امتیاز ما

آیا می دانید برای اقامت ترکیه نیازی به اخذ ویزا ندارید؟ خوشبختانه ترکیه جزء کشورهایی است که یک ایرانی می تواند بدون اخذ ویزا به آن سفر کرده و در آنجا اقامت داشته باشد. شما برای اینکه در ترکیه اقامت داشته باشید باید یک سری اصول را به طور دقیق رعایت کنید و بدانید که نبود ویزا به معنی قانون شکنی نخواهد بود. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

قوانین اقامت ترکیه

از دسته قوانین بسیار مهم اقامت ترکیه رعایت حقوق شهروندی است. وقتی که ترکیه را برای اقامت و زندگی انتخاب می کنید به عنوان شهروند این کشور شناخته می شوید و موظف هستید که تمامی قوانین موجود را به طور دقیق رعایت کنید در نظر داشته باشید که شما به عنوان یک خارجی بیشتر از سایرین مورد توجه قرار می گیرید و قطعا در صورت بروز هر نوع سنت شکنی در این مسیر باید بدانید که برای همیشه در لیست سیاه قرار خواهید گرفت و باید از این کشور خارج شوید.

در ابتدای امر ورود به خاک ترکیه باید به اداره مهاجرت مراجعه کرده و روال قانونی اقامت و زندگی در ترکیه را بگذرانید، سپس به شما برگه ای ارائه می شود که باید همیشه و همه جا با  خود به همراه داشته باشید، بهتر است به این جریان عادت کنید که مأمورین در طول روز بارها و بارها این برگه را از شما می خواهند و مورد بررسی قرار می دهند.

قوانین اقامت ترکیه

مدارک لازم اقامت ترکیه

برای اینکه بتوانید اقامت ترکیه را داشته باشید در اداره مهاجرت یک سری مدارک از شما خواسته می شود.

حداقل ۶ ماه اعتبار پاسپورت به همراه دو برگ خالی

ارائه دو قطعه عکس جدید تمام رخ بسیار جدید و مشابه چهره کنونی شما

مدارک تحصیلی و کاری

افرادی که متأهل هستند، مدارک ازدواجشان را نیز به همراه داشته باشند.

افراد کمتر از ۱۸ سال برای اقامت ترکیه باید اجازه کتبی از والد دم داشته باشند.

طبق آخرین بررسی های دیده شده نیاز به داشتن سرمایه خاصی برای اقامت ترکیه نخواهید داشت اما قطعاً ارائه گردش مالی قابل قبول نشان می دهد که شما در این کشور نیاز مالی برای دولت ایجاد نمی کنید.

بهتر است که محل اقامتتان در پرونده مدارک به طور دقیق مشخص باشد.

موضوعی که گاها مورد بررسی قرار می گیرد داشتن مدرک زبان است، این مدرک نشان می دهد که شما شرایط زندگی در ترکیه را دارید. خرید بلیط تهران استانبول

مدارک لازم اقامت ترکیه

اصول اقامت در ترکیه

به طور کلی افرادی که به دنبال اخذ اقامت در ترکیه هستند کار سختی در پیش ندارند مسیر های هوایی و زمینی در این خصوص برای شما باز و شما نیاز به ارائه ویزا و به اصطلاح تعیین هدف مشخصی ندارید.

بدانید که هزینه ها در این کشور به نسبت ایران بیشتر است و شاید نتوانید در زمانی سریع به کسب  و کار مناسبی دست یابید به این ترتیب باید به طور دقیق بررسی کنید که می خواهید چطور امرار معاش کنید.

بهتر است که برای اخذ اقامت ترکیه تمامی جوانب را در نظر بگیرید، به هیچ عنوان از روش های غیر قانونی اقدام نکنید. قانون در این کشور مهم است و افراد خارجی بیشتر زیر ذره بین هستند. شرکت های هوایی مختلفی دارای پروازهای هوایی هر روزه به ترکیه با قیمت بسیار مناسب هستند. مجله گردشگری دور و نزدیک