امتیاز ما

اگر می خواهید ویزای کشور خاصی را دریافت کنید باید در ابتدای امر هدف شما از سفر مشخص باشد. یکی از روش هایی که در این مسیر می تواند به شما کمک کند اخذ ویزای دانشجویی است. شما می توانید با هدف تحصیل درخواست ویزا دهید. اما سوالاتی در این مسیر پرسیده می شود که باید مورد بررسی قرار گیرد. سوال اول به این شکل است که شما چطور باید ویزای دانشجویی دریافت کنید. در این مقاله روش های دریافت ویزای دانشجویی به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی

یکی از شرایط مهم برای اخذ ویزای دانشجویی این است که شما واجد شرایط تحصیل در دانشگاه مربوطه، در کشور مقصد باشید. در این مسیر شما دو راه خواهید داشت. روش اول بورسیه شدن است که شاید کمی دشوار به نظر برسد، در روش بورسیه شدن شما طبق شرایط ریز نمرات و رزومه تحصیلی خود می توانید به صورت رایگان و یا نیمه رایگان در دانشگاه مقصد درس بخوانید. افرادی که قصد بورسیه شدن دارند باید بدانند به طور کلی باید یک تز غیر تکراری در رزومه خود داشته باشند. اگر بورسیه شوید شانس شما برای دریافت ویزای دانشجویی بسیار زیاد است و دعوت نامه ای ارسال خواهد شد که در آن قید شده است که دانشگاه مورد نظر مشتاق است که شما به پژوهش در آن بپردازید.

روش دوم برای افرادی است که قصد دارند با هزینه خود در کشوری خاصی مشغول به تحصیل شوند. این شرایط شاید به نسبت گزینه قبل نیاز به مدارک بیشتر داشته باشد. به طور کلی یک سری از دانشگاه های برتر دنیا در کشورهای مختلف سعی می کنند که به صورت ترمی و دوره ای فراخوان هایی اعلام کنند و جذب دانشجوی خارجی داشته باشند. این فراخوان در سایت دانشگاه گذاشته می شود و شما می توانید با دنبال کردن آن به نتیجه قابل قبولی دست یابید. در نظر داشته باشید که در این صورت شما فرم مربوطه را پر کرده و ارسال می کنید و دانشگاه مورد نظر دعوت نامه ای برای شما ارسال می کند.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی

قوانین اخذ ویزای دانشجویی

در ابتدای امر باید فرم درخواست ویزای دانشجویی از سوی شما تکمیل و ارسال شود، در این فرم یک سری اطلاعات شخصی و تحصیلی شما وارد خواهد شد. این فرم از سوی سفارت مورد بررسی قرار می گیرد و سپس ایمیلی برای شما ارسال می شود که به شما نشان می دهد واجد شرایط وقت سفارت و مصاحبه هستید یا خیر. سپس می بایست در لیست اعلام شده یک تاریخ را برای مصاحبه اعلام و ارسال کنید. تاریخ نهایی از سوی سفارت تعیین می شود و باید در تاریخ اعلام شده برای پرسش و پاسخ های موجود حضور به عمل آورید.

قوانین اخذ ویزای دانشجویی

مدارک لازم ویزای دانشجویی

شما برای اخذ ویزای تحصیلی نیاز به یک سری مدارک دارید. در وهله اول باید پاسپورت شما اعتبار ۶ ماهه داشته باشد و همین طور ۲ برگ آن خالی باشد. کپی شناسنامه و عکس پرسنلی از دیگر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی است. در نظر داشته باشید که مدارک تحصیلی و ریز نمرات مقاطع قبلی شما به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین می بایست مدارک مالی نیز ارائه دهید تا نشان دهید شرایط اقامت شما در کشور مربوطه به چه صورتی است. در روز مصاحبه یک سری سوالات از شما پرسیده می شود که باید بسیار کوتاه و صریح پاسخ دهید. دقت کنید که روز مصاحبه بسیار روز سرنوشت سازی است. مجله گردشگری دور و نزدیک