امتیاز ما

شاید شما هم از آن دست افرادی باشید که زیاد به سفرهای هوایی به نقاط دور می روید. معمولاً این پروازها به صورت غیر مستقیم انجام می شوند و شما برای توقف در کشور سوم باید ویزای ترانزیت آن کشور را تهیه نمایید. ما در این مقاله می خواهیم درباره سفر به کانادا و توقف در آمریکا صحبت کنیم که آیا شما می توانید با ویزای ترانزیت آمریکا در این کشور توقف داشته باشید یا خیر. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

ویزای ترانزیت راهی برای توقف های کوتاه

همان طور که می دانید ما در این مقاله می خواهیم بیش تر در مورد این که می توان با داشتن ویزای کانادا از ویزای ترانزیت آمریکا استفاده کرد، صحبت کنیم. اما پیش از آن بهتر است بدانیم، ویزای ترانزیت چیست و آیا تهیه آن برای مسافران پروازهای خارجی به خصوص مسافران پروازهای کانادا الزامی است یا خیر. خوب اگر شما فرد با تجربه ای در سفرهای خارجی باشید، قطعاً با موضوع ویزای ترانزیت آشنایی خواهید داشت اما اگر هنوز نمی دانید که این نوع ویزا چیست و چرا باید تهیه شود، در ادامه با ما همراه شوید. ویزای ترانزیت در واقع شامل حال افرادی می شود که قصد دارند به یک کشور خارجی برای مثال کانادا سفر کنند، اما این پرواز نمی تواند به صورت مستقیم از کشور شما انجام شود و شما برای پرواز به کانادا مجبور به تعویض هواپیما و توقف در کشور دیگری خواهید بود. اما برای توقف چند ساعته در کشور سوم مخصوصاً آمریکا قوانین سفت و سختی وجود دارد و شما حتماً می بایست علاوه بر ویزای کانادا، روادید ترانزیت کشور آمریکا را نیز تهیه کنید.

آیا می توان با ویزای کانادا از مسیر ترانزیت آمریکا عبور کرد؟

اطلاعاتی که در قسمت قبل گفتیم صحیح است، اما با این وجود شرایط دیگری نیز وجود دارد که تبعه برخی کشورها را از گرفتن ویزای ترانزیت آمریکا و یا هر کشور دیگری معاف می کند. شاید از خود بپرسید آیا با تابعیت جمهوری اسلامی ایران می توان از این معافیت استفاده کرد؟ در جواب باید پاسخ دهیم خیر. کشور آمریکا بر خلاف دیگر کشورهای جهان قوانین بسیار محکم و سختی در این رابطه دارد و شما به عنوان یک ایرانی برای توقف چند ساعته در یکی از فرودگاه های کشور آمریکا حتماً باید ویزای ترانزیت این کشور را تهیه نمایید. ویزای ترانزیت آمریکا به صورت کوتاه مدت در حد چند ساعت و بلند مدت به مدت حداکثر ۳ روز می تواند باشد که ویزای کوتاه مدت معمولاً به صورت فرودگاهی صادر می شود. هرچند در حال حاضر به دلیل قوانین سخت گیرانه و نامناسب ایالات متحده امکان صدور هیچ نوع ویزای ترانزیت برای مسافران ایرانی وجود ندارد. در صورتی که مسافران ایرانی قصد مسافرت به کشور کانادا را از طریق ترانزیت از خاک آمریکا را داشته باشند می باست گذرنامه دیگری غیر از گذرنامه ایرانی خود داشته باشند.

ویزای ترانزیت آمریکا

برای سفر به کانادا و اخذ ویزای ترانزیت آمریکا باید به چه نکاتی توجه کرد؟

چندین نکته است که شما برای دریافت ویزای ترانزیت آمریکا و سفر به دیگر کشورهای جهان از طریق مسیر ترانزیتی آمریکا باید به آن ها توجه داشته باشید. اول این که به مسیر پرواز بلیطی که می خواهید خریداری کنید توجه کنید و ببینید که باید در کدام کشورها توقف داشته باشید و آیا این کشورها شما را معاف از اخذ ویزای ترانزیت کرده اند یا خیر. نکته ی دیگر این که اگر از ویزای کوتاه مدت ترانزیت آمریکا استفاده می کنید حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که شما در مدت زمان اعتبار این ویزا نباید از فرودگاه و شهر مورد نظر خارج شوید و باید تنها زمان لازم برای تعویض هواپیما را در فرودگاه سپری کنید. اما در ویزای بلند مدت می توانید به شهر دیگری از آمریکا رفته و از فرودگاه آن کشور برای ادامه پرواز استفاده کنید. مجله گردشگری دور و نزدیک