امتیاز ما

یکی از بهترین و پر درخواست ترین گزینه هایی که افراد برای سفر دارند، سفر به کشورهای خارجی می باشد. یکی از موانع بر سر راه افراد برای سفر به خارج از کشور کارت پایان خدمت می باشد. سفر بدون کارت پایان خدمت یکی از سوال هایی است، که معمولا برای نوجوانان و جوانان مطرح است. آن ها به دنبال این سوال می باشند، که آیا سفر بدون کارت پایان خدمت به کشورهای خارجی برایشان امکان پذیر است یا خیر؟ ما در این متن قصد داریم، تا به بررسی این موضوع پرداخته و زوایای مختلف سفر به کشورهای خارجی بدون کارت پایان خدمت را مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه شما نیز مشکل کارت پایان خدمت داشته و قصد سفر به یکی از کشور های نزدیک مانند دبی، ترکیه و یا … را دارید، ما را تا پایان همراهی نمایید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

سفرهای خارجی بدون کارت پایان خدمت ممکن است؟

 یکی از موانع برای سفرهای خارج از کشور، سفر بدون کارت پایان خدمت می باشد. این سوال برای بسیاری از افراد پیش می آید، که آیا این کار ممکن است یا خیر؟ در جواب این سوال می توان گفت بلی، سفر بدون کارت پایان خدمت به کشورهای خارجی ممکن است و افراد می توانند با انجام یک سری از اقدامات قانونی سفر به خارج از کشور مانند سفر به ترکیه، دبی، مالزی، تایلند و … را انجام دهند. همانطور که گفته شد برای این سفر باید یک سری اقدامات و الزامات صورت گیرد تا به راحتی بتوان در این مکان ها در مدت مشخصی سفر نمود. لذا این شرایط را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سفر بدون کارت پایان خدمت ممکن است

برای سفر بدون کارت پایان خدمت چه مدارکی لازم است؟

همان طور که در متون بالا بارها به آن اشاره شد، سفر بدون کارت پایان خدمت دارای یک شرایط  خاص می باشد. افرادی که قصد سفر به کشورهایی همچون دبی ترکیه و … را به صورت سفرهای هوایی دارند، باید ابتدا از لحاظ قانونی شرایط خروج از کشور را داشته باشند. از این شرایط قانونی می توان به دانشجو بودن با ارائه برگه اشتغال به تحصیل و شرایطی از این دست اشاره کرد.

لذا افرادی که برای سفر بدون کارت پایان خدمت به خارج از کشور اقدام می نمایند باید یک وثیقه که در شرح قانون آمده است گذاشته و پاسپورت خود را دریافت کنند. نوع سفری که افراد انجام می دهند و کشوری که به آن سفر می نمایند در نوع و یا مبلغ وثیقه بسیار تاثیر گذار است. به طور مثال ارزش وثیقه سفر زیارتی از سفر تفریحی کمتر است، یا سفر به ترکیه و دبی در مقایسه با سفر به عربستان برای به جا آوردن اعمال حج، وثیقه ای با ارزش بالاتر نیاز دارد.

 گوشه ای از قوانین مورد نیاز برای سفر بدون کارت پایان خدمت

برای سفر بدون کارت پایان خدمت یک سری قوانین وجود دارد که افراد باید این قوانین را انجام دهند. یکی از این قوانین این است، فردی که برای سفر خود وثیقه گذاشته است چنانچه در زمان مقرر به کشور باز نگردد، وثیقه اش ضبط خواهد شد و از طریق پلیس بین الملل مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. لذا این افراد بعد از برگشت حتما باید خود را به نظام وظیفه معرفی کرده لذا در صورت معرفی نکردن خود جریمه خواهند شد. مجله گردشگری دور و نزدیک