جاذبه های توریستی که ارزش تحمل شلوغی را دارند
امتیاز ما

زمانی که صحبت از سفر و هیجان صحبت به میان می‌آید در ذهن بسیاری از ما تصویری از شلوغی و ازدحام جمعیت ایجاد می‌شود که البته آزار دهنده است. گاهی تصمیم می‌گیریم عطای سفر را به لقای صف‌های طولانی آن ببخشیم، در خانه بنشینیم و از نوشیدن فنجان چای خود در سکوت و آرامش لذت ببریم، اما گاهی جذابیت‌های برخی از جاذبه‌های توریستی در دنیا به اندازه‌ای است که تحمل این شلوغی و معطلی را برای ما ساده می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم با معرفی این جاذبه‌های توریستی لذت سفری خاطره‌انگیز در میان انبوه جمعیت گردشگران را برای شما به یادگار بگذاریم. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین چین

 

این دیوار عظیم که یکی از طولانی‌ترین ساخته‌های دست بشر در دنیای باستان است در طی حکمرانی سلسله «مینگ» در چین ساخته شده است. نوع معماری دیوار، پیچ و تاب و پستی بلندی آن نشان می‌دهد که این سازه برای جلوگیری از تهاجم دشمن به کشور چین ساخته شده است. البته امروزه این دیوار کاربری گردشگری دارد و با نمایش شکوه تمدن چین باستان برای توریست‌ها دلبری می‌کند. سالیانه بیش از ۱۰ میلیون نفر از دیوار چین بازدید می‌کنند.

پترا، اردن

پترا اردن

این معبد زیبا که به سال ۳۱۲ پیش از میلاد ساخته شده است در حقیقت نیایشگاهی مخفی در دل سنگ‌ها بوده است. علیرغم تمام سختی‌های مسیر برای رسیدن به این مکان توریست‌های بسیاری تمایل به دیدن سنگ‌های شگرف و رنگ‌های فوق‌العاده این سنگ‌ها زیر نور آفتاب دارند. این مکان مقدس و توریستی در کشور «اردن» واقع شده است. «پترا» یکی از جاذبه‌های توریستی است که بازدید از آن را نباید از دست داد.

تالاب آبی، ایسلند

تالاب آبی ایسلند

این تالاب که دارای یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین اسپاهای دنیا است سالیانه گردشگران زیادی را به منظور تفریح و درمان به سوی خود جذب می‌کند. این تالاب مصنوعی که بیش از ۳۵ سال از ساخت آن می‌گذرد از آب‌های معدنی و گوگردی منطقه پر می‌شود و بسیاری از مردم با نیت درمان مشکلات و عوارض جسمی و روحی خود از آن بازدید می‌کنند. علیرغم هزینه بالای ورودی بیش از ۸۰ درصد توریست‌های «ایسلند» به این مکان می‌آیند و تالاب آبی بیشتر مواقع سال مملو از جمعیت است. گرانی و شلوغی باعث نمی‌شود تا مردم گردش در این تالاب را از دست بدهند.

آبشارهای نیاگارا، کانادا

آبشار نیاگارا کانادا

اگر به دنبال منظره‌ای جذاب و تکرار نشدنی از آب و طبیعت سبز هستید پیشنهاد ما به شما «آبشارهای نیاگارا» است. این آبشارها در مرز ایالات متحده و کانادا واقع شده‌اند. بسیاری از توریست‌ها بر این باورند که تماشای این آبشارها از کانادا بسیار زیباتر است ضمن این که شلوغی کمتری نیز در آن‌جا وجود دارد، اما پیشنهاد ما به شما این است که حتی با وجود شلوغی نیز این آبشارهای فوق‌العاده را از دست ندهید. آبشار نیاگارا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی آمریکای شمالی به حساب می‌آید.

برای خرید بلیط پرواز خارجی  به صفحه اصلی وبسایت «دور و نزدیک» مراجعه کنید.