امتیاز ما

همان طور که احتمالاً در جریان هستید برای سفر به تمام کشورها به ویزا نیاز دارید. ویزا به صورت یک مهر یا برچسب به روی صفحاتی مشخص از گذرنامه شما زده می‌شود. نوعی از ویزا، ویزای شنگن یا ویزای شینگن است که ۲۳ کشور هستند که طبق معاهده‌ شنگن عبور و مرور آزاد را در بین خودشان محترم می‌شمارند. در این مطلب ما به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که آیا با داشتن ویزای شنگن یک کشور می‌توان به سایر کشورها هم تردد کرد یا خیر؟ برای دریافت پاسخ این سؤال در ادامه همراه ما باشید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

اطلاعات اولیه در رابطه با ویزای شنگن

شما می‌توانید برای سفر به مناطق مختلفی که در شنگن هستند ویزای کشورهای شنگن را تهیه کنید. برای این کار باید بتوانید توانایی پرداخت هزینه‌های اقامت‌تان را در این کشورها تضمین کنید و هزینه‌ای را که برای شما در نظر گرفته شده است را پرداخت کنید. این ویزا در دو نوع تک ورودی و چندبار ورود صادر می‌شود که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود نوع آن را انتخاب کنید. در ضمن بیمه مسافرتی یکی از ضروریات سفر شما به کشورهای عضو شنگن است. برای دریافت ویزای شنگن باید از سفارت خانه کشور مربوطه وقت بگیرید و در صورت لزوم در مصاحبه شرکت کنید. روند پاسخ دهی از طرف سفارت برای ویزای شنگن از ۱۴ روز تا ۲۱ روز متفاوت است.

آیا با ویزای شنگن یک کشور می‌توان به سایر کشورهای شنگن نیز مسافرت کرد؟

شما می‌توانید مطمئن باشید که اگر ویزای شنگن شما توسط یکی از کشورهای زیر صادر شده باشد به وسیله این ویزا می‌توانید به سایر کشورهای محدوده شنگن هم مسافرت کنید البته در صورتی که پاسپورت شما مورد تأیید این کشورها باشد. این کشورها که عضو معاهده‌ شنگن هستند عبارتند از: آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتقال، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوانی، چک، ایسلند، مالت و یونان، قبرس، بلغارستان، رومانی و سوئیس. البته باید به این مسئله توجه داشته باشید که اگر برای اولین بار است که به یک کشور که عضو معاهده شنگن است سفر می‌کنید، اولین ورودتان باید به کشوری که از آن ویزا گرفته اید باشد نکنه بسیار مهم در این موضوع این است که شما نمی توانید بلافاصله از آن کشور خارج شوید و باید مدتی در آن کشور اقامت کنید. برای مثال اگر شما ویزا ایتالیا دارید باید حتما مهر ورود اول در کشور ایتالیا باشد و سپس به کشور دیگر در حوزه شنگن سفر نمایید.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد دارید در چند کشور عضو شنگن اقامت داشته باشید ویزا را به مقصد کشوری تهیه کنید که قصد دارید بیشتر در آن اقامت داشته باشید. شما برای هر بار خروج از فرودگاه کشوری که در شنگن به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اید به سؤالات مأمورین فرودگاه‌ها در رابطه با اینکه هدفتان از این سفر چیست و آیا می‌توانید هزینه این سفر را پرداخت کنید باید پاسخگو باشید و باید بتوانید مدارک و مستنداتی را برای صحت ادعای خود ارائه کنید. در غیر این صورت مأمورین فرودگاهی که از طرف شنگن مأمور پرسیدن این سؤال‌ها و بررسی مدارک شما هستند می‌توانند به شما اجازه ورود و یا خروج به کشوری جزء کشوری که ویزای شنگن را به مقصد آن تهیه کرده‌اید ندهند و یا شما را از کشورهای محدوده شنگن اخراج کنند.

آیا با ویزای شنگن یک کشور می‌توان به سایر کشورهای شنگن نیز مسافرت کرد

مدت اقامت در کشورهای عضو شنگن به چه صورت است؟

ویزای شنگن انواع مختلفی دارد مانند ویزای درمانی که برای بیماران اورژانسی است یا ویزای گردشگری یا حتی ویزایی برای دیدار اقوام. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این زمینه به مطالب دیگر سایت ما مراجعه کنید. مجله گردشگری دور و نزدیک