رستوران زیر آب | نروژ
امتیاز ما

به نظر می‌رسد وقت‌اش شده که چالشی جدید را در زندگی خود تجربه کنید چرا که قرار است در نروژ رستورانی راه‌اندازی شود که زیر دریا قرار دارد. روستای «بالی» در نروژ چیزی نمانده است که به واسطه برخوردار شدن از رستوران زیر دریا که در سال ۲۰۱۹ میلادی به بهره‌برداری می‌رسد شهره آفاق شود و جا دارد که گردشگران و مسافران از لذتی که از این بابت خواهند برد شکرگزار «اسنوته» باشند. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

همه غذاهایی که در این رستوران ارایه خواهند شد از انواع غذاهای دریایی هستند. اسنوته، مدیر این رستوران، می‌گوید: «با توجه موقعیت مکانی رستوران طبیعی است که بر روی غذاهای دریایی متمرکز شویم. اما در عین حال کارشناسان و متخصصان محلی توصیه کرده‌اند که در فهرست غذاهای این رستوران غذاهای گیاهی نیز قرار بدهیم.» جاذبه های گردشگری نروژ

اکنون این پرسش در ذهن هر کسی نقش می‌بندد که چنین رستورانی تا چه اندازه می‌تواند ایمن باشد؟ این رستوران در عمق پنج متری زیر آب قرار دارد و دیوارهای بتنی آن می‌توانند در برابر فشارهای نسبتا متوسط مقاومت از خود نشان بدهند. البته در مواقعی که دریا توفانی است هم جای نگرانی وجود ندارد.

وقتی کسی در مکانی این چنینی و به طور مشخص زیر دریا غذا می‌خورد تجربه‌ای که به دست می‌آورد با هیچ تجربه دیگری قابل مقایسه نیست. اسنوته می‌گوید: «هدف ما این است که اکوسیستم ساحلی نروژ را برای همگان به نمایش بگذاریم و انجام چنین کاری مستلزم داشتن خلاقیت و متوسل شدن به گردشگری زیر آب است. بازدیدکنندگان ما فرصتی بی‌نظیر و استثنایی به دست می‌آورند تا دنیای زیر آب را از نزدیک مشاهده کنند و زبان به تحسین شکوه زندگی دریایی بگشایند چراکه بعید است پیش از این چنین وضعیتی را تجربه کرده باشند.»

ممکن است بپرسید که بهترین قسمت این رستوران کجا است؟ پنجره‌های اکریلیک غول پیکر برای مهمانان این امکان را فراهم می‌کنند تا به گشت و گذار در اطراف زندگی زیر آب بپردازند و در همان حال غذای خود را میل کنند و این حس به آنان دست بدهد که آنها نیز بخشی از اقیانوس هستند.

روی نوع طراحی این رستوران دقت زیادی شده تا به خوبی بتواند زندگی زیر آب را بازتاب دهد. اسنوته در این باره توضیح می‌دهد: «بنای براق و صیقلی رستوران حاصل استفاده از سطح بتنی به اضافه مواد افزودنی استحکام‌بخش است که در عین صاف و یکدست بودن مقاومت و ایستادگی بالا را رقم می‌زند. به مروز زمان که دیوارها جرم می‌گیرند و تبدیل به زیستگاه انواع جانوران دریایی می‌شوند به طور خودکار بنای رستوران آب‌بندی و تبدیل به صخره مرجانی مستحکمی می‌شود که هم برای دریا مفید است و هم به طور طبیعی باعث پالایش آن منطقه از دنیای زیر آب می‌شود.»

برای خرید بلیت هواپیما به مقصد نروژ به صفحه‌ی اصلی وبسایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.