ما

کشور آمریکا یکی از کشورهای پر تقاضا برای مهاجرت و گردش می باشد. این کشور را می توان پیشرفته ترین و جذاب ترین کشور دنیا از ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی دانست. اخذ ویزای آمریکا یکی از مواردی است که بسیاری از مردم در سراسر دنیا به دنبال آن هستند. ویزای توریستی آمریکا از جمله ویزاهای پرطرفدار در ایران است. با توجه به نبود سفارت کشور آمریکا در ایران شرایط اخذ ویزا آمریکا بسیار سخت و دشوار می باشد. در اینجا به تفسیر راجع به ویزای آمریکا و شرایط اقامت در این کشور صحبت خواهیم کرد. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

انواع ویزای آمریکا

ویزای آمریکا دارای تنوع زیادی می باشد. ویزاهای این کشور شامل انواع ویزاهای تجاری، تحصیلی، توریستی و کاری می شود که هر کدام با یکی از حروف انگلیسی شناخته می شوند. ویزاهای کشور آمریکا به چند دسته تقسیم می شوند که شامل حروف B, F, M, J, H می باشد. ویزاهای نوع B به صورت توریستی، تجاری و خانوادگی می باشند. این ویزاها برای گردش و تجارت های کوتاه مدت مناسب است. خود این ویزاها به سه صورت ارائه می شوند که هر یک خصوصیات خاص خود را دارند. ویزاهای نوع F ویزاهای تحصیلی آمریکا می باشد. این ویزاها نیز برای افراد در مقاطع تحصیلی مختلف مناسب هستند. شما با استفاده از این ویزا حق کار در کشور آمریکا را نخواهید داشت.

ویزای نوع M یک مدل از ویزاهای دانشجویی می باشد که برای دانشجویان رشته های عکاسی و مدلینگ و رشته های مشابه ارائه می شود. قوانین دو ویزا F, M مشابه یکدیگر است. ویزای نوع J برای محققان و پژوهشگران می باشد که قصد تحقیق و پژوهش در آمریکا را دارند. این ویزا برای افرادی که قصد اخذ فرصت مطالعاتی را دارند بسیار مناسب است. ویزای نوع H برای افرادی است که تقاضای کار در کشور آمریکا را دارند. افراد متقاضی اخذ این ویزا باید مدارک عمومی و کلی مرتبط با اخذ ویزا کشور آمریکا را ارائه دهند.

انواع ویزای آمریکا

ویزای آمریکا با استفاده از انواع دعوت نامه

اخذ ویزای آمریکا با استفاده از دعوت نامه یکی از روش های رایج و مورد علاقه می باشد. انواع موارد اخذ ویزای آمریکا با استفاده از دعوت نامه های مختلف مانند دعوت نامه کاری، دعوت نامه تجاری، دعوت نامه تحصیلی و دعوت نامه خانوادگی می باشد. دعوت نامه در واقع نامه ای است که از طرف خویشان و یا خانواده شما در کشور مقصد و یا ارگان و شرکتی خاص که قصد جذب شما را به عنوان نیروی کار دارد، به شما داده می شود. خرید بلیط هواپیما تهران لس آنجلس

دعوت نامه در واقع ضمانتی است که از طرف فرد یا گروهی در کشور مقصد برای متقاضی ویزا ارسال می شود تا نسبت به دادن ویزا و مهیا کردن شرایط اقامت برای فرد تسهیلاتی قائل شوند. اخذ ویزای آمریکا برای افراد مختلف بدون نیاز به دعوت نامه نیز امکان پذیر است. برای دریافت ویزای آمریکا شما باید مدارک لازم برای هر یک از حالات بالا را به مأمور کنترل مدارک ارائه دهید. معمولا وجود دعوت نامه به هر شکل در تسریع و بهبود روند گرفتن ویزا به شما بسیار کمک خواهد کرد.

نکات مهم در اخذ ویزای آمریکا

برای اخذ ویزای آمریکا حتما چند هفته قبل از سفر نسبت به گرفتن وقت سفارت و حضور در کشور مورد نظر اقدام کنید. اطلاعات شخصی خود و همراهان خود را به صورت دقیق در سایت سفارت وارد کنید تا در مراحل بعدی به مشکل بر نخورید. افراد زیر ۱۳ سال و بالای ۸۰ سال نیازی به مصاحبه حضوری ندارند. مجله گردشگری دور و نزدیک