چگونه ویزای شینگن بگیریم
امتیاز ما

یکی از دغدغه های بسیاری از ایرانیان مخصوصا آنهایی که اهل سفر کردن هستند تهیه ویزای شینگن و سفر به کشورهای اروپایی است. در ادامه مطلب سعی می کنیم توضیح دهیم چگونه می توانیم ویزای شینگن دریافت کنیم. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

آیا به کشورهای دیگر سفر کرده اید؟

اولین پرسش هر سفارت خارجی این است که آیا مسافر به سایر کشورهایی که در حوزه ی شینگن نیستند سفر کرده است یا خیر. سفر به تایلند، روسیه، چین، کره، ترکیه، امارات، بلغارستان، کره جنوبی و به طور کلی هر گونه ویزا و مهر ورود به کشور در پاسپورت امتیاز محسوب می شود. در صورتی که برای اولین بار از ایران خارج می شوید و قبلا به هیچ کشور دیگری سفر نکرده اید احتمال دریافت ویزای شینگن برای شما به حداقل می رسد.

با آژانس های معتبر کار کنید

بسیاری از سفارت های اروپایی مسافرانی که در قالب تور توسط آژانس های مسافرتی معتمد، به سفارت معرفی می شوند امتیازی برایشان در نظر می گیرند. بلیط هواپیما تهران مشهد

برنامه سفر مشخص داشته باشید

برای سفارت مهم است که از زمان دقیق ورود شما به حوزه ی شینگن، محل اقامت و مدت زمان ماندن در اروپا اطلاع داشته باشند. بنابراین از ارائه برنامه سفر مبهم جدا خودداری نمایید.

رزرو هتل و پرواز خود را از قبل تهیه کنید و به همراه مدارک خود ارائه دهید.

انتخاب صحیح نوع ویزای درخواستی

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، مطابقت نوع ویزای درخواستی شما با نوع سفرتان می باشد.

  • ویزای توریستی

اگر قصد سفر تفریحی را دارید حتما در خواست ویزای توریستی دهید و از در خواست ویزای چند بار ورود (Multiple) جدا خودداری نمایید.

زیرا که اعلام نموده اید جهت تفریح به اروپا سفر می کنید و دلیلی برای اعطای ویزای بلند مدت و یا چند بار ورود به شما وجود ندارد.

نکته: توجه داشته باشید که اگر به قصد تفریح به اروپا سفر می کنید، حتما به همراه خانواده درخواست ویزای شینگن را دهید. علی رغم تصور عمومی، برای سفارت خارجی سفر یک مرد متاهل و یا زن متاهل بدون همسر و فرزندان خود غیرمنطقی به نظر می رسد.

  • ویزای تجاری، بلند مدت، چند بار ورود (Multi)

اگر با کشورهای اروپایی کار می کنید و یا قصد بازدید از نمایشگاه های اروپایی را دارید، باید درخواست ویزای تجاری(Business) دهید. در این حالت ارائه دعوت نامه از شرکت اروپایی و یا دعوت نامه از نمایشگاه برای شما الزامی است. خرید بلیط هواپیما

انتخاب صحیح نوع ویزای درخواستی

مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن

  • ویزای توریستی

سند مالکیت: ( عموما سفارت های اروپایی به این نکته توجه می کنند که شما چقدر وابستگی مالی در کشور خود دارید و این دلیلی برای بازگشت شما به ایران به شمار می رود.) ارائه یک سند مالکیت به نام شما و یا همسرتان به اثبات این نکته کمک می کند.

در هر حال باید بگوییم که وجود سند مالکیت یکی از مهم ترین شرایط اخذ ویزای شینگن می باشد. اما اگر سند مالکیت ندارید نگران نباشید هنوز راه هایی برای اثبات تمکن مالی جهت بازگشت شما به ایران وجود دارد. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

  • مدارک شغلی:

در صورتی که دارای کسب و کار می باشید، ارائه مدارک شغلی اعم از رزومه رسمی، جواز کسب و پروانه پزشکی الزامی است.

در صورتی که به عنوان کارمند مشغول به کار هستید، ملزم به ارائه گواهی اشتغال به کار بر روی سربرگ و ممهور به مهر رسمی به زبان انگلیسی از طرف کارفرما هستید.

  • پرینت حساب بانکی

پرینت ۳ تا ۶ ماه حساب بانکی به زبان انگلیسی جهت اثبات تمکن مالی شما برای سفر به اروپا الزامی است.

دقت نمایید که در این گردش ۳ تا ۶ ماه حداقل متوسط مانده حساب ریالی، معادل ۷ تا ۱۰ هزار یورو را داشته باشید. بلیط تهران استانبول

  • گواهی سپرده

اگر در بانک مبلغی را به عنوان سپرده دارید، از بانک در خواست نمایید تا گواهی سپرده شما را به زبان انگلیسی به همراه تاریخ افتتاح حساب ارائه دهد. در این صورت شما موظف هستید، صورت‌حساب ۶ ماهه ی حسابی که سود سپرده به آن واریز می شود را ارئه نمایید.

لازم به ذکر است که حتی اگر سپرده بانکی نداشته باشید، اما سایر مدارک شما آماده باشد باز از شانس بالایی برای دریافت ویزا شینگن برخوردار هستید.

ویزای-شینگن-چیست؟

سایر مدارک لازم

  • ترجمه شناسنامه خود و همراهان
  • اصل پاسپورت به همراه کپی تمام صفحات
  • دو قطعه عکس
  • بیمه مسافرتی

در آخر علی رغم تصور بسیاری از مردم دریافت ویزای شینگن کار سختی نیست؛ کافی است شما مدارک لازم و برنامه ی سفر مشخصی داشته باشید.

شما می توانید قبل از سفر برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل از سایت دور و نزدیک استفاده نمایید. مجله گردشگری دور و نزدیک